Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedproblemet er opiumsproduksjonen, som holder igang taliban og kriminelle i sør. Først og fremst.

 

Det positive med finanskrisen er at hvete er mer lønnsomt, som gjør det mye lettere å få det fjernet, og dermed stabilitet. Med en gang de begynner å brenne ned, slik de prøvde i begynnelsen så øker bare motstanden.

Lenke til kommentar

Tror nok man er ganske på villspor og naiv om man går inn for Obama. Hva skulle egentlig gjøre han noe bedre enn andre av Demokratenes presidenter?

 

Uansett så er det ikke personen som er president i USA som har så veldig mye å si, men de som sitter i kulissene. Presidentens rolle er ofte bare å være enig med sine rådgivere.

Endret av GisleLarsen
Lenke til kommentar

Hvis man kun følger med på norsk pressedekning kan jeg forstå at man reagerer sterkt hvis McCain vinner. Jeg har etterhvert måttet innse at det er en mulighet, selv om fivethirtyeight og cnn.com nærmest allerede har erklært at det er en landslide. Jeg er så redd for at det ender i en katastrofe som tidligere, med valgfusk og maskiner som klikker (som vi allerede har sett) og lignende, men det gjelder å tro. Innimellom vinner de gode, tross alt.^^

 

Gisle: Presidentens rolle er også å ansette rådgivere. ;)

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Hvis man kun følger med på norsk pressedekning kan jeg forstå at man reagerer sterkt hvis McCain vinner. Jeg har etterhvert måttet innse at det er en mulighet, selv om fivethirtyeight og cnn.com nærmest allerede har erklært at det er en landslide. Jeg er så redd for at det ender i en katastrofe som tidligere, med valgfusk og maskiner som klikker (som vi allerede har sett) og lignende, men det gjelder å tro. Innimellom vinner de gode, tross alt.^^

 

Gisle: Presidentens rolle er også å ansette rådgivere. ;)

Ja, det er det. Men ofte viser det seg at det er bestemt på forhånd hvem som skal være rådgiverne, og de har ofte vært lenge i det politiske systemet.

 

Jeg så en dokumnetar som viste at tidl. president Reagen overlot veldig mye makt til en av sine bakmenn (en rådgiver om jeg husker rett), slik at det Reagen selv gjorde stort sett var å godkjenne og skrive under på vedtak og forslag som rådgiveren hadde utarbeidet.

Lenke til kommentar

Han heter Hussein til mellomnavn, han forsnakket seg én gang og i tillegg ser han ikke helt svart ut, siden han er en blanding. Når man i tillegg knytter ham til terrorister (som for mange betyr muslimske terrorister, fordi folk flest ikke kobler det ordet til Weather Underground og sånt) så er det forståelig hvorfor folk tenker i de baner. Dumme folk, riktignok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...