Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis slo opp med dama si - Go?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du går for dette vil du mest sannsynlig ikka bare miste han som venn, men også de fleste vennene dere har felles.. Tror nemlig ikke du får så mye sympati hos dem.. Du kan nok også regne med at det ikke bare ender med en psykisk konflikt mellom dere heller.. Så for all del, dersom du er villig til og miste veldig mye for denne jenta, så go for it, men hvis du har det minste av respekt for kompisen din, la være.

 

Husk også dette; jenter kommer og går, men venner er det som består (veldig ofte hvertfall :p).

Lenke til kommentar
Om de har et spendt forhold der exen og kompisen ikke går i lag, så sier det seg vel selv at du ikke blir i lag med exen til kompisen din?

Sier det seg selv at de har et anspent forhold da, siden du så bastant kan si at exer er off limits for evig tid? Min erfaring med meg og de rundt meg er at forholdet til exer stadig vekk er finfint, og man kan være perlevenner.

Da faller grunnlaget ditt for å ikke prøve seg etter 4 år bort, eller hva? Så da bør du kanskje ikke si så bastant "nei", men tenke litt mer nyansert.

Lenke til kommentar
siden du så bastant kan si at exer er off limits for evig tid?

 

Når og hvor har jeg sagt dette? Slutt å lag trollskap og les litt bedre

 

Så da bør du kanskje ikke si så bastant "nei", men tenke litt mer nyansert.

 

Les det jeg skriver da, legg godt merke til det første ordet:

 

Om de har et spendt forhold

 

Sånn jeg ser på det så har tid ganske lite å si, man blir ikke i lag med damer dersom det kan komme i veien for vennskapet - broes over hoes - enkelt og greit.

Det eneste unntaket her må være en romeo / juliet situasjon med giftemateriale og hele pakka, men det er vel ytterst skjeldent.

Lenke til kommentar
Min erfaring med meg og de rundt meg er at forholdet til exer stadig vekk er finfint, og man kan være perlevenner. Da faller grunnlaget ditt for å ikke prøve seg etter 4 år bort, eller hva?

 

Og pga. dine erfaringar fell grunnlaget for å ikkje prøve seg etter 4 år bort?

 

Kisen får gjere som han vil, men eg ville ikkje (merk: subjektivt) ha rota meg borti ei kjerring som kompisen min har eit anstrengt forhold til. Og det verkar jo som om kompisen i dette tilfelle faktisk har eit anstrengt forhold til ex-dama.

Lenke til kommentar
siden du så bastant kan si at exer er off limits for evig tid?

 

Når og hvor har jeg sagt dette? Slutt å lag trollskap og les litt bedre

 

 

Hvor? Bare noen linjer lenger opp her:

 

ta din kompis sin ex, mist dine venner, bli en tøffel, få et fint liv :p

 

Du sier strengt tatt ikke ordrett at han skal la være, men du garanterer ham at det kommer noe negativt ut av det. Hvilket er feil.

 

Min erfaring med meg og de rundt meg er at forholdet til exer stadig vekk er finfint, og man kan være perlevenner. Da faller grunnlaget ditt for å ikke prøve seg etter 4 år bort, eller hva?

 

Og pga. dine erfaringar fell grunnlaget for å ikkje prøve seg etter 4 år bort?

 

Kisen får gjere som han vil, men eg ville ikkje (merk: subjektivt) ha rota meg borti ei kjerring som kompisen min har eit anstrengt forhold til. Og det verkar jo som om kompisen i dette tilfelle faktisk har eit anstrengt forhold til ex-dama.

Ja, grunnlaget for å ikke generelt prøve seg på en ex etter 4 år faller definitivt bort. Og jeg har hele tiden snakket generelt, og det står tydelig i posten min at grunnlaget faller bort dersom man ikke har et anstrengt forhold, som i mine erfaringer.

 

Har trådstarter sagt at kameraten har et anstrengt forhold til henne som venn? Det har isåfall gått forbi meg.

Et annet aspekt er at ikke alle blander kjæreste og venner. Noen har gjerne vennene sine "for seg selv", hvilket og eliminerer problemet.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Okay, en liten update for dere som lurer på hvordan dette går. Hun har det egentlig ikke så bra, men hun ler og koser seg når hun er sammens med meg. Og jeg syns vi har det veldig hyggelig sammen. Har tilogmed begynt å bli litt fysiske (ingen kyssing ogsånn, men litt sånn stryking på låret osv.) Hun har begynt å kalle meg kjæresteting, men nå har jeg begynt å tenke kraftig på om jeg bør forsette med dette her. Jeg har snakket med kompisen min, og han er uffatelig glad jeg er litt sammen med henne, pga at da slipper han litt av hu. Og han er ikke annet enn happy om dagene pga at han har det så mye bedre nå. Men det sier jo seg selv at jeg burde vente litt. Men vil jeg egentlig innlede et forhold til denne jenta er en annen sak. Jeg lurer på om det samme kan skje med meg og hun, som det skjedde med kompisen min og hun.

 

Jeg ser at dere diskuterer frem og tilbake om jeg burde innlede et forhold til en ex av en kompis, og jeg skjønner jo at det kan bli ekkelt og rart hvis jeg og exen til denne kompisen (som er sammen) skal tilbringe tid sammen med denne kompisen min. Men vi er jo alle voksene som takler slike ting godt. Vi er ikke en gjeng med fjortisser som løper rundt å griner, bli sure bare pga en liten ting. Vi snakker om det.

Lenke til kommentar
Du lar ikke ei dame gå fremfor din kompis, da er du ikke mye kompis materiale..

 

Fuck henne, finn ei annen. Eller drit i vennene dine, og sitt der alene npr du også er dumpet av henne.

Hvordan vet du at hans kompiser tvinger ham til å velge?

Kanskje dine gjør det, men alle er ikke slik, noen tenker litt mer nyansert, og er en anelse modne.

Lenke til kommentar

Det er en uskreven norm. Sanksjonen for å bryte denne normen er usikker da det er forskjellig reaksjon på folk. Kompisen din sier nok kanskje at han er helt ferdig med hu, emnd et er vanskleig å bare glemme ei sånn. Ikke prøv deg åp henne da det kan, og sannsynligvis vil ødelegge vennskapet ditt med kompisen din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...