Gå til innhold

Hjelp!!! 4 røde D-LED. Er det noe håp får cpuen?


Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI K7T-266 hovedkort med en AMD XP 1600 CPU. Proplemet startet da jeg skulle bytte kjøleribbe på cpuen. Jeg tok av den gamle coolermaserkjølern og satte på Thermalright SK6 med ei pastvifte. Da jeg bootet opp første gangen hang den seg på skjermkorte (Biosen til 3DFX). Jeg fikk 2 røde lys og så i manualen at den testet skjermkorte men den bare sto der. Jeg slo den av igjen og prøve på nytt men ikke no skjedde. Tredje gangen fikk jeg fire røde dioder og i manuale sto det at cpuen var ødelagt eller at den ikke hvar riktig instalert. Jeg har skjekket alle kort og kabler at de har god kontakt. Goop på cpu. Jeg byttet tilbake til den gamle coolermastern men det funka ikke det heller. Det som er litt merkelig er at det virker som om alt fungerer. Du hører at hardisken starter og cdrom starter like etterpå (som vanlig når jeg starter maskinen). Jeg har også prøvd og holde in tasten nede og slettet biosen uten at det hjelper. Har dere noen forslag hva som er feil? Er prosessoren ødelagt? Vis dn er det, er det mulig og få en ny på garantien (den er ikke låst opp)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har har MSI KT266 PRO. Jeg har røska ut alt sammen mem det hjelper ikke. En ting jeg lurer på hvordan du klarte og få 4 cpuer av komplett. Jobber du i komplett eller :smile: ?

 

_________________

Du vil alltid finne en som har en bedre PC en dei!

 

[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-01-04 21:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 18:36, Bøgge Bakken skrev:

Jeg har et MSI K7T-266 hovedkort med en AMD XP 1600 CPU. Proplemet startet da jeg skulle bytte kjøleribbe på cpuen. Jeg tok av den gamle coolermaserkjølern og satte på Thermalright SK6 med ei pastvifte. Da jeg bootet opp første gangen hang den seg på skjermkorte (Biosen til 3DFX). Jeg fikk 2 røde lys og så i manualen at den testet skjermkorte men den bare sto der. Jeg slo den av igjen og prøve på nytt men ikke no skjedde. Tredje gangen fikk jeg fire røde dioder og i manuale sto det at cpuen var ødelagt eller at den ikke hvar riktig instalert. Jeg har skjekket alle kort og kabler at de har god kontakt. Goop på cpu. Jeg byttet tilbake til den gamle coolermastern men det funka ikke det heller. Det som er litt merkelig er at det virker som om alt fungerer. Du hører at hardisken starter og cdrom starter like etterpå (som vanlig når jeg starter maskinen). Jeg har også prøvd og holde in tasten nede og slettet biosen uten at det hjelper. Har dere noen forslag hva som er feil? Er prosessoren ødelagt? Vis dn er det, er det mulig og få en ny på garantien (den er ikke låst opp)?



prøv å resette CMOS med jumper JBAT 1, flytt den opp til 2+3 deretter til 1+2 igjen.

Prøv dette, lykke til

 

j

Lenke til kommentar

Dette skjer også med meg for tiden.

 

Mitt MSI K7T266 Pro-R viser 4 røde LED og indikerer CPU-feil, men CPU er testet ut og 100% OK.

 

Fikk noen rare feilmeldinger før det hele brøt sammen. Under oppstart ble det oppdaget "bad consistency" på stasjon(partisjon)c: Maskinen søker etter feil på harddisken, og en liste ruller over skjermen. Umiddelbart blir skjermen knall blå med knøttliten skrift øverst. Jeg rekker å lese

"WARNING! Stop.........dump........" før alt blir svart og maskinen starter på ny og gjentar syklusen.

 

Etter 2-3 slike onde sirkler stopper maskinen opp ved disse 4 røde LED. Det er ikke CPU-feil...

Så hva er det da? RAM, harddisk?

 

Har prøvd å starte opp uten grafikkort, men med samme resultat: 4 Røde. FAEN!

Lenke til kommentar

Rolig nå, fjortiser! Rolig nå.

Om noen få år ligger vi under torva alle mann. Med mindre en tror på Gud, da... Fly, fly, fly...(ha ha)

 

Sliter enda med dette kortet jeg også, men nå gjenstår det bare TO mulige feilkilder: HK eller RAM.

 

Skal prøve å få nettbutikken til å sende meg en ny RAM for det avgjørende slaget. DDR er nemlig vanskelig å oppdrive så langt ute i skauen.

Lenke til kommentar

Høres ut som samme problem som en kompis fikk med ett Aopen AK-72 Hovedkort(K7-serien). De nekta også å reboote etter en stund. Det funka heilt fint inntil en dag, da han skulle reboote. Kortet nekta plent. Den maskinen må skrues av og stå av en tid for så å skru den på igjen. Da funke alt som vanlig. J***** rart, blir ikkje klok på den kassa. Prøvd alt, ny power, ny ram, nytt alt, Nothing works. Det eneste vi ikkje har prøvd, er å slenge heile dritte på sjøen, og bruke det som driv-anker....:smile:

Forbanna Dritt....

Lure på om ikkje det kan ha nåkka med chipsettet å gjøre, siden det nå en gang er Via som har laget det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...