Gå til innhold

Flytting av tråd ang MPX.


Anbefalte innlegg

Det er litt merkelig dette, i all hovedsak tror jeg at forumstyret opprettet forbrukerrett for å få et samlingssted om forbrukerrettslige spørsmål.

For min del gir dette en bedre forståelse av diskusjon.no sin oppbyggning, og det gjør det enklere for folk å finne frem til tilsvarende saker som en kan ha selv. Det at området er noe ukjent beror på at den er ny, og jeg legger til at det er nærmest rimelig å si at denne vil bli like "synlig" som andre kategorier straks brukerne tar seg tiden til å orientere seg. Skulle en fulgt dette argumentet skulle en ikke kunne dele inn forumet, fordi en ville få nye ukjente områder. Etter min mening beror således argumentet om flyttingen på sin egen urimeligheten.

 

Jeg reagerer spesielt på at enkelte antyder at tråden ble flyttet for å hindre at annonsører skulle trekke sin støtte eller minske på den. Om dette skulle vært tilfellet, så burde en ha sett tilsvarende situasjoner med Komplett, for de evigvarende trådene om bestilling,treghet etc.

 

En burde ha sett dette for Netshop etter de x antall trådene knyttet til deres praksis rundt angrettsloven, forbrukerkjøpsloven generelt etc. Kanskje spesielt etter min Zeptotråd som absolutt burde ha blitt flyttet hit.

 

Jeg biter meg merke i at dette ikke lates til å bli nevnt, og at personen som står i ledtog for denne konspirasjonsteorien tidligere har vært utsatt for samme teori, og burde vite bedre i mine øyne. Dette er dog min subjektive mening, og forblir det.

 

For så å se på tråden, så ser jeg ikke noe problem med at den ble flyttet, og at flere slike med liknende forhold flyttes til denne kategorien anser jeg som meget positivt. Det gjør at vi som prøver å komme med løsninger i slike situasjoner får en mer forutsigbar situasjon, at de som trenger hjelp har en egen kategori å forhold seg til, fremfor en gedigen kategori hvor en slik oversikt er nærmest umulig, uten bruk av avansert søk.

 

Fra tidligere har slike saker druknet i en mengde andre irrelevante tråder. Et felles sted for saker knyttet til forbrukerrett, noe denne saken var er meget positivt.

 

Sist men ikke minst;

Jeg finner det underlig at noen ser seg nødt å argumentere med "Forbruker" sin unødvendigheten, basert på at de ikke får oppfylt sine egne hevnlyster på et firma.

 

At en nå har en ny kategori for forbrukerrett gjør ikke situasjonen vanskeligere å kristisere firmaer, og jeg ser absolutt ikke at de har kommet i noe ønskesituasjon. Jeg ser (og jeg gjentar) at brukerne får et sentralisert sted for slik kunnskap, og jeg har full tro på at folk vil vende seg til dette med tiden, men siden denne delen er nokså ny, så er det ikke rart at noen skriker ulv.

 

Jeg biter meg merke i at dette ikke lates til å bli nevnt, og at personen som står i ledtog for denne konspirasjonsteorien tidligere har vært utsatt for samme teori, og burde vite bedre i mine øyne. Dette er dog min subjektive mening, og forblir det.

 

Siden det er meg du snakker om så er det vel bare å bruke mitt nick.

Jeg synest faktisk du her kommer med en svært nedsettende omtale,ja sogar annser jeg det som krenkende å bli omtalt som "leder for konspirasjonsteorier" :thumbdown:

 

Jeg driver selv firma og utifra det vet jeg at et firma MÅta hennnsyn til sine kunder,og hvem er så kundene her??

Jo de som annonserer og det er da naturlig her som i alle andre bedrifter å til enhver tid vurdere om ting i firmaet kan være skadelig for sine kunder, således er det helt naturlig at slike spørsmål stilles.

Jeg har aldri hevdet at Hardware.no har gjordt disse endringene etter press fra kunder,men jeg stiller spørsmålstegn ved saken, akkurat som slike spørsmålstegn daglig stiilles både i og utenfor bedrifter.

Jeg har i tillegg svært god kontakt med en del ledere i div nettbutikker og jeg vet at flere av disse har følt en viss frustrasjon over den stadige negative forkus på forumet, dette gjennspeiler seg bla i at de fleste firma i dag velger å ikke være aktive på forumet slik de var før.

 

Det er ingen som sier at Forbruker er unødvendig,det saken her dreier seg om var at trådstarter opprettet en tråd med kritikk av en webbutikk,denne var ment som kritikk av kundebehandlingen og ikke en diskusjon om forbrukerrett (noe han har bekreftet) så forsvinner tråden inn i en helt ny kategori uten forvasrel og de fleste sitter og lurer på hvor den ble av.

Ja jeg måtte selv søke i mine innlegg for å finne den igjen .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, vettu hva, dette har du brakt på deg selv. Om du ikke liker å bli stilt mot veggen for dine egne ytringer, blant annet åpningen din, så er ikke jeg den som skal beklage det.

