Gå til innhold

Soilwork - Sworn to a great divide


Ethernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hørt gjennom det sikkert rundt 10 ganger, og kan bekrefte at skiva sparker rompe! Heavy og melodisk, akkurat slik Soilwork skal være. Personlig skulle jeg ønske Martyr var på selve albumet og ikke et bonus spor, siden det er en av de beste låtene på skiva. Soilwork skuffer ikke!

Lenke til kommentar

Det sorte fåret på skiva er definitivt Light Discovering Darkness. Det er bare noe med den låta som gjør at jeg ikke klarer å like den.. Ellers er skiva helt genial! Refrenget på As The Sleeper Awakes gir meg frysninger :D

 

En annen ting som er negativt med albumet: Coveret er runner-up for årets styggeste cover på ei metal skive (av de cd'ene jeg har kjøpt hvertfall). Det blir kun slått av Chimaira's Resurrection, som er kanskje noe av det verste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Syns plata er helt rå. Etter min mening så inneholder det mange utrolige gode låter, og vil nok si at "As the sleeper awakes", "I, Vermin" og "Breeding Thorns" er 3 knallgode låter. Spesielt "I, Vermin" vil jeg kalle en klassiker og et av Soilworks best sanger hittil!

 

Ellers er jo Exile veldig bra, liker hvordan den skifter tempo, samtidig som refrenget er behagelig :] 20 miles er bra, Sick heart River er jo også en kongelåt.

 

Finner faktisk ikke mye negativt om dette albumet, eneste er som nevnt "Light Discovering Darkness"

Lenke til kommentar
Holder på å høre igjennom det, til nå er det tamt og herslig.

 

Øh? Første gangen jeg har hørt ei plate bli beskrevet med dette uttrykket. Har hørt på albumet en god del ganger nå, og kan konkludere med at Light Discovering Darkness er den eneste låta jeg ikke liker fra hele albumet. Resten er herlig melodiøs metal som sitter som et skudd! Sworn To A Great Divide, Sick Heart River og As The Sleeper Awakes er min topp 3 fra albumet!

Lenke til kommentar
vell Sworn to a Great Divide er den første plata jeg har hørt med Soilwork og det overrasket meg positivt. Noen som kan anbefale meg noen andre album med Soilwork?

 

Likte du STAGD, vil du sannsynligvis like Stabbing The Drama. Liker du STD, vil du sannsynligvis like Figure Number Five. Steelbath Suicide, A Predator's Portrait og The Chainheart Machine har en annerledes sound, men anbefaler de alikevel, siden de er alle fantastiske album. Jeg vet nesten samtlige på forumet her som liker Soilwork har våte drømmer om Natural Born Chaos, men selv syns jeg det er et veldig middelmådig album. Skiva har èi fantastisk låt (As We Speak), mens resten er ganske så kjedelig. Gi alle albumene en sjanse, så finner du nok et du liker til slutt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...