Gå til innhold

Flytting av tråd ang MPX.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære alle sammen. Det ligger garantert ingen konspirasjoner bak denne flyttingen. :)

 

Nå er det ikke jeg som har flyttet tråden, og kan defor heller ikke begrunne flyttingen. Men emnet for tråden hører faktisk hjemme i denne kategorien.

 

Generelt så er det slik at når vi oppretter nye kategorier så vil de måtte "bygge opp" aktivitetsnivået, og den eneste måten vi kan få til det på er om tråder som hører hjemme der faktisk plasseres der. Så enkelt er det. At det finnes kategorier som er ekstra populære er ikke noe argument for at alle tråder hører hjemme der.

 

Tvert imot, det er sånn at når en kategori vokser så blir den uoversiktlig og behovet for å dele den opp blir sterkere. Så også med forbrukerspørsmål.

 

Nå kunne det godt vært postet en begrunnelse her av moderatoren som flyttet tråden. Det skal jeg etterlyse internt. Da kan dere også ta diskusjonen om hvor den hører hjemme med vedkommende. Her i tråden er det off topic og sporer bare av det egentlige emnet for tråden.

 

I mellomtiden setter vi strek for diskusjoner om årsaken til flyttingen. Vi har en eget kategori for Tilbakemeldinger om forumet, og der kan dere gjerne ta opp skillet mellom butikk- og forbrukerretts-spørsmål om dere ønsker.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Greit nok at vi skal sette strek,tillater meg alikevel å spørre hvorfor nettop denne tråden mot MPX ble så raskt flyttet,dette på bakgrunn av at det ligger utallige andre tråder om samme sak mot andre webbutikker uten at disse ble flyttet ut av synet for folk flest .

 

Svar kan legges her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843391

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ser at det er 2 moderatorer her inne og leser nå men det ser ikke ut til at de vil ta seg bryet med og svare om hvorfor tråden er blitt flyttet.... :hmm:

9662999[/snapback]

 

Jeg vil bare få lov til å legge til at det tar sin tid å lese grundig igjennom en tråd med 60-70 innlegg. Dermed kan det ta litt tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Denne tråden ang MPX ble flyttet fra Webshop- og butikkdiskusjoner, til en mere ukjent og betydelig mindre besøkt del av forumet,nemmelig Forbruker

 

Her er tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843209

 

 

TRÅDEN

 

Dette er ikke mindre enn betenkelig da vi vet at det finner utallige lignende tråder som omhandler andre nettbutikker uten at disse ble flyttet.

Da blir spørsmålet,er det noen som ikke ønsker fokus på enkelte butikker her :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Greit nok at vi skal sette strek,tillater meg alikevel å spørre hvorfor nettop denne tråden mot MPX ble så raskt flyttet,dette på bakgrunn av at det ligger utallige andre tråder om samme sak mot andre webbutikker uten at disse ble flyttet ut av synet for folk flest .

9663032[/snapback]

Er det flere slike tråder som burde vært flyttet så rapporter den, så ordner vi det etterhvert. Nå er rapporteringsloggen ganske så lang om dagen, så det kan ta noe tid.

 

Når noen tråder blir moderert (stengt, flyttet, etc.) og andre ikke har det gjerne helt naturlige årsaker:

* Noen har rapportert den som blir behandlet, og ikke den som ikke blir det.

* Moderator har selv lest i tråden som blir moderert, og ser dermed behovet uten at den har vært rapportert.

* Den ene tråden er fortsatt aktiv, mens den andre ikke er det, og blir dermed ikke prioritert blant alt vi har å gjøre.

* Vi er igang med å flytte tråder til en ny kategori, men har ikke kommet så langt ennå.

 

Sikkert flere grunner også, men ingen av dem er spesielt merkverdige eller mistenkelige.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Blir for "fattig" å si er det flere tråder,selvasgt er det det,tråder som div mod har vært aktive i uten at det har vært behov for å flytte dem,så kommer det en der MPX driter på draget og den blir øyeblikkelig "gjemt bort".

 

Ingen må si de blir overrasket over at det blir reagert fra brukene da :nei:

Lenke til kommentar
DVS at Webshop- og butikkdiskusjoner har utspilt sin rolle og heretter kunn skal være en skrytetråd om nettbutikker  :ermm:

9663093[/snapback]

Nei, det er ingen som sier at webshop-kategorien kun skal brukes til skryt. Ris og ros har like stor plass der. Men det er noen konkrete emner som har fått egne kategorier, og dermed bruker vi dem til akkurat de diskusjonene. Slik får vi en bedre struktur på ting og det blir etterhvert lettere og ikke vanskeligere å finne fram på forumet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
DVS at Webshop- og butikkdiskusjoner har utspilt sin rolle og heretter kunn skal være en skrytetråd om nettbutikker  :ermm:

9663093[/snapback]

Nei, det er ingen som sier at webshop-kategorien kun skal brukes til skryt. Ris og ros har like stor plass der. Men det er noen konkrete emner som har fått egne kategorier, og dermed bruker vi dem til akkurat de diskusjonene. Slik får vi en bedre struktur på ting og det blir etterhvert lettere og ikke vanskeligere å finne fram på forumet.

