Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota avensis 2009 modellen.. Noen som har bilder/info?

Thomas-A

Anbefalte innlegg

Skrevet
"Drepende kjedelig" tviler sterkt på at du har noe som helst å basere den uttalelsen på. ;)

At "de største" motorene til Toyota produserer like mye som innstegsmotorene til andre fabrikanter sier litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innstegsmotor?

Sammenlign andre biler med noen av bilene Toyota

levere utenfor Norge da vel ;)

Er en del "sportsbiler" å få om du vil ha, men som ikke blir tatt i hit,

pga etterspørsel, og det Faktum at ikke Toyota ser det størst

markedet her pga. miljømaset som er her nå..

Skrevet

Tja, de leverer ikke stort annet til resten av europa. Toyota er en rein smør og brød-bil i europa, de har ingen ambisjoner om og være med og spille blandt de store på denne siden av dammen, ikke at jeg tror de ville greid det om de prøvde heller, til det er europeerne langt mer kresne enn mange andre.

Skrevet
"Drepende kjedelig" tviler sterkt på at du har noe som helst å basere den uttalelsen på. ;)

At "de største" motorene til Toyota produserer like mye som innstegsmotorene til andre fabrikanter sier litt.

Ja for det beviser jo at alt du sier er rett... eller som naboen sier "masse fjært og ingen lukt" ;)

Tja, de leverer ikke stort annet til resten av europa. Toyota er en rein smør og brød-bil i europa, de har ingen ambisjoner om og være med og spille blandt de store på denne siden av dammen, ikke at jeg tror de ville greid det om de prøvde heller, til det er europeerne langt mer kresne enn mange andre.

Vel nå må du også huske at de store europeiske landene (Italia, tyskland, Sverige og frankrike) selv er bilprodusenter og at dette naturlig nok har en stor innvirking på hvilken biler som blir kjøpt. Norge har aldri vært noen bilproduserende nasjon og vi har derfor heller ingen tilknyttning til noe spesifikt bilmerke, og resultatet blir naturligvis deretter.

Og som eier av en "smør og brød" bil så kan jeg si at jeg lever og ånder like mye for min bil som BMW, Mercedes og VW freaker gjør, bare på en litt annen måte. ;)

Skrevet

Hvis ikke husken narrer meg har vel du en 4runner?

Da snakker vi om noe helt annet, der har ikke europeerne stort annet enn Landrover samt en og annen MB og snakke om. Der ser man svært godt at europeerene sliter tungt med og få tak på annet enn jallabiler for husmødre ala XC90 o.l.

Skal jeg ha ny Toyota i dag ignoreres alt som ikke har lavserie.

Skrevet (endret)

Hehe, nei, ikke annet enn tallene du presenterte. Om de er korrekt er det jo skrekkelige kjedelig. Men bevares, dersom man ikke bryr seg om motor så er det sikkert en trivelig bil!

EDIT: Ble litt krøll med postingen.

Endret av Swe
Skrevet
Er det en ren tilfeldighet at det ligger så mye innlegg som omhandler problemer med VW på førstesiden av det biltekniske forumet tror du? (hint: det er feil å svare "ja").

Uten å kommentere kvaliteten på de nevnte merkene, så er det vel en kjennsgjerning at Toyota`s kunder ofte er "godt voksne" og dermed kanskje ikke er de som hyppigst poster på forumet her...

Skrevet
Er det en ren tilfeldighet at det ligger så mye innlegg som omhandler problemer med VW på førstesiden av det biltekniske forumet tror du? (hint: det er feil å svare "ja").

Uten å kommentere kvaliteten på de nevnte merkene, så er det vel en kjennsgjerning at Toyota`s kunder ofte er "godt voksne" og dermed kanskje ikke er de som hyppigst poster på forumet her...

Toyota har rykte for å ha godt voksne kunder, VW for å ha dårlig kvalitet. Det ligger kanskje noe i begge ryktene?

Skrevet

At Toyota holder seg svært godt i pris sier vel også en del. Selv kjører jeg en V50 nå, og må bare innse at den faller klart raskere i pris. Selv om den er steike herlig å kjøre. Personlig synes jeg den er bedre på veien og i setene enn mine foreldres Avensis. :)

Skrevet

En toyota er ikke nødvendigvis mer driftsikker enn en Mazda eller Honda, men Toyota har rykte på seg for å være driftsikkert. Derfor holder de i pris, pga folk liker å gå med strømmen og toyota har godt rykte.

Skrevet (endret)

Det er kommet mer informasjon om motorenen.

