Gå til innhold

Soilwork - Sworn to a great divide


Ethernet

Anbefalte innlegg

Soilwork - Sworn To A Great Divide

 

Jeg og mange andre soilwork fan har nå gått og ventet på deres nye album, som skulle kalles Sworn To A Great Divide.

 

Jeg har fått tak i albumet og vil bare meddele dere at dette er et album som er et musthave for fans, og andre metal-fans og.

 

Spillelisten

1. Sworn to a great divide

2. Exile

3. Breeding Thorns

4. Your Beloved Scapegoat

5. The Pittsburgh Syndrome

6. I Vermin

7. Light Discovering

8. As the sleeper awakes

9. Silent bullet

10. Sick heart river

11. 20 more miles

12. Martyr *

Albumlåta Sworn To A Great Divide, er en vanvittig bra åpning av deres nye plate. Den drar hardt i gang CD-en :D

Og nei, gutta skuffer ikke fra mitt synspunkt!

 

Låtene er stappet med tung, tung musikk. De har de samme gode sjangertrekkene; Tøffe og tunge vers, med noe roligere vokal på refrengene. Dette gjenomføres helt rått.

 

Jeg tør samtidig påstå at albumet er noe hardere enn de tidligere er. Og Daniel Antonsson skuffer ikke på gitaren, da det stadig dras noen feite soloer. Blant annet i albumlåta etter rundt 2:40 min :D

 

Albumet ligger på Soilwork's MySpace

 

 

Jeg vil bare anbefale albumet på det varmeste til alle fans (og alle andre :p)

 

Det er et virklig bra album :thumbup:

 

* bonuslåt

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er utrolig forskjellige alle sammen. For jeg er virkelig ueninge med dere.

Syns ikke det nye Soilwork albummet var noe spesielt bra. Det skiller seg ikke ut og var mye roligere enn jeg hadde håpet på.

 

Sworn to a great divide skuffa meg, helt ærlig sakt. Syns "Figure Number Five" og "Stabbing The Drama" var bedre :)

 

Men ta meg ikke feil nå, sier ikke at det nye Soilwork er dårlig - men trodde de skulle lage et tyngre (Heavy) album .

 

 

Edit: Skrivfeil

Endret av julelys
Lenke til kommentar

Lydbildet til "Sworn to a Great Divide" har mer til felles med "Stabbing the Drama" en med noe annet tidligere album etter mitt syn, men dette gjør det ikke til et dårlig album.

 

Soilwork leverer med deres siste album. Selv om det ikke er mye grensesprengende å finne så er det et steg i riktig retning, iallfall etter det heller tafatte "Stabbing the Drama". Vokalene er av samme fengende nivå som vi er kjent med, noe som er spesielt gjenkjennelig i refrenget til flere av låtene på albumet. Det tekniske har også tatt et steg i riktig retning dvs. mer mot deres noe tidlige utgivelser, og selv om det ikke er "Natural Born Chaos", så finner man mye bra her.

 

Albumet er også mer dynamisk enn deres forrige album, med mer variasjon låt til låt.

 

Alt i alt et gjennomført album. Ikke helt det "gode gamle", men bra levert uansett :thumbup:

Endret av Imperfect
Lenke til kommentar

Jeg har fått hørt gjennom albumet tilstrekkelig nå føler jeg... og jeg må bare si at jeg er ikke i ekstase.

Dette er tilbake til Natural Born Chaos... Som for all del var et kult album, men jeg følte Soilwork traff innertier med Stabbing the drama.

 

Det er flere av sangene på Sworn to a gread divide albumet som rett og slett ligner på The Bringer og No more angels fra NBC. Siste sporet har i alle fall unektelig noe tilfelles med NBC-skiven.

 

Jeg likte at soilwork parkerte synthen litt, og lot gitarene være førende på Stabbing the drama. Føler hele temaet på Stabbing var tøffere, og mindre polert enn hva den nye skiva viser. Så jeg er ikke helt fornøyd...

 

Men, det er nye soilwork-sanger å høre på... så jeg er for all del ikke deppa. Men håpa dette skulle være mer i samme retning som Stabbing.

 

Visstnok så var forrige gitaristen(peter) pådriver for å bringe Soilwork mer i retningen som Stabbing viste.

 

Men nå er jo han ute av bandet,... så sånn kan det gå..

 

:\

Lenke til kommentar

Jeg personlig har aldri forstått hvorfor folk liker Natural Born Chaos så godt. Albumet har ei fantastisk låt (As we speak), mens resten er veldig middelmådig. Album som er gitt ut både før og etter den skiva er mye bedre. Nå har jeg enda ikke hørt Sworn To A Great Divide, men det skal snart forandres på!

Lenke til kommentar
Jeg personlig har aldri forstått hvorfor folk liker Natural Born Chaos så godt. Albumet har ei fantastisk låt (As we speak), mens resten er veldig middelmådig. Album som er gitt ut både før og etter den skiva er mye bedre. Nå har jeg enda ikke hørt Sworn To A Great Divide, men det skal snart forandres på!

Oppfølgeren til NBC, "Figure Number Five" er uten tvil en av de kjedeligste skivene i samlinga mi. Etter det jeg husker var alle låtene skrevet etter samme "oppskrift", og det endte med å verken være særlig tøft eller særlig fengende. Snakker om magaplask, NBC sparker jo no så inni.. :)

 

Hørte såvidt på noen kutt fra "Stabbing...", og det virket som de videreførte stilen fra "Figure...". De får gjøre som de vil, men da kjøper ikke jeg fler plater med dem. Det er ikke verre enn det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...