Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pasta er noen lunde bra på ja, men kjøleren er et mysterium. Uten modifikasjoner kunne jeg snurre den rundt uten problemer. Den satt ikke litt fast engang. Så tok jeg å la en gummiring under strammepunktet i midten av kjøleren, og den sitter nå noen lunde bom fast (kan vriggle pitte litt på den om jeg tar i).

 

Så om noen hadde en how-to-mount-perfectly-guide, så hadde det vært knall. Men dette finnes vel ikke? Kan hende IHS ikke er helt plan også (tror den buler pittelitt opp på midten).

 

Edit: Hvis du ser på skjermbildet over, så ser du at kjernene var rundt 70 grader load, men kjernene var oppi 79 grader i en tidligere del av testen.

"Alle" bruker ett eller annet for å få strammere feste med TRUE, orginalt sitter den alt for løst.

Med 10 grader forskjell på kjernene har du enten vært uheldig med IHS, ellers så mangler du pasta på venstre side. Ville ihvertfall brukt litt tid (hvis du ikke har alt) på å stramme kjøleren på et par forskjellige måter for å se om du kan få jevnet det ut litt.

Så du tror temperaturene gjevener seg ut hvis jeg plansliper IHS og i tillegg også kjøleren?

Lenke til kommentar

Det ser du når du tar av kjøleren, hvis det er god kontakt så er det meste av pastan klemt ut på sidene.

 

Det er endel ihs'er som har dårlig kontakt mellom cpu kjernene og ihs, og da er det ikke mye annet å gjøre enn å ta av ihs og eventuelt sette den på igjen med ny pasta mellom ihs og kjerner.

Lenke til kommentar
Det ser du når du tar av kjøleren, hvis det er god kontakt så er det meste av pastan klemt ut på sidene.

 

Det er endel ihs'er som har dårlig kontakt mellom cpu kjernene og ihs, og da er det ikke mye annet å gjøre enn å ta av ihs og eventuelt sette den på igjen med ny pasta mellom ihs og kjerner.

 

Nå skal det vel også sies at Q6600 har loddet på IHS, så om du skal ta den av må man varme den opp til akkurat riktig temperatur, noe som ikke er veldig lett vil jeg tro :p

Lenke til kommentar

Nei, det er vel lite aktuelt. Skal ta å ta ut kjøler og cpu i helgen og sjekke litt, sist gang jeg skjekket var det pasta over hele ihs (men dette fordi jeg pleier å smørre det utover), men så at det ikke var trykkmerke i det ene hjørnet så det kan vel være litt skjevheter (usikker på om det skyldes kjøler eller cpuoverflaten).

Lenke til kommentar
Nei, det er vel lite aktuelt. Skal ta å ta ut kjøler og cpu i helgen og sjekke litt, sist gang jeg skjekket var det pasta over hele ihs (men dette fordi jeg pleier å smørre det utover), men så at det ikke var trykkmerke i det ene hjørnet så det kan vel være litt skjevheter (usikker på om det skyldes kjøler eller cpuoverflaten).

 

Jeg fikk bedre resultat ved å påføre en stripe med kjølepasta og la kjøleren gjøre resten av jobben enn å smøre et tynt lag utover.

Lenke til kommentar

Tok en titt på listene nå, og ser at de som kjører på 3,2GHz trenger 1,3v og oppover for å være stabile, mens min har kjørt på 3,2GHz @ 1,20v i over to timer nå så det virker jo tydeligvis til å være ganske bra.

 

Utenom maksklokk hadde det jo óg vært interessant og sett hvor lav volt de forskjellige klarer på en gitt frekvens, f.eks. 3GHz blank eller 3,2GHz. For å sammenligne batchene og steppingene litt nærmere (her har ikke nødvendigvis vannkjølings-folka en fordel mot B3-gjengen og lignende).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

hive op min Q6600

 

Q6600@3600

Vcore 1.48IDEL 1.44LOAD Prime

Revisjon b0

Stepping:L727A751

CPu kjøler: ThermalTake BigTyp 120VX

Hk Evga 680i SLI A1

 

Edit2: ok fann ut kordan du la opp bilde.

 

post-92821-1193129132_thumb.jpg

 

ok da har jeg klokka den litt lengre å kjører nå 3700Mhz

samme volt som før

 

post-92821-1193133019_thumb.jpg

Endret av acerview
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...