De nye bensinmotorene er utstyrt med "Valvematic" som er en vidreutvikling av VVT-i bare med kontinuelig variabel løftehøyde (må ikke forveksles med VVTI-L som bare har 2 trinn) De nye motorerne regulerer luftmengden ved å justere løftehøyden på ventilene og ved hjelp av gasspjeldet. har postet en link nedenfor om "Valvematic"

Hvordan Valvematic fungerer

Endret av Rebel-Rider
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Her har dere den nye avensis!

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=528170

Grusomt stygg og kjedelig bil helt uten personlighet spør du meg! Akkurat som de fleste andre japser. Mazda er eneste japse med litt allright design synes jeg!

Og til dere som ikke forstår forskjellen på opplevd kvalitet og på "kvalitet".

Prøv en toyota avensis og en Mazda 6.. Så stikker dere å prøvekjører en BMW 3 eller 5 serie og en Audi A4 eller A6 etterpå! Da vil dere straks merke forskjellen!

Japser har så utrolig kjedelige og personlighetsløse plastikkinteriører!

BMW all the way!! Klart de beste og peneste bilene! Bakhjulsdrift og overlegne kjøregenskaper! Og ingen slår BMW på lavt CO² utslipp om dagen heller!

Ikke uttal dere om at tyske biler er crap før dere har vært og prøvd en! ;)

Da får pipa en helt annen lyd!

Et eksempel er min far som alltid har vært innbitt toyota fan og har hatt et spesielt hat for BMW og sittet med et inntrykk av at tyske biler generelt er bare søppel.

Jeg tok han med på prøvetur i en ny BMW 5-serie for 3 år siden og han gliste fra øre til øre. Det samme gjorde muttern og de eier nå en flott BMW 520iA 2004 modell.

Endret av MicrolaXx
Skrevet

Grusomt stygg og kjedelig bil helt uten personlighet spør du meg!

Tja, jeg synes den ser helt ok ut jeg, med forbehold om interiøret, som jeg ikke har sett enda. Det som imidlertid gjør bilen uinteressant for meg er at den hverken kommer med firehjulstrekk, spreke motorer eller noen form for spennende miljøteknologi. Litt lavere drivstofforbruk holder liksom ikke når man (eller i hvert fall jeg) skal kjøpe ny bil i dag.

Skrevet (endret)

Grusomt stygg og kjedelig bil helt uten personlighet spør du meg!

Tja, jeg synes den ser helt ok ut jeg, med forbehold om interiøret, som jeg ikke har sett enda. Det som imidlertid gjør bilen uinteressant for meg er at den hverken kommer med firehjulstrekk, spreke motorer eller noen form for spennende miljøteknologi. Litt lavere drivstofforbruk holder liksom ikke når man (eller i hvert fall jeg) skal kjøpe ny bil i dag.

DESIGN har vel aldri vært Toyotas force for å si det mildt. Det finnes vel ikke mange stusseligere biler enn dagens utgave av Avensis og den kommende ser minst like mislykket ut. Akkurat det spiller tydeligvis liten rolle for Ola Matpakke. Så lenge det er "fornuftig" og man TROR det er verdens mest driftsikre bil så selger det her. At merker som Suzuki har solgt såpass mange biler som de har gjort i Norge sier en hel del om hva man vektlegger ved bilkjøp..

Endret av Shelby2008
Skrevet

Legger ut noen bilder av den nye avensisen ;)

Selv liker jeg det nye designet meget bra. Mer sportslig enn før. 8)

AvensisCurrentVsNew.jpg

a1.jpg

a2.jpg

a3.jpg

a4.jpg

a5.jpg

Info

avensi30.jpg

avensi26.jpg

avensi23.jpg

avensi27.jpg

avensi28.jpg

avensi29.jpg

mer detaljerte bilder;

Toyota-Avensis-2009-24.JPG

Toyota-Avensis-2009-16.JPG

Toyota-Avensis-2009-17.JPG

Toyota-Avensis-2009-18.JPG

Toyota-Avensis-2009-19.JPG

Toyota-Avensis-2009-20.JPG

Toyota-Avensis-2009-12.JPG

Toyota-Avensis-2009-14.JPG

Toyota-Avensis-2009-6.JPG

Toyota-Avensis-2009-7.JPG

Toyota-Avensis-2009-8.JPG

mr2 linjer?

Toyota-Avensis-2009-3.JPG

Toyota-Avensis-2009-4.JPG

Skrevet

Denne bilen så absolutt ikke ille ut .. Japsene begynner å komme seg ganske bra men det er fortsatt noe etterslep når det gjelder interiør .

Teknisk sett så er vel japsene best og det har jeg personlig erfaring med.

Når vi snakker design ; Passaten ser jo faen meg ikke ut ..A4 er helt grei men heller ikke noe designvidunder . Alfa 159 SW er vel "design" ,men der har du igjen noe høyere driftkostnader.

