Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis slo opp med dama si - Go?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså, uansett hva. Du blir aldri sammen med eksen til vennene dine. Uansett om de mener det er greit eller, ikke. For det er skikkelig ille!
Det her er jo komplett bullshit! Jeg har en haug eksempler fra min omgangskrets hvor kamerater har "arvet" damer, og det har ikke gått annet enn strålende!

 

Idiotiske uskrevne absolutte regler funker ikke i det hele tatt på noe så individuelt som følelser!

Endret av toth
Lenke til kommentar
andre ting da, om hvordan de slo opp, hva som hadde skjedd ol.

Som var en stor del av poenget mitt. Nettopp derfor virker overhodet ikke den absolutte regelen og ord som "aldri" i denne sammenhengen.

Sorry, men jeg er møkklei av at folk svarer "NEI! sånn er det bare!" i disse diskusjonene. De har høyst sannsynlig aldri vært i nærheten av en slik situasjon selv om de tror det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Toth:

Jaok, kanskje dere gutter ser litt annerledes på det da..

Ja. Jenter og gutter har forskjellige syn.

Det har ikke noe med person til person, det har med hvilken kjønn du er.. :roll:

Åh herregud. Det jeg mener er at jenter snakker som regel mer sammen enn gutter. Og da deler de jo mer ting, de er åpne ol.

 

Men, såklart mener jeg ikke at alle jenter er sånn, og at alle gutter ikke er sånn. Kan hende noen gutter har sånt forhold til kompisene sine at de sitter å snakker om følelsene sine....

Lenke til kommentar
Åh herregud. Det jeg mener er at jenter snakker som regel mer sammen enn gutter. Og da deler de jo mer ting, de er åpne ol.

 

Vel, hvis jeg er fullstendig ferdig med en ex, si det er et år siden, og jeg har hatt ny dame i 3mnd, for å ta et eksempel.. Da ville jeg ha null problemer med at en kamerat snakket om intime saker mellom han og exen min. Hvorfor skulle jeg ha problemer med det? Jeg har flere ganger snakket med/gitt råd til exer om deres nye typer jeg, både om det ene og det andre..

Jeg ser ærlig talt ikke greia i det hele tatt..

Kan hende noen gutter har sånt forhold til kompisene sine at de sitter å snakker om følelsene sine....

Kan garantere at det finnes slike gutter. Sannsynligvis tilnærmet like mange som det finnes jenter.

Lenke til kommentar

Go ahead and try.

En kamerat av meg slo opp med ei jente, de hadde vert i lag i et år. Ho blir veldig lei seg, et par måneder senere hopper hun på meg, og dum så jeg var så følgte jeg etter.

Vi ble etter en stund ilag, da smalt det som faen. Kameraten min klikket så i vinkel at jeg ikke trodde det skulle være mulig. Vi kranglet i sikkert en måned for så bryte all kontakt med hverandre. Nå har jeg ikke snakket med han på 1 og et halvt år.

 

Det er ikke noe jeg gjør igjenn for å si det sånn.

Jeg og exen hans (som nå etter to år er min ex også) hadde det i allefall utrolig fint sammen.

Om det var verdt det er jeg ikke sikker på.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Jeg ville nok ventet litt med å kapre dama "hans", nettopp fordi det akkurat er slutt mellom de to.

Men hvis dere virkelig er glad i hverandre så ser jeg ikke noe problem for at dere kan være sammen. Hvis han virkelig er en venn, så skjønner han at dere liker hverandre.

Uansett, tricky situasjon..

 

Spørs litt hvor god du er med damene også, hvis du har hatt mange damer og du faller lett for de, kunne du kanskje "ventet" til du ikke liker henne lenger (rart sagt, men) lenger og heller sett på andre damer.

Derimot, hvis du aldri har hatt dame og du virkelig liker henne, så gir hvertfall jeg deg grønt lys!

 

Bruk gummi o_O

 

QBab: Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg ble sammen med ei dame som en kompis av meg hadde likt Lenge, men det ble aldri noe med de (han prøvde seg, men fikk avslag), dermed falt det naturlig for meg å prøve meg. Fikk napp gitt ;)

Men skjønner det du mener med krangel mellom venner. Samme skjedde med meg og vennen 3 linjer opp, selvom det ikke bare var pga dama hadde det nok noe og si det også. Vi snakker heller ikke sammen den dag i dag :\

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Greit :hrm: Jeg bare lufter mine synspunkter og meninger.

Beklager om du tolket det som at jeg angrep deg konkret, det var ikke min intensjon.

Det er bare slik at jeg syns jeg ser synspunkter som dine altfor ofte, og at de sjeldent er gjennomtenkt eller nyansert.

Alle skal ha sitt syn på det, så lenge det er gjennomtenkt, hvilket var mitt poeng. At noens syn da avviker fra mitt er bare naturlig.

Ikke meningen å tråkke deg på tærne. :)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Du sier at kompissen din blei lei dama siden hu styrte han osv, og nå ønsker du å ta over dama. Blir ikke det som å kjøpe en brukt Sierra som du VET kommer til å havarere?

 

Uansett, som mange andre sier her: Man går rett og slett ikke etter kompissers exer. Hadde i alle fall ikke likt det godt. Litt annerledes i din situasjon siden han slo opp og sier han er lei, men jeg ville nok ha venta en del måneder før jeg gjorde noe.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Lover deg, ikke gjør det.

Been there. Var litt anna situasjon, men anyway, ikke gjør det.

Det er utrolig lite hjelp i ditt innlegg. Du må jo forklare hva som gikk galt, så han kan sammenligne med sin egen situasjon, for å se om det er risiko for likt utfall som ditt.

 

Hvis ikke kan jeg si bare:

Lover deg, gjør det!

Been there, var litt anna situasjon, men anyway, gjør det!

 

Det kan jeg si fordi min nåværende kjæreste var det kameraten min som "fant" først. Timing osv passet dog litt dårlig for han, mtp. reisejobb og diverse. Jeg snakket med ham, spurte ham rett ut (fordi hun viste interesse), og fikk beskjed om å kjøre på. Han er fortsatt en av mine næreste venner, meg og dama har det fint, og alle tre omgås stadig vekk. Uten et eneste problem.

Lenke til kommentar
Gjest Nerendo

Hva om også han og dama har vært gode venner i lang tid, og trives veldig godt ilag?

La oss si at situasjonen er slik at dama må flytte hjem til motsatt side av landet etter bruddet, med mindre de prøver seg på et forhold?

 

Da har man plutselig valget mellom å miste en god venn, eller en god veninne.

 

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Jeg har vært i situasjonen, så hva jeg valgte å gjøre velger jeg å ikke nevne.

 

Konklusjon:

Lenke til kommentar
Jeg ville fremdeles plassert henne i "karantene" et halvt år før jeg prøvde meg på henne. Rett og slett fordi selv om kompisen din sier at "jeg bryr meg ikke", så er det ikke sikkert han mener det.

Midlertidig karantene er helt klart en annen ting en "nei, aldri i verden". At man tar hensyn til alles følelser i en slik situasjon er helt klart, og om karantene da er nødvendig må det bare bli sånn.

Om det er 2mnd eller et år er jo ganske avhengig av situasjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...