Gå til innhold

Flytting av tråd ang MPX.


Anbefalte innlegg

Denne tråden ang MPX ble flyttet fra Webshop- og butikkdiskusjoner, til en mere ukjent og betydelig mindre besøkt del av forumet,nemmelig Forbruker

 

Her er tråden:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843209

 

 

TRÅDEN

 

Dette er ikke mindre enn betenkelig da vi vet at det finner utallige lignende tråder som omhandler andre nettbutikker uten at disse ble flyttet.

Da blir spørsmålet,er det noen som ikke ønsker fokus på enkelte butikker her :hmm:

----------------------------------------

[Det følgende er første innlegg av en rekke som var postet i den opprinnelige tråden. Det er flyttet hit av moderator og flettet sammen med førsteposten i denne tråden med trådstarters godkjenning.]

 

Jeg vil stille spørsmål med hvorfor denne tråden er flyttet hit,den var da vittreligen i Webshop- og butikkdiskusjoner, er det noen som ikke ønsker den så synelig som andre tråder.

Dette er kritikk mot MPX akkurat som andre tråder har kritikk av Netshop,komplett osv uten at de blir flyttet og "gjemt vekk " :hmm::hmm:

 

Denne flyttingen er gjordt uten noen begrunnelse og uten at trådstarter er informert.

 

Jeg mener den straks bør flyttes tilbake dit den hører hjemme,ellers så får en begynne å "gjemme" alle tråder som kritiserer webbutikker og ikke bare enkelte :hmm:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil stille spørsmål med hvorfor denne tråden er flyttet hit,den var da vittreligen i  Webshop- og butikkdiskusjoner, er det noen som ikke ønsker den så synelig som andre tråder.

Dette er kritikk mot MPX akkurat som andre tråder har kritikk av Netshop,komplett osv uten at de blir flyttet og "gjemt vekk "  :hmm:  :hmm:

9662490[/snapback]

 

 

Ikke vet jeg hvorfor tråden ble flyttet men jeg ønsker den også tilbake til Webshop- og butikkdiskusjoner.

 

-Frode-

Lenke til kommentar
Jeg vil stille spørsmål med hvorfor denne tråden er flyttet hit,den var da vittreligen i  Webshop- og butikkdiskusjoner, er det noen som ikke ønsker den så synelig som andre tråder.

Dette er kritikk mot MPX akkurat som andre tråder har kritikk av Netshop,komplett osv uten at de blir flyttet og "gjemt vekk "  :hmm:  :hmm:

9662490[/snapback]

 

 

Ikke vet jeg hvorfor tråden ble flyttet men jeg ønsker den også tilbake til Webshop- og butikkdiskusjoner.

 

-Frode-

9662527[/snapback]

 

Kan hende det var for å gi plass for denne "Ros til MPX & Posten" :!:

 

Nei her lukter det virkelig. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg vil stille spørsmål med hvorfor denne tråden er flyttet hit,den var da vittreligen i  Webshop- og butikkdiskusjoner, er det noen som ikke ønsker den så synelig som andre tråder.

Dette er kritikk mot MPX akkurat som andre tråder har kritikk av Netshop,komplett osv uten at de blir flyttet og "gjemt vekk "  :hmm:  :hmm:

9662490[/snapback]

 

 

Ikke vet jeg hvorfor tråden ble flyttet men jeg ønsker den også tilbake til Webshop- og butikkdiskusjoner.

 

-Frode-

9662527[/snapback]

 

Kan hende det var for å gi plass for denne "Ros til MPX & Posten" :!:

 

 

Kan brukermod flytte denne tråden tilbake der den hører hjemme, Webshop- og butikkdiskusjoner ?

Nei her lukter det virkelig. :hmm:

9662544[/snapback]

Lenke til kommentar
CastorFiber, uansett hvilken nettbutikk dette gjelder så blir det feil og jeg sitter med et annet svar fra forbrukerrådet enn det du gjør,der det heter : " En er i sin fulle rett til å åpne pakken,pakke ut produktet og prøve dette, untatt fra dette er forseglet programmvare som feks os levert med kode og i forseglet embalasje.

Varen skal så sendes i retur i tilnærmet samme stand og i org embalasje" .

Det finnes også  avgjørelser på dette i forbrukerrådet, så uansett hva nettbutikken sier her så holder det ikke.

I en vanelig butikk har de nettop demoprodukter stående,selv om disse som regel selges for full pris til dem som ikke vet bedre  :) Men i en vanelig butikk har du full anledning til å be om å få et produkt demonstrert selv om de ikke har det som demo i butikken,som regel får du det uten problem,du blir da ikke pålagt å kjøpe det slik som MPX gjør her .

9662315[/snapback]

OT

Spørsmålet i denne tråden er om trådstarter har angrerett, og tolkning av loven. Angrerett hører inn under lov om angrerett. Derfor er denne flyttet til forbrukerrett antar jeg.

 

Etter min mening passer den bedre inn her enn under webshop diskusjon.

 

/OT

 

Klart at trådstarter har angrerett i dette tilfellet.

