Gå til innhold

Piff opp Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frijazz: Jadajadda. Jeg har lest det for ørtende gang nå, både før og etter kommentaren min i tråden. Dere trenger ikke gjenta det flere ganger.

 

Poenget om at det hadde vært fint å fått en omtale av hvordan programmet (og lignende programmer) fungerer under Windows XP står fortsatt.

Lenke til kommentar

Må skryte litt til hadware nå, som de endelig har vært flink å følge med på dollar kursen :)