Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK Aafloey, da har jeg fulgt tutorialen din punkt for punkt. Ikke at jeg ikke hadde klart det på egenhånd, jeg er ganske teknisk anlagt :p . Men det er alltid betryggende å vite at det du gjør har fungert for noen andre før deg. Nå holder jeg på med restaureringsprosessen. Det kommer til å ta GANSKE lang tid ettersom jeg hadde nesten 50 Gig med crap på PS3en før jeg tok Back Up. Takker for en flott tutorial! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Må den eksterne harddisken være FAT32 filsystem for at ps3 skal finne den? Når jeg kobler begge mine NTFS harddisker til ps3en kommer de ikke opp. Ipodden kommer opp, pga den er FAT32 ( tror jeg). Problemet med å bruke den til å legge over filmer fra pc, er at vanlige dvd-er ikke går, pga størrelsen over 4GB, noe FAT32 ikke kan takle. Noen andre som har en lettere måte å frakte filmer fra pc -> ps3en?

 

Håper på svar!

 

Mvh Hsw

Lenke til kommentar
Hei!

 

Må den eksterne harddisken være FAT32 filsystem for at ps3 skal finne den? Når jeg kobler begge mine NTFS harddisker til ps3en kommer de ikke opp. Ipodden kommer opp, pga den er FAT32 ( tror jeg). Problemet med å bruke den til å legge over filmer fra pc, er at vanlige dvd-er ikke går, pga størrelsen over 4GB, noe FAT32 ikke kan takle. Noen andre som har en lettere måte å frakte filmer fra pc -> ps3en?

 

Håper på svar!

 

Mvh Hsw

Jeg er lat og bestilte MAX media manager Pro til PS3. Den konverterer og splitter opp de fleste fil-typer ganske enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Jeg har fått tak i en ekstern harddisk og formatert den til fat32 (står at den er fat32 i "min datamaskin") men jeg får allikevel ikke til å åpne filene i den på min ps3. Hva kan være galt? jeg har 2 partisjoner, lagde begge i diskbehandling, men var bare den ene som ble formatert til fat32. den andre ble NTFS, så derfor formaterte jeg denne i swissknife for å bli fat32. Dette ser ut til å ikke ha fungert..

 

Får ikke ps3 til å lese av harddisken hvis den er oppdelt i flere partisjoner?

Endret av Hjelmn
Lenke til kommentar

I følge guiden skal dette virke:

3. Okey, når du skrur på ps3'n igjen vil du få beskjed om å formatere den nye disken, velg OK og fortsett derfra. Dette tar ganske kort tid. Hvis alt gikk bra, vil ps3'n starte opp som vanlig med de gamle instillingene dine og vennelista skal også være der. Okey, da kan du begynne med trinn 4.

 

4. Ok, nå er tiden inne for å bruke Restore funksjonen på ps3'n. Først kobler du til din eksterne disk igjen via usb'n, går inn på System settings - Backup Utility også velger du Restore fra usb disk og starter denne prossesen. Denne prossesen tar vel like lang tid som bakup prossesen. Ta deg en liten wc pause mens du venter og kanskje et glass pepsi! Når dette er ferdig skal alt av gamle spill, save games og alt annet du hadde der være tilbake! Gratulerer du har vellykket skiftet disk på din PS3! Enkelt eller hva!?

 

Jeg tar forbehold om skivefeil og feil info, correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...