 

Vil råde trådstarter til å send einn en formell klage til Forbrukerrådet der du også krever forsinkelsesrente fra du leverte varen inn til betaling skjer.

9662590[/snapback]

 

De fleste tråder i Webshop- og butikkdiskusjoner omhandler nettop dette,bla finnes der to milelange tråder ang Netshop, uten at jeg ser de ble "gjemt unna" av den grunn.

Det har vært og er vanelig at slike ting tas i Webshop- og butikkdiskusjoner, nettop fordi dette belyser dårlig kundebehandling fra nettbutikker.

At så plutselig en tråd som omhandler en spes webbutikk skal "forsvinne" slik som dette er ikke bare feil,men svært betenkelig :hmm:

 

Jeg har meld fra til mod,uten at det synest de har tid toil å kikke innom her,de er vistnok "optatt" på Webshop- og butikkdiskusjoner

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg har meld fra til mod,uten at det synest de har tid toil å kikke innom her,de er vistnok "optatt" på Webshop- og butikkdiskusjoner

9662611[/snapback]

 

Trodde ikke mod flyttet tråder uten å skrive ett innlegg der de ga en begrunnelse...

 

Mod: denne tråden ønsker jeg flyttet tilbake til Webshop- og butikkdiskusjoner

Lenke til kommentar

Siden trådstarter også går off-topic så velger jeg det også.

 

Det er ingen betenkligheter ved å flytte en post til riktig kategori. Slik forumet er oppbygd med kategorier nå, er det ikke bare direkte feil å poste den i "webshop- delen" men også et direkte brudd på reglene om feilposting.

 

For å sitere forumet selv:

Webshop:

Her kan du diskutere webshoper. Husk også å legge inn erfaringer i erfaringsdatabasen i webshopguiden.

 

Forbrukerrett:

 

Her kan du diskutere alt som faller under lover og regler i forbrukerspørsmål, som eksempelvis reklamasjon, garanti osv.

 

Altså er dette et juridisk spørsmål i forbrukerrett som vil havne i denne kategorien. Blir som ellers i forumet det, post i riktig forum og hvis det ikke passer inn i spesialomrpådene så kan man poste i sekkeposten.

 

Uansett er det etter min mening ikke nødvendig å gå mer OT og heller fokusere på saken.

 

/OT:

 

Meningen med angrerett er at man skal prøve varen hjemme, det bedriftene her viser til er i bestefall unntaksregler i loven.

 

Hovedreglen er at det er fullt mulig å prøve ut produktet hjemme, slik man ville ha gjort det i butikken.

Lenke til kommentar

Men for svingende! Flytt posten tilbake der den var!

 

Dette er hovedsaklig en post som går på butikken MPX's tolkning av angrerettloven. Dette er en diskusjon om webshoppen MPX og hvordan akkurat DE mistolker!

 

Er dette sensur av noe slag? :hmm:

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Men for svingende! Flytt posten tilbake der den var!

 

Dette er hovedsaklig en post som går på butikken MPX's tolkning av angrerettloven. Dette er en diskusjon om webshoppen MPX og hvordan akkurat DE mistolker!

 

Er dette sensur av noe slag?  :hmm:

9662760[/snapback]

 

Ja kan virke slik,eller at vi skulle ga off topic slik at den kan stenges :nei:

Lenke til kommentar
Vel, MPX trenger jo ikke å bry seg nå. Saken er jo begravd i et av de minst besøkte forumene til hardware.no.

 

Blir som å flytte av sak fra TV2 Hjelper deg og over til Zonen klokken 03:30.

 

Edit : Leif

9662823[/snapback]

 

Jepp,meget beklagelig og ikke minst betenkelig at dette skjer med en tråd ang en bestemt webshop menst andre lignende saker mot andre ikke blir flyttet.

Enda mer betenkelig er det at til tross for flere reaksjoner til mod så har ikke en vært innom her,ja jeg har fulgt med.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Siden moderator har flyttet denne uten og gi trådstarter beskjed om det så kan det vel tyde på at det er noen som har egen interesser i MPX og ikke vil ha negative ting om bedriften belyst her på forumet...

 

Angående saken mot MPX så er vel det helt klart at trådstarter har en meget sterk sak mot MPX og det er vel uten tvil at her burde MPX bare legge seg helt flat og beklage overfor trådstarter feilen de har gjort....

Lenke til kommentar
Siden moderator har flyttet denne uten og gi trådstarter beskjed om det så kan det vel tyde på at det er noen som har egen interesser i MPX og ikke vil ha negative ting om bedriften belyst her på forumet...

 

Angående saken mot MPX så er vel det helt klart at trådstarter har en meget sterk sak mot MPX og det er vel uten tvil at her burde MPX bare legge seg helt flat og beklage overfor trådstarter feilen de har gjort....

9662900[/snapback]

 

Stemmer det at jeg ikke fikk noe beskjed om at tråden ble flyttet, hvorfor kan man bare spekulere i.

 

Vi får regne med at mpx.no finner frem til tråden selv om den er flyttet hvis dem ønsker å kommentere noe

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...