Gå til innhold

Dårlig flyt i WiC (Q6600+8800GTS)


Anbefalte innlegg

Testet World In Conflict på systemet mitt i dag, men må si jeg ble litt skuffet. Hadde ærlig talt forventet at jeg skulle kunne kjøre det spillet på fullt mtp anbefalte systemkrav oppgitt av produsenten. For at spillet skal gå glatt må jeg ned på medium på grafikk-nivå uansett oppløsning. Systemet mitt står i signaturen (PC1). Høres det fornuftig ut at jeg bare skal kunne klare medium? Jeg skjønner at det er greit med mer minne på grafikkortet ved høyere oppløsninger, men jeg opplevde samme resultat uavhengig hvilken oppløsning jeg kjørte spillet på. Har nyeste skjermkort-driver, og kjøre Vista x64 Ultimate.

 

Håper noen med peil eller lignende system som har testet spillet kan komme med en kommentar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et mye svakere oppsett og kjører spillet knirkefritt i 1280x1024 og defaults var satt til high på det meste.

 

Kan løsningen være at DX10 effektene suger tom kreftene til kortet ditt?

 

AMD 3700+@2,6Ghz

2x7800GT i SLI

2GB RAM

Vista Business 32-bit

 

Dette må forresten være årets suverent beste spill, Bioshock blir bare uvesentlig i forhold.

Lenke til kommentar

Hva vil knirkefritt si? Kjør Benchmarken i spillet og kom tilbake med harde fakta. Det hjelper heller ikke å si at default var sett til medium på det meste, enkelte effekter krever mye mer enn andre, skal man ha noe nytteverdi av det må man vite settings på alt, samt benchmark-tall.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Hvordan kjøling har du i kabinettet/på CPU'n din/ditt?

9647669[/snapback]

Har luftkjøling. Relativt bra luftkjøling vel og merke.

 

Testet spillet på laptop'en bare for å sammenligne og der gikk spillet mye bedre til og med på full oppløsning (1920x1200) - det må da bekrefte at det er noe som fusker?

 

Kjørte benchmark på begge systemene ved 1280x720 på medium grafikk;

PC1: Avg. 24FPS

Laptop: Avg. 69FPS

 

EDIT: Skal prøve å deaktivere DX10, så får vi se om det hjelper.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvis det er noen trøst så kjører jeg 1024*768 på ekstra low. men det skal komme en patch nå på mandag som vistnok skal fikse en masse, men hvordan ser spillet ut på dx10 da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hei har du prøvd etter den nye patchen som kom i dag? var det noen forbedring i forhold til før? er spent på å se det på maks får nemelig samme rigg som deg i morgen med vista :hrm: kunne godt tenkt meg xp men mangler da da dc10 støtten :thumbdown:

Lenke til kommentar
Alright! :D Satte alt på maximum nå, men fjernet DX10 bruk og da kjørte spillet bra på 1680x1050 (30FPS gjennomsnittlig). Nydelig grafikk og gameplay. :dribble:

 

Noen som kan fortelle meg hvorfor DX10 ødelegger så vanvittig her?

9652159[/snapback]

 

Trolig fordi det dx10 ikke er så bra utviklet eller at det er noen bugs ute å går.

Lenke til kommentar

sliter med grafikken og "glattheten" på spillet selv. Har en grei laptop som jeg spiller på, med vista home permium. Skal prøve å deaktivere dx10 effektene, men det burde gå helt fint å kjøre wic glatt :S

 

specs: Intell Duo CPU T7300 @ 2.00GHz, 4GB RAM, NVIDIA GeForce 8600M GS , Windows Vista Home Premium...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...