 

Geir :)

9663130[/snapback]

 

Den delen kan vel heller passe å ta vidre Her

 

Dog skjønner jeg fortsatt ikke at denne fjærnes,da det er en klar kritikk mot en webbutikk som nekter en kunde sine rettigheter.

Altså snakker vi om dårlig kundebehandling her som i 90% av trådene som ligger i Webshop- og butikkdiskusjoner, dere har da litt av en flyttesjau foran dere :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes fokuset virker litt underlig her. En eller annen gang må man jo begynne å flytte diskusjoner over til en ny kategori, hva er det som får deg til å mene at tråden handler om MPX er årsaken? Det er en ganske ny tråd, som det er stor sjangs for at en moderator snubler innom, og dermed er sannsynligheten relativt høy for at den blir flyttet.

 

Det er dog kanskje på sin plass å spørre seg om en enkelts butikks tolkning av angrerettsloven bør flyttes til forbruker-angrerett. Og evt hvorfor man mener dette ikke bør gjøres. Jeg tror du får mer konstruktiv diskusjon ut av det, enn i mine øyne dårlig fundamenterte teorier om at det er noe muffens bak at akkurat denne tråden ble flyttet.

 

EDIT for skrivefeil

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det var vel ikke mer konspirasjon bak denne flyttingen enn når man flytter andre tråder som er plassert i feil kategori.

 

Det er klart at denne tråden hører hjemme under forbrukerrett, det omhandler et juridisk spørsmål. Dette er dessuten en ny kategori.

 

Det at andre poster på feil steder, gir ikke noen som helst rett til å poste i fei lkategori. Finner man en post som er i feil kategori så er det bare å trykke på rapporter knappen.

 

For å sitere meg selv i den andre posten:

 

Siden trådstarter også går off-topic så velger jeg det også.

 

Det er ingen betenkligheter ved å flytte en post til riktig kategori. Slik forumet er oppbygd med kategorier nå, er det ikke bare direkte feil å poste den i "webshop- delen" men også et direkte brudd på reglene om feilposting.

 

For å sitere forumet selv:

Webshop:

QUOTE

Her kan du diskutere webshoper. Husk også å legge inn erfaringer i erfaringsdatabasen i webshopguiden.

 

 

Forbrukerrett:

 

QUOTE

Her kan du diskutere alt som faller under lover og regler i forbrukerspørsmål, som eksempelvis reklamasjon, garanti osv.

 

 

Altså er dette et juridisk spørsmål i forbrukerrett som vil havne i denne kategorien. Blir som ellers i forumet det, post i riktig forum og hvis det ikke passer inn i spesialomrpådene så kan man poste i sekkeposten.

 

Uansett er det etter min mening ikke nødvendig å gå mer OT og heller fokusere på saken.

 

/OT:

 

Meningen med angrerett er at man skal prøve varen hjemme, det bedriftene her viser til er i bestefall unntaksregler i loven.

 

Hovedreglen er at det er fullt mulig å prøve ut produktet hjemme, slik man ville ha gjort det i butikken.

 

En ny kategori for forbrukerjuss har kommet, hvis den ikke skal bli brukt er det jo egentlig bare å legge den ned. Noe som ville vært synd, fordi den er etter min mening til god avlastning for webshop- delen.

Lenke til kommentar
Jeg synes fokuset virker litt underlig her. En eller annen gang må man jo begynne å flytte diskusjoner over til en ny kategori, hva er det som får deg til å mene at tråden handler om MPX er årsaken? Det er en ganske ny tråd, som det er stor sjangs for at en moderator snubler innom, og dermed er sannsynligheten relativt høy for at den blir flyttet.

 

Det er dog kanskje på sin plass å spørre seg om en enkelts butikks tolkning av angrerettsloven bør flyttes til forbruker-angrerett. Og evt hvorfor man mener dette ikke bør gjøres. Jeg tror du får mer konstruktiv diskusjon ut av det, enn i mine øyne dårlig fundamenterte teorier om at det er noe muffens bak at akkurat denne tråden ble flyttet.

 

EDIT for skrivefeil

 

AtW

9663174[/snapback]

 

Joda en eller annen gang må en begynne,men må man virkelig begynne midt i en tråd,spesielt i en tråd som er svært aktiv og der en venter svar fra MPX,der mpx har fått linken til akkurat den tråden og lovet å svare der?

