Gå til innhold

Billigere PS3-modell for Europa (PS3)


Anbefalte innlegg

Rart at alle blir så ekstremt hissige når de fjerner mange av de funksjonene som folk mente at var unødvendige i "konsoll krigene". Så snart de har laget en versjon som er like lite anvendelig som 360 til samme pris så skal jeg vedde på at folk ikke blir fornøyde. Vil man ha noe bra så er man nødt til å betale for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel knappast *alle* som blir hissige. Heller 10% desillusjonerte Sony-fanboys som hadde slukt PR-formaninger om at PS3 var best fordi det var den eneste konsollen med garantert bakoverkompatibilitet (men ennå ikke funnet råd til å kjøpe) og 10% Xbox-elskere som kommer for å gni det inn. De 80% i midten ser vel heller an produktet for det det er og hva det koster for så å gjøre en kjøpsbeslutning ut fra det.

Lenke til kommentar

En ok definisjon av ordet "fanboy":

Fanboys remain loyal to their particular obsession, disregarding any factors (often including logic) that differ from their point of view.

 

Jeg vil si det er en ganske ignorant holdning, og du kalte deg selv nettopp fanboy, så.

 

Morsomt at folk faktisk er stolte over å være fanboy, når de ikke engang veit hva det betyr.

Lenke til kommentar
En ok definisjon av ordet "fanboy":
Fanboys remain loyal to their particular obsession, disregarding any factors (often including logic) that differ from their point of view.

 

Jeg vil si det er en ganske ignorant holdning, og du kalte deg selv nettopp fanboy, så.

 

Morsomt at folk faktisk er stolte over å være fanboy, når de ikke engang veit hva det betyr.

9651179[/snapback]

Det å søke opp ordene i ordbok er også morsomt...

 

Si du heier på et lag, og de taper 15-1. Du sier ikke da at de spilte en bra kamp, selv om du er demmes største fan?

Lenke til kommentar

Dette passar eigentleg meg midt i blinken. Eg har verken hatt psONE eller PS2, så ingen ubrukeleg diskar her heime om eg går for å kjøpe denne nye versjonen av PS3. No er det vel berre å vente på litt betre spelutval, så skal nok ei spelmaskin produsert av sony få sitt innpass i huset for første gong.

 

Sjølvsagt surt for folk som har mange ps2 spel, men som ventar litt med å kjøpe ps3, grunna pris/ps3spel.

 

Kan ein like lett bytte harddisk i den nye ps3 som ein kunne før?

Lenke til kommentar
En ok definisjon av ordet "fanboy":
Fanboys remain loyal to their particular obsession, disregarding any factors (often including logic) that differ from their point of view.

 

Jeg vil si det er en ganske ignorant holdning, og du kalte deg selv nettopp fanboy, så.

 

Morsomt at folk faktisk er stolte over å være fanboy, når de ikke engang veit hva det betyr.

9651179[/snapback]

Det å søke opp ordene i ordbok er også morsomt...

 

Si du heier på et lag, og de taper 15-1. Du sier ikke da at de spilte en bra kamp, selv om du er demmes største fan?

9651198[/snapback]

 

Du bør lære deg forskjellen på fan og fanboy.

 

Og jeg trengte ikke slå opp i noe ordbok for å lære meg at fanboy er et negativt ladet ord, noe du tydeligvis må, men slapp av - det gjelder ikke bare deg. Ser ut som ganske mange er i villrede.

 

Hvis vi skal bruke fotball som referanse her, så ville han som er fanboy påstått at laget hans spilte dritbra, selv om de tapte, så spilte de bedre enn motstanderen, men det var dommeren som hadde skylda, og været, laget hans er ikke vant til sånn vær, mens det andre laget har trent i dette været årevis, bla, bla...

 

Get it?

Endret av BTK
Lenke til kommentar
En ok definisjon av ordet "fanboy":
Fanboys remain loyal to their particular obsession, disregarding any factors (often including logic) that differ from their point of view.

 

Jeg vil si det er en ganske ignorant holdning, og du kalte deg selv nettopp fanboy, så.

