Gå til innhold

Er det ingen som er hekta på bilspill...? Er dere for unge?


Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Merket at interressen for bilspill økte da jeg ble 16 år. Den ble større og større jo nærmere jeg kom 18 år. Da jeg fikk bil og fyllte 18 dabbet interressen ut. Eneste jeg gjør er jo å kjøre rundt i bilen min :lol: Kan nok tenke meg interressen for bilspill øker litt igjen når jeg blir "lei" av å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Har kun disse spillene til PlayStation , har ikke funnet

noen bra bilspill til pc enda.

(jeg liker ikke båt simulatoren NFS)

 

Da har du ikke lett godt nok! ;) Prøv F1 Challenge 99-02. Hvis du ikke liker Formel 1 er F1 2002 med modifikasjoner et must. GT-serien på PS/PS2 er ikke engang i nærheten av realismen disse spillene kan by på. Ja, GT-spillene er veldig underholdende, men de er _ikke_ det beste hva simulasjon angår. Er f.eks. minst like høy "båtfeeling" over GT3 som NFS Porsche.

Lenke til kommentar

Hvorfor late som når du kan ha det gøy på ordntlig? ;)

 

Henta den gamle mazdan til brodern i går, fra hytta hvor jeg har leika rally på grusvei fram til jeg var litt uheldig med et tre for et par år siden (da var jeg 15 btw). Bilen står nå på gården til min bror hvor det nylig er treska på jordet, så nå er alt klart for årets jordebilsesong :D

 

Spiller jo på PC også, mest rallyspill (colin -serien).

Tidenes mest geniale multiplayer-bilspill må jo være Michelin Rally Masters... har hatt mange fine stunder med 8player på lan :D pure arcade

 

:woot:

Lenke til kommentar
Var inne i bilspill en stund, frem til jeg tok steget videre å gikk til innkjøp av Flight Simulator ;) og jeg har enda ikke billappen.

 

:woot: , Har heller ikke billappen, men har et MOMO Force ratt til PC'en. Øvelsekjører litt innimellom. Så den dagen jeg skal begynne å ta lappen kan jeg ta håndbrekksvinger i sentrum uten problemer!

 

(Jeg er en unge på 22 år)

Lenke til kommentar

bilspill hadde vært kule hvis det ikke var for at det er dritkjipt og kjedelig.

Iallefall de realistiske, herregud det går jo så tregt, og det er umulig å svinge skikkelig! (nei, jeg er 22 år og har lappen!) Eneste "bilspillene" som har en viss underholdningsverdi er carmageddon, podracer og mariokart. Men bf1942 er en god kombinasjon av simulatorspill og FPS *digge*

Lenke til kommentar
Iallefall de realistiske, herregud det går jo så tregt, og det er umulig å svinge skikkelig!

 

Hva slags "realistiske" bilspill er det du spiller da? Hvis spillet er realistisk og det går treigt så er det kun to muligheter:

a) Du spiller en gressklippertraktorsimulator

B) Du kjører som ei kjerring

 

Med et ratt så er det slett ikke umulig å svinge skikkelig i gode (les: realistiske) bilspill.

Lenke til kommentar
Iallefall de realistiske, herregud det går jo så tregt, og det er umulig å svinge skikkelig!

 

Hva slags "realistiske" bilspill er det du spiller da? Hvis spillet er realistisk og det går treigt så er det kun to muligheter:

a) Du spiller en gressklippertraktorsimulator

B) Du kjører som ei kjerring

 

Med et ratt så er det slett ikke umulig å svinge skikkelig i gode (les: realistiske) bilspill.

Gran Turismo 3 A-spec er et eksempel på hva tankbug snakker om, vil jeg tro...