Må man virkelig begynne akkurat der og ikke med de som er ferdigdebatert ? Må man virkelig flytte en slik tråd uten såpass å legge til en ling som viser at den er flyttet slik det gjøres andre steder??

Lenke til kommentar
Jeg synes fokuset virker litt underlig her. En eller annen gang må man jo begynne å flytte diskusjoner over til en ny kategori, hva er det som får deg til å mene at tråden handler om MPX er årsaken? Det er en ganske ny tråd, som det er stor sjangs for at en moderator snubler innom, og dermed er sannsynligheten relativt høy for at den blir flyttet.

 

Det er dog kanskje på sin plass å spørre seg om en enkelts butikks tolkning av angrerettsloven bør flyttes til forbruker-angrerett. Og evt hvorfor man mener dette ikke bør gjøres. Jeg tror du får mer konstruktiv diskusjon ut av det, enn i mine øyne dårlig fundamenterte teorier om at det er noe muffens bak at akkurat denne tråden ble flyttet.

 

EDIT for skrivefeil

 

AtW

9663174[/snapback]

 

Joda en eller annen gang må en begynne,men må man virkelig begynne midt i en tråd,spesielt i en tråd som er svært aktiv og der en venter svar fra MPX,der mpx har fått linken til akkurat den tråden og lovet å svare der?

Må man virkelig begynne akkurat der og ikke med de som er ferdigdebatert ? Må man virkelig flytte en slik tråd uten såpass å legge til en ling som viser at den er flyttet slik det gjøres andre steder??

9663228[/snapback]

 

Lenkene er uavhengig av hvilken kategori tråden ligger i, og vil virke selv om de flyttes, ihvertfall såvidt jeg vet. Jeg er forsåvidt enig i at det gjerne kunne vært gitt melding om flyttingen, personlig plaier jeg å gjøre det, men jeg har ikke lyst til å uttale meg på den handlende moderators vegne (ikke vet jeg hvem det er heller).

 

Å kun flytte ferdigdebbaterte tråder vil antakelig føre til feilposting i mye større grad.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det var vel ikke mer konspirasjon bak denne flyttingen enn når man flytter andre tråder som er plassert i feil kategori.

 

Det er klart at denne tråden hører hjemme under forbrukerrett, det omhandler et juridisk spørsmål. Dette er dessuten en ny kategori.

 

Det at andre poster på feil steder, gir ikke noen som helst rett til å poste i fei lkategori. Finner man en post som er i feil kategori så er det bare å trykke på rapporter knappen.

 

For å sitere meg selv i den andre posten:

 

Siden trådstarter også går off-topic så velger jeg det også.

 

Det er ingen betenkligheter ved å flytte en post til riktig kategori. Slik forumet er oppbygd med kategorier nå, er det ikke bare direkte feil å poste den i "webshop- delen" men også et direkte brudd på reglene om feilposting.

 

For å sitere forumet selv:

Webshop:

QUOTE

Her kan du diskutere webshoper. Husk også å legge inn erfaringer i erfaringsdatabasen i webshopguiden.

 

 

Forbrukerrett:

 

QUOTE

Her kan du diskutere alt som faller under lover og regler i forbrukerspørsmål, som eksempelvis reklamasjon, garanti osv.

 

 

Altså er dette et juridisk spørsmål i forbrukerrett som vil havne i denne kategorien. Blir som ellers i forumet det, post i riktig forum og hvis det ikke passer inn i spesialomrpådene så kan man poste i sekkeposten.

 

Uansett er det etter min mening ikke nødvendig å gå mer OT og heller fokusere på saken.

 

/OT:

 

Meningen med angrerett er at man skal prøve varen hjemme, det bedriftene her viser til er i bestefall unntaksregler i loven.

 

Hovedreglen er at det er fullt mulig å prøve ut produktet hjemme, slik man ville ha gjort det i butikken.

 

En ny kategori for forbrukerjuss har kommet, hvis den ikke skal bli brukt er det jo egentlig bare å legge den ned. Noe som ville vært synd, fordi den er etter min mening til god avlastning for webshop- delen.

9663184[/snapback]

 

Som sagt,det er andre tråder der mod er med i diskusjonen uten at de er blitt flyttet og skal en rydde opp er det jo betenkelig at en begynner med den mest aktive tråden som nettop omhandler kritikk av en webbutikk.

Lenke til kommentar

Det var eg som flytta tråden. Den vart flytta fordi det låg inne ein rapportering på den som eg var enig i.

 

Tråden omhandla angreretten til ein forbrukar, eg meiner derfor at "Forbrukerrett" er rett kategori.

Det var på ingen måte noko hensikt å ikkje opplyse om at tråden var flytta, kun ein glipp frå mi side.

 

Det er sjeldan eg går rundt å leiter etter feilposta trådar i kategoriane, blir dei derimot rapportert så blir det vurdert.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...