Gå til innhold

Billigere PS3-modell for Europa (PS3)


Anbefalte innlegg

Det skal lite til før et PS2-spill klassifiseres som "Works with noticable issues" I de aller fleste tilfellene er det overhodet ingen problemer å spille igjennom spillet, men du vil merke disse "issues" fra tid til annen. F.eks. kan musikk forsvinne fra cutscenes osv.

 

Men det betyr uansett at nesten 75% av alle PS2-spill virker på en PAL PS3. Ganske imponerende vil jeg si, og absolutt et kjøpsargument for min del.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ble litt nysgjerrig i dag, så jeg sjekket hvilke av PS2-spillene jeg har kjøpt så langt som faktisk fungerer på den europeiske 60GB PS3 ut fra Sonys offisielle liste. Resultatet var mildt sagt nedslående:

 

Ikke på listen i det hele tatt (antar det betyr at de ikke fungerer?):

RATCHET AND CLANK 2: Going commando

RATCHET AND CLANK 3

 

Should play on PLAYSTATION®3 with noticeable issues:

GOD OF WAR

RATCHET AND CLANK

RATCHET GLADIATOR

SOUL CALIBUR 3

 

Should play on PLAYSTATION®3 with some minor issues

Ingen av mine spill.

 

No known issues to date:

Ingen av mine spill. :roll:

 

Ikke ETT ENESTE av mine PS2-spill fungerer uten alvorlige problemer med andre ord. I mitt tilfelle er altså bakoverkompatiliteten på 60GB PS3 til å grine av, blant de spillene jeg har kjøpt så langt i allefall. Ratchet & Clank og God of War er jo ikke akkurat ukjente spillserier, så jeg synes egentlig det er litt rart at ikke Sony har sørget for å få disse til å fungere for lengst?

 

Jaja, kan se ut til at 40GB PS3 + en PS2 er et lurt valg for min del, da. :)

Lenke til kommentar
Ryktes om en forbedret versjon av PS3. Om en forhandler ikke kan gi erstatnig til en kunde på et produkt må det bli en bedre versjon av produktet; eventuelt pengene.

Ok da så. Kan umulig tro at denne "bedre" versjonen vil komme til å koste mer enn 60gb versjonen, så da er det vel ikke noe å frykte. :)

Lenke til kommentar
Akkurat slik jeg tenker jeg også. Det største tapet for min del var Ico, som ikke gikk i det hele tatt; synd med Rachet & Clanc også. Har fra før PS2, så saken er grei for min del, det er penger å spare på 40GB-versjonen om det blir et eventuelt kjøp.

 

Hvor i alle dager har du fått det fra? Sony sier jo at Ico spiller uten problemer.

 

Ikke ETT ENESTE av mine PS2-spill fungerer uten alvorlige problemer med andre ord. I mitt tilfelle er altså bakoverkompatiliteten på 60GB PS3 til å grine av, blant de spillene jeg har kjøpt så langt i allefall. Ratchet & Clank og God of War er jo ikke akkurat ukjente spillserier, så jeg synes egentlig det er litt rart at ikke Sony har sørget for å få disse til å fungere for lengst?

 

Jaja, kan se ut til at 40GB PS3 + en PS2 er et lurt valg for min del, da. :)

 

Les min post her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9842246

 

Edit: fikset URL.

Endret av psino
Lenke til kommentar
Ikke ETT ENESTE av mine PS2-spill fungerer uten alvorlige problemer med andre ord. I mitt tilfelle er altså bakoverkompatiliteten på 60GB PS3 til å grine av, blant de spillene jeg har kjøpt så langt i allefall. Ratchet & Clank og God of War er jo ikke akkurat ukjente spillserier, så jeg synes egentlig det er litt rart at ikke Sony har sørget for å få disse til å fungere for lengst?

Kan i alle fall legge til at God of War fungerer helt fint på PS3. Har også hørt mange andre som har erfart det samme. Har ikke fulgt så mye med på listen, men har rundet 6-7 PS2-spill på den, og testet alle mine gamle og alle har fungert fint. Så for min del har bakoverkompatibiliteten prestert over all forventning.

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager har du fått det fra? Sony sier jo at Ico spiller uten problemer.

Åh? Sist jeg sjekket var den ikke på lista.. Jaja, tar ditt ord for det. Uansett, når det var noe som litt under halvparten av spillene som ikke funket, så er det greit å være på den sikre siden. Det som bekymret meg mest var vel egentlig grafikken. En ser jo på youtube og forskjellige spillsider som viser at selv GoW 2 som skal kunne kjøres med ekstra høy oppløsning på PS3 ser mye bedre ut på en orginal PS2. Sammenlagt så jeg en fordel i å eie en PS2.

 

Edit:

Btw, linken din henviser bare til diskusjons index. Jeg er interessert i å lese posten din.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...