Og så lenge bilen er under 200hk så funker det helt greit med forhjulsdrift .. Jeg personlig foretrekker RWD . Men skulle gjerne hatt AWD ,men da må det være noe skikkelig system ala Mitsubishi sin 4wd system som man finner i evoen.

X-drive og lignende jallasystemer er ikke noe særlig .

Skrevet (endret)

Grusomt stygg og kjedelig bil helt uten personlighet spør du meg! Akkurat som de fleste andre japser. Mazda er eneste japse med litt allright design synes jeg!

Og til dere som ikke forstår forskjellen på opplevd kvalitet og på "kvalitet".

Prøv en toyota avensis og en Mazda 6.. Så stikker dere å prøvekjører en BMW 3 eller 5 serie og en Audi A4 eller A6 etterpå! Da vil dere straks merke forskjellen!

Japser har så utrolig kjedelige og personlighetsløse plastikkinteriører!

BMW all the way!! Klart de beste og peneste bilene! Bakhjulsdrift og overlegne kjøregenskaper! Og ingen slår BMW på lavt CO² utslipp om dagen heller!

Ikke uttal dere om at tyske biler er crap før dere har vært og prøvd en! ;)

Da får pipa en helt annen lyd!

Et eksempel er min far som alltid har vært innbitt toyota fan og har hatt et spesielt hat for BMW og sittet med et inntrykk av at tyske biler generelt er bare søppel.

Jeg tok han med på prøvetur i en ny BMW 5-serie for 3 år siden og han gliste fra øre til øre. Det samme gjorde muttern og de eier nå en flott BMW 520iA 2004 modell.

Bil smak er så forskjellig fra person til person, hvorfor skal alt man liker alle andre like? Det er ikke slik, en bil du synes er kjempe fin er i noen adres øyner drit stygg.

Selv synes jeg man skal lete lenge etter en styggere stasjonsvogn enn BMW sin 5 Serie, for den er iallefal ikke i det minste pen.

Europa er også et veldig lite marked for Toyota. Avensis eksisterer også bare i Europa.

De tyske bilfabrikantene er ganske små sammenlignet med Toyota på verdensbasis, og det er nok ikke uten grunn :whistle:

Ser du litt på hva Toyota leverer utenfor europa er det noe helt annet. Her i Norge leverer de feks Hilux med litt over 100hk, men de har Toyota Tundra med 520hk.

og markedet for slike biler er ikke særlig stort i sosialist europa :!:

BMW lager utentvil bra biler, men blir feil å sammenligne en Toyota Avensis til litt over 300k med en BMW 5 til over 500 000 eller en Audi A6.

Da må du heller sammenligne med Toyotas Lexus, og da blir det fort noe helt annet.

Du må gjerne forklare hvilke store forksjeller du merker fra Avensis og BMW 5 serie.

Du sier også opplevd kvalitet og kvalitet er forksjellig, hvordan? hvis jeg kjører en bil feks Audi :tease: og forstilinga går til helvete så går det ihvertfall under opplevd kvalitet, og ikke postitivt :!:

Endret av Dennis87
Skrevet (endret)

[quote

Du må gjerne forklare hvilke store forksjeller du merker fra Avensis og BMW 5 serie.

Du sier også opplevd kvalitet og kvalitet er forksjellig, hvordan? hvis jeg kjører en bil feks Audi :tease: og forstilinga går til helvete så går det ihvertfall under opplevd kvalitet, og ikke postitivt :!:

"Opplevd kvalitet" har ingenting med faktisk kvalitet å gjøre. Avensis kan sikkert ha mye bedre driftssikkerhet og ha mindre feil enn en BMW 5-serie etc. Poenget er FØLELSEN bilen gir. Materialbruk, overganger, interiørdetaljer, eksteriørdetaljer: Følelsen, tyngden og lyden når du lukker dørene, funksjonsdetaljer etc. For ikke å snakke om kjøreegenskaper, styrerespons, følelsen av at bilen sitter limt på veien, følelsen av trygghet, følelsen av luksus og premium. Alt VIRKER gjennomført og solid. På ALLE nevnte områder faller Avensis totalt i gjennom målt opp mot en BMW 5-serie, eller 3-serie for den saks skyld. BMW ER per definisjon premium, Toyota er det ikke vil trolig aldri bli det. De har LEXUS som skal konkurrere i dette segmentet, men heller ikke de gir den samme følelsen. Det blir plastic fantastic i forhold. I konkurrerende segment er det kun Audi og TIL DELS Mercedes som kan konkurrere. (Ja, Mercedesstjernen har falmet) Det er dette TYSKERENE KAN. Der tyskerne spiller i Premium League, driver japsene med løkkefotball. Bevares, de kan driftssikerhet, men å vekke følelser, det kan de ikke.

Endret av Shelby2008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...