Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til hvordan jeg får strammet cpu kjøleren da?

 

Førstepost er oppdatert... Begynner jo å hjelpe på litt nå, men vi trenger selvsagt flere resultater :)

 

OldMan: Hvordan foretrekker du å påføre kjølepasta? Jeg er vant med å fordele kjølepastaen tynt utover, men jeg er usikker på om det kan gi bedre resultat med en liten "kladd" som blir presset utover av kjølerens press (evt. en stripe med kjølepasta). Jeg tror i hvert fall jeg var litt uheldig da jeg satte på cpu-blokka, men jeg tror også jeg må ta ut hele hovedkortet for å gjøre det på nytt...

 

Skal gå ann og montere cpukjøleren på nytt med hovedkortet innstalert, men er kansje litt tungvindt.

jeg tok ny pasta på cpuen mens hovedkortet var montert, så er fint mulig.

Endret av maxila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Alle" bruker ett eller annet for å få strammere feste med TRUE, orginalt sitter den alt for løst.

Med 10 grader forskjell på kjernene har du enten vært uheldig med IHS, ellers så mangler du pasta på venstre side. Ville ihvertfall brukt litt tid (hvis du ikke har alt) på å stramme kjøleren på et par forskjellige måter for å se om du kan få jevnet det ut litt.

Så kjerne 1 og 2 er på venstre side? Skal ta å teste med å løsne litt på høyre side da, og se om temperaturene jevner seg ut litt :)

Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis rimlig slapp når det gjelder pasta, legger bare en liten dråpe på midten og lar trykket fikse reste.

Men jeg fester alltid kjøleren utenfor kabinetet, og tester den først. Hvis jeg får dårlige/merklige temps tar jeg den av og prøver igjen.

Det er rimlig kjent bland vannkjølingsmennesker at temps varierer fra gang til gang når man monterer blokka, det samme gjelder for luftkjølere. Så det å bli kjent med temps, teste og finne optimal montering tar litt tid, men kan gi endel.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å teste ut om jeg kunne blande meg inn her, men jeg er litt bekymret for helsen til PC-en min. Det er uvisst hvor lyden kommer fra, men når jeg drar på med litt høy frekvens, da kommer det en slags svisje-lyd fra kabinettet under load. Dette stopper så snart jeg avslutter Prime95 (eller uansett hva som belaster CPU). Jo høyere frekvens (og vCore), desto høyere lyd.

 

Jeg har jo lyst til å se hva PC-en er god for, men jeg er lite hypp på å kjøpe nytt HK samt å ta en runde med MicroSoft for å få lov til å aktivere Vista på nytt. Tror jeg bare feiger ut og lar den gå på 24/7-klokken (hvor det ikke blir noe "load-lyd").

Lenke til kommentar
Skal gå ann og montere cpukjøleren på nytt med hovedkortet innstalert, men er kansje litt tungvindt.

jeg tok ny pasta på cpuen mens hovedkortet var montert, så er fint mulig.

 

Jeg synes det i hvert fall er tungvint med min storm-vannblokk. Men akkurat har jeg tatt fra hverandre hele vannkjølinga for å rense radiatoren osv, så får vi se om det gir noen bedre temperaturer og høyere overklokk :)

 

Jeg tar fortsatt inn flere resultater om det skulle være noen tvil :p

Lenke til kommentar
Har du prøvd å senke volten litt elf_man, eller trenger cpuen 1,37v for å være stabil?

 

Har ikke forsket så mye på det. Fikk no blåskjermer tidligere, men det var antageligvis minnet som forårsaket. Kan jo alltids sette ned et hakk ok se hva som skjer :)

 

Edit: Så sannelig! Satte ned spenning fra 1.3825 til 1.35, og gikk like fint igjennom der. Og jeg som har kjørt med 1.3825 i flere måneder nå :p

post-75416-1192488173_thumb.jpg

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Etter jeg ser hva dere får til på luft, får jeg mer og mer lyst til å hive ut QX'en min å kjøpe meg Q6600 G0 med en god batch!

 

Det er tross alt 35W TDP forskjell!

 

Jeg er strålende fornøyd med min Q6600 hvertfall. Kanskje jeg har vært spesielt heldig med batchen for 3.6ghz var nesten litt for enkelt å nå. Spesielt med tanke på at jeg har en kjøler som egentlig er beregnet som en passiv kjøler. Sitter nå med 2 vifter som er regulert ned til ~1000rpm(12-14db) og en fin og kjølig cpu som yter helt sinnsykt. Kan ikke be for mer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...