 

Jeg ser ikke argumentet for hensikten bak flyttingen, for meg var den en naturlig gang som følge av endringen i forumet. Og jeg minnes at en så tilsvarende i Mobil og PDA delen når en fikk en tilsvarende kategori der.

Lenke til kommentar

Man må lære seg å skille mellom Hardware.no og Diskusjon.no. Hardware.no har en av de ni representantene som er i forumstyret. Det er ikke Hardware.no som styrer regler for forumet, det er det styret som gjør (delegert ned fra ansvarlig redaktør). Vi gir ikke butikker innpass i de redaksjonelle avgjørelser vi foretar oss og jeg har enda til gode å motta en eneste henvendelse/ønske fra en butikk om at en eller annen tråd bør bli flyttet eller stengt.

 

Kategorien Forbruker ble opprettet slik at forbrukere har et samlingssted og at man lettere kan navigere seg rundt og diskutere erfaringer og stille spørsmål (Eksempelvis ved at flere snarveier om temaet er samlet der). Det være seg om det gjelder databutikker eller om det gjelder spillbutikker. Vi har altså åpnet for at man lettere kan komme med tilbakemeldinger om enda flere butikker enn kun databutikker. Selv dagligvarekjeder vil nå kunne oppleve både kritikk og ros på forumet vårt.

 

 

Den mengden tråder som allerede eksisterer innen forbrukerrett og hjelp til kjøp og salg vitner om at Forbruker vil bli en av forumets mest aktive og største hovedkategorier. Vi driver kontinuerlig og flytter eldre tråder slik at de kommer på rett sted, men dette vil ta sin tid grunnet den enorme mengden.

 

Bare til informasjon. :)

Lenke til kommentar
Nei, vettu hva, dette har du brakt på deg selv. Om du ikke liker å bli stilt mot veggen for dine egne ytringer, blant annet åpningen din, så er ikke jeg den som skal beklage det.

 

Jeg ser ikke argumentet for hensikten bak flyttingen, for meg var den en naturlig gang som følge av endringen i forumet. Og jeg minnes at en så tilsvarende i Mobil og PDA delen når en fikk en tilsvarende kategori der.

 

Hva er det du snakker om,det er da vitterlige forskjell på at noen slenger med leppa og sier kjøpt og betalt for å spore av en tråd,noe jeg forøvrig synest er forkaskelig, til det du presterer her,nemmelig å kalle noen for leder for konspirasjoner :cry:

 

Det er vitterligen en stor forskjell på konspirasjoner og det å stille et spørsmål om div kjente sammenhenger har innflytelse på div avgjørelser,noe forumet /eierne ville være de beste til å besvare og ikke du.

Her kommer du på din høye hest og prøver å vinne et billig poeng ved å stille en annen bruker i et dårlig lys,en bruker som tar opp en problemstilling som er daglidags i norske bedrifter i dag,mulig du en dag oppdager det selv. :no:

 

Konspirasjonsteori er et ord som brukes av hjernevaskede programmerte idioter og mennesker som er involvert i en faktisk konspirasjon.

 

Ordet konspirasjonsteori brukes aktivt til å lure idioter til å ignorere fakta og ikke etterforske eller undersøke en hendelse men istedet blindt godta latterlige bortforklaringer presentert gang på gang på gang på TV som vanligvis overhodet ikke stemmer med virkeligheten og fysikkens lover.

 

Mennesker med en genuin interesse i å etterforske tidligere og nåværende konspirasjoner og har en fungerende hjerne ignorerer løse teorier som ikke er underbygget av enorme mengder håndfast bevis. Dette er fordi det er så mange faktiske konspirasjoner å se på at kun en komplett idiot bruker mer enn to minutter på å se på teorier som ikke er beviselige.

 

Dersom du har en fungerende hjerne bør du se på og bedømme tilgjengelig konspirasjonsbevis og se om det er tilstrekkelig til å presentere en sak i en rettferdig rettssal.

 

http://nb.xiandos.info/Konspirasjonsteori

 

En konspirasjonsteori forsøker å forklare en hendelses (typisk en politisk, sosial eller historisk hendelse) bakenforliggende årsak som en hemmelig og ofte avledende sammensvergelse, iscenesatt av en hemmelig allianse mellom mektige personer (noen ganger omtalt som «en usett maktelite») og ikke som åpne aktiviteter eller som naturlige hendelser.

 

Mens historien har vist at forbrytelser begått av en gruppe mennesker (en «konspirasjon», «sammensvergelse» eller et «komplott») ikke er uvanlig, blir begrepet «konspirasjonsteori» vanligvis brukt av akademikere og i populærkulturen til å identifisere en type folklore i slekt med vandrehistorier, som har visse typiske kjennemerker, da særlig en forklarende fortelling som er konstruert med bestemte naive metodologiske feil. Begrepet brukes også i nedsettende betydning til å avfeie påstått misoppfattede, paranoide eller ville rykter.

 

De fleste mennesker som har opplevd å få sin teori eller spekulasjon stemplet som en «konspirasjonsteori» avviser betegnelsen som forutinntatt.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Konspirasjonsteori

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...