Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Kunne du testet med Prime95 (small FFTs og Advanced-> Huk av for round of checking) i 10-15 min og testet hva maks temperatur blir? Litt nysgjerrig på om det er noen stor forskjell i varmeutvikling mellom Prime95 og OCCT.

 

Jeg testet det nettopp litt selv, og det er ganske interesant å se at kjernetemperaturen er opptil 10 c høyere under prime 95 small ftts enn occt... Derfor er nok også Prime95 en god del tøffere for cpuen også :)

 

 

Fortsett å poste resultater folkens :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det farlig å kjøre Q6600 på 3,9GHz med vilt på 1,6??

det er ikke stabilt men kjører den hasstigeten når jeg kjører 3dmark06. prosessoren er ca. 60-70 grader da??

 

Jeg vet ikke helt hvor mye det hører hjemme i denne tråden, men jeg vil ikke si det er veldig farlig for kortere perioder... Temperaturen er grei, selv med min 24/7 overklokk på 3,68 ghz med vannkjøling når jeg 70 c under full load med prime95.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

kjører min Q6600 (G0) på 3.4Ghz med Noctua NH-U12F kjøler

 

etter 10 min på full load i Orthos så får jeg 66-67 grader og ingen error.. var 66 grader de siste 4 minuttene, så vil tro den tempen er maks på kjølinga jeg har nå? med mindre tempen i rommet stiger da :)

 

er tempen grei nok?

Lenke til kommentar

Fikk min Q6600 i hus i går, det som er skikkelig kjipt er at jeg ikke får gjort noe med den før på fredag.

 

Så vidt jeg kan se er det G0 stepping på den (er merket med SLACR)

Resten kommer når den er trygt installert og overklokkingen begynner.

 

Håper på å komme opp på minst 3400 med min Nocthua kjøler (skrev jeg det rett?)

 

Må bare løse et annet prob med kabinetet først, luft sirkulasjonen er for dårlig rundt cpu kjøleren så temp blir fort litt høy.

 

Har ikke tenkt til å bytte ram eller hovedkort så resten av hardware står i sig..

 

Liste med spexs kommer så for jeg er inne i windows med ny cpu.

Og jeg håper å klare det i løpet av fredagen/lørdagen.. gleder meg veldig

 

Taleg

Lenke til kommentar

Jeg leste denne guiden:

http://www.hardware.no/tester/prosessor/c2...uad_q6600/44695

 

Her bruker forfatteren Q6600 og MSI P35, som er nøyaktig det jeg har. Han skriver så at han får den lett stabilt opp i 3,6 GHz.

Jeg har selv prøvd å overklokke denne prosessoren, men jeg får den ikke over 2,7 GHz. En gang klarte jeg å boote opp med 3,0 GHz, men etter 10 minutters CS: Source spilling tok PC-en en reboot.

 

Noen som har tips til hvordan oppsette i biosen kan være?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Zeke:

Hvorfor kjøper du ikke/bytter til ett P35-basert hk?

Dersom det er viktig å klare FSB > 400 som det kan virke som?

 

@Fred-rik:

Det er *mange* tråder/tips om hvordan bruke Bios for å klokke.

Du bør starte der.

Hint:

Sørg for å sette RAM-timings/speed *ned* *før* du begynner å "tukle" med FSB.

På ett MSI hk skal du klare dette greit (i Cell Menu)

Lenke til kommentar

Fordi jeg hadde to stk. AR kort, kjøpt hos netshop. Jeg sendte et inn til bytting og fikk tilbake A1, som forventet. Men dette var veldig dårlig. Nå har jeg endelig dullet meg til å få sendt inn det andre, for å få det byttet til A1. Joda, jeg vil ha P35/X38 nå. Jeg kjører jo ikke SLI lengre (jeg kjørte det før, en av grunnene til at jeg valgte 680i da jeg kjøpte PC-en)

 

Og NetShop lar meg ikke få valgfritt hovedkort tilbake, men jeg får A1 mot et AR kort. Så kan jeg selge et av de. Hvis det jeg får nå er like gale, så kan jeg selge begge og heller kjøpe meg et HK med Intel-basert chipset ;)

 

Og ja, FSB over 400 er viktig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...