Det treigeste bilene (Som fortsatt er rimelig brukbare kjøretøy) ser jo nesten ut som de står stille når du kjører i 120

 

Det er grett at de beveger seg realistisk i forhold til fart/avstand osv, men fartsfølelsen virker fortsatt litt "off"

 

Men ikke et vondt ord om GT3 *Tar på skuddsikker vest*

Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt Colin McRae Rally 3?? Gadd ikke lese igjennom alle sidene, men dette spillet spiller jeg mest og elsker det. Utrolig mange flotte realistiske detaljer som gir en mer virkelighets feeling. NFS Porsche må ikke bli glemmt... Savnet er stort etter som det ikke vil funke i Xp. Prøvd d meste for å få d til.... :(

Lenke til kommentar
Gran Turismo 3 A-spec er et eksempel på hva tankbug snakker om, vil jeg tro...

Det treigeste bilene (Som fortsatt er rimelig brukbare kjøretøy) ser jo nesten ut som de står stille når du kjører i 120

 

Det er grett at de beveger seg realistisk i forhold til fart/avstand osv, men fartsfølelsen virker fortsatt litt "off"

 

Mulig, men så er jeg av den mening at GT1/2/3 ikke er spesielt gode simulatorer. Gode spill derimot! :)

Lenke til kommentar

Synes de burde lage fleire simulator spell jeg. Det er ALLTID noe feil med dissa spella(kartlesern suger, skadefysikken suger, det er for arcadete osv osv). Det eneste virkelige kicka arz bilspellet noen gang vart CMR 2.0. Menneee, trukke det har noe med aldern å gjørra hvis de ikke liker bilspell, jeg har hatt bilspell som favoritt siden den første Gran Turismo kom ut(1998?), og jeg er nå bare 16, og jeg hakke noen planer om å ta førerkortet heller! Hva skal med førerkort når GT 5 eller 6 kommer?

 

Jeg mener da at bilspell til PC ikke er no særlig, har opplevd at det pluttselig begynner å lægge eller så bare gårn ut i windows for å si ifra at du har fått ei beskjed eller no, Derfor er PS2 med logitech drivingforce god å ha!

 

Noen som nylig har spelt GT1? Da vil de merke at fartsfølelsen er MYE bedre en i 3ern, så DET aasgaard!

 

 

Mitt bilspell arsenal :

CMR1

CMR2

CMR3

Gran Turismo 1

Gran Turismo 3

V-rælly 3

WRC 1-2

 

Kan vøl nevne MotoGP 3 også, er vel NESTEN et bilspell

 

Likte NFS som liten da(3 klasse eller no) men det vokste jeg fra fort, ble litt for kjedelig.

Lenke til kommentar
Jeg mener da at bilspell til PC ikke er no særlig, har opplevd at det pluttselig begynner å lægge eller så bare gårn ut i windows for å si ifra at du har fått ei beskjed eller no, Derfor er PS2 med  logitech drivingforce god å ha!

 

Da burde du kanskje gjøre ett og annet med PC'n din!? Seriøst: Hvis du behandler PC'n rimelig normalt (ikke installerer absolutt _alle_ programmene du kommer over på diverse demo-CDer) så burde du ikke få problemer med at maskinen hopper ut i windows. Spesielt ikke hvis du husker på å deaktivere diverse tvilsomme chatteprogrammer.

 

Du går jo også glipp av mange gode simulatorer ved å ikke spille på PC. Bedre grafikk og multiplayermuligheter også.

 

Noen som nylig har spelt GT1?  Da vil de merke at fartsfølelsen er MYE bedre en i 3ern, så DET aasgaard!

 

Det er en stund siden jeg spilte GT1 nå, men jeg har da spilt det en god del. Det dreier seg da uansett om langt mer enn fartsfølelse.

Lenke til kommentar

Synes nfs 5, det med alle porchene var genialt, men nå har jeg lappen og jobb ved siden av skolen der jeg kjører bil, blir endel på grus også, så da trenger jeg ikke bilspill. Men har jo stor nytte av kunnskapen, men intet bilspill klarer å formidle kicket av 2,5tonn varebil som sladder rundt på grusveier, ikke langt til trærne, håpe på at det ikke kommer bil rundt svingen osv.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...