 

Morsomt at folk faktisk er stolte over å være fanboy, når de ikke engang veit hva det betyr.

9651179[/snapback]

Det å søke opp ordene i ordbok er også morsomt...

 

Si du heier på et lag, og de taper 15-1. Du sier ikke da at de spilte en bra kamp, selv om du er demmes største fan?

9651198[/snapback]

 

Du bør lære deg forskjellen på fan og fanboy.

 

Og jeg trengte ikke slå opp i noe ordbok for å lære meg at fanboy er et negativt ladet ord, noe du tydeligvis må, men slapp av - det gjelder ikke bare deg. Ser ut som ganske mange er i villrede.

9651207[/snapback]

Vel, da beklager jeg, og retter opp posten nå :)

Lenke til kommentar

Med unntak av tapet av bakoverkompabilitet ser dette vel og bra ut i forhold til hvordan det var før. Men hvis omentrent alle multiplattformspill kommer såpass seint som de gjør nå i fremover også, og plattformen ikke får noe spess med ekslusive gotitler, så ser jeg enda ikke noe god grunn til å slenge ut 4k.

Kan hende MGS4 gjør noe med det, det får tiden vise.

Lenke til kommentar

Er brennsikker på at de kommer med en ny versjon senere med risting i kontrollen. Det ligger i kortene.

 

Ser for meg 80 GB med alt av features og Dual Shock 3 til 4000 kroner like før MGS4 kommer i februar/mars. Det er mulig jeg slår til da.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

For min del er den nye 40GB-utgaven i utgangspunktet helt grei.

 

De har fjernet minnekortleseren og et par USB-porter, noe som for min del ikke utgjør noe savn i det hele tatt. Mindre harddiskplass kommer jeg neppe til å merke noe til heller.

 

At den mangler PS2-emuleringen 60GB-varianten tilbyr bryr jeg meg ikke så mye om, siden jeg ikke føler at jeg kan stole på at PS2-støtten på dagens europeiske PS3 er helt perfekt i utgangspunktet likevel. Da kan det for min del være mer interessant å heller kjøpe en PS2 i tillegg til en "rimelig" PS3, DA får jeg i allefall en PS2-kompabilitet jeg virkelig kan stole på. ;)

 

...men jeg venter nok litt før jeg kjøper PS3 uansett. Først og fremst fordi jeg vil ha med vibrasjon i den medfølgende håndkontrolleren (noe jeg regner med at kommer på plass etterhvert), men også fordi jeg vil være dønn sikker på at 40GB-utgaven ikke bråker - noe som så vidt jeg vet fortsatt er et problem på mange eksemplarer av dagens 60GB-utgave (bla litt rundt i bråker PS3 også?-tråden for mer informasjon om dette).

Lenke til kommentar
At den mangler PS2-emuleringen 60GB-varianten tilbyr bryr jeg meg ikke så mye om, siden jeg ikke føler at jeg kan stole på at PS2-støtten på dagens europeiske PS3 er helt perfekt i utgangspunktet likevel.

Det er et godt poeng da under halvparten av PS2-spillene fungerer perfekt på europeiske PS3:

 

ps2backcompatchart.jpg

Joystiq

Lenke til kommentar

Hmm, lurer egentlig på hvor mye de sparer ved å fjerne to USB porter per konsoll... er nok ikke der de sparer mest nei, må nok være harddisken, osv.

Ikke for det om, jeg kan bare komme på noen fåtalls ting som benytter seg av USB portene på PS3 konsollen (kan faktisk telle alle de jeg vet om på en hånd).

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

For min egen del er en PS3 uten BC det samme som en bil uten bensin, lite nyttig for mitt formål. Med 3 konsoller som tar komponent porten allerede hadde jeg sett det fint om jeg ikke trengte å bytte kabler hele tiden. Skal dog snart kjøpe en reciver med 3 komponent og 2 HDMI så slik sett er det ikke det største problemet, ettersom jeg har lest er PS3 brukbar som DVD avspiller, men likevell. Vil jeg gå fra GT5 til God of War 2 må jeg bytte konsoll og det er litt tungvint.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...