Gå til innhold

Er det ingen som er hekta på bilspill...? Er dere for unge?


Anbefalte innlegg

Jeg er blant den eldre garde her på forumet (over 30), og mine spillinteresser går blant annet veldig mye på bilspill (Formel 1, STCC, Rally etc.)

Det er veldig skjeldent av man diskuterer bilspill her på forumet. Er det ingen som spiller dette?

Har også vært på en del LAN-partys siste året, og det eneste som teller er tydligvis Counterstrike, Counterstrike, Counterstrike, musikk og DivX.

Har tatt med rattet flere ganger, men det finns jo ingen å spille med. Hvorfor?

Er bilspillinteressen virkelig så liten. Ser jo stadig her på forumet at folk snakker om ratt og pedaler. Blir ikke disse brukt?

 

Grunnen til liten bilinteresse på LAN's er vel temmelig opplagt da! Her sitter det folk der 90% av gjengen er under 16 år? Det er tydelig at disse "ungene" ennå ikke har lært å kjøre bil. Bilspill blir vel for vanskelig, og derfor ingen interesse. Jeg kunne tenke meg at man arrangerte et eget bil-LAN her i Norge. Der kunne man ha en aldersgrense på 18 år. Da ville LAN'et foregå i rolige former med skikkelig bilkjøring fra morgen til kveld.

 

Men det er vel ønsketenkning. Får vel vente en generasjon til alle dere unge her i landet er blitt voksne bilspill-utøvere (men hmm... det tror jeg kan ta tid).

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er over 20år.Og liker bil-spill (ehh..no hørtes kanskje dette ut som begynnelsen på ei kontakt annonse det er det ikkje.. :wink: )

 

Men,eg spilte mest bilspill før..

 

Jobben tar ein god del av fritida..

Bruker pcén heime mest til programering,videoredigering +++ forholdsvis lite spilling..

 

Andre spill eg liker er gamle arcade spill..

(lovelige,selfølgelig..)

Lenke til kommentar

Jeg over 20 og er stor fan av bilspill. NFS serien begynte å bli for urealistisk med det siste tilskuddet så jeg har gått over til rally spill. Colin McRae Rally 2 er jo beste rally spillet på lenge. Mobil 1 Rally Chamionship ser også bra ut, men har ikke fått prøvd det enda.

 

Formula 1 2001 er ganske bra det også. Lyden i det spillet er veldig bra, grafikken kunne trengt en overhaling. Det er vel snart tid for Formula 1 2002.

 

For de av dere som ikke vet det så kommer Colin McRae Rally 3 til høsten (mest sannsynlig rett før jul da, men det er jo lov å håpe).

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Joda bilspell e genialtdigg...synes i allefall æ, men det blir litt før kjedelig å spille på LAN.

"Vi" er vel såpass få at det er få som orker å spille Bilspell ala NFS osv, og dessuten så er det kjedelig å spille 2-3 på et bilspell...blir litt vel kjedelig. Men æ spelle bilspæll ofte, og kommer vel altid til å gjøre det (snakke med følelser her :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:


...men det blir litt før kjedelig å spille på LAN.

"Vi" er vel såpass få at det er få som orker å spille Bilspell ala NFS osv, og dessuten så er det kjedelig å spille 2-3 på et bilspell...blir litt vel kjedelig.


 

Har sittet i LAN-grupper på 7-8 mann her hjemme et par ganger og kjørt bil (2-3 mann går like bra). Det er ikke kjedelig.

 

Du sitter i Formel 1 bilen din og venter på starten sammen med 7 kamerater og 14 "databiler" (F1 Racing Championship fra UbiSoft - F1 2001 støtter uheldigvis ikke "databiler" i multiplayer). Du har satt opp et 100% løp på halv annen time. For at flest mulig skal fullføre, har man satt skader til semi-realistisk. Man kommer i gang, snurrer, dunker litt, må i pit og skifte dekk, fylle bensin, og skifte frontvinge. Så får man 10 sek. "Stop and Go" for å ta en snarvei, kjøre for fort i pit, etc. Ikke kom å si at dette ikke er moro. Hvor i feltet er du i forholt til de 7 andre etter fullført løp? Plassering ikke alltid like viktig. Episoder underveis (poistive/negative) like viktig.

 

Samme følelsen får du i rallyspill o.l. Forskjellen her er at her kan du dunke og presse hverandre i tillegg. Forandring fryder...

 

Har også lekt politi og røver i LAN mange ganger i NFS4. Drittøfft, men disse spillene blir jo mer arcade preget, så dette blir en annen idrett (men like artig for det).

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Vel, om du bor i Bergensområdet er det kanskje mulig å stikke innom her snart. Er snakk om å dra i gang et LANparty, der vi samler så mange kompiser og spillinteresserte som mulig. Alder ligger fra ca 25 og opp til litt over 30 tenker jeg.

Skal absolutt ikke se bortifra at det blir bilkjøring da, selv om mange er hekta på Unreal, CS og enkelte strategispill. Avveksling må man uansett ha.

:smile:

 

-P-

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg er 16 år og har spilt masse bilspill.

Var på et LAN for en stund siden der vi spilte endel NFS 5(alle på LANet var 16-17)

Har nesten spilt gjennom hele NFS 4 og spilte masse NFS 3. Har ikke noe bilspill akkurat nå, men så fort det kommer et bra et så kommer jeg nok til å skaffe det.

Jeg spiler selvsagt mange rally spill og...

 

[ Denne Melding var redigert av: nekroz på 2002-01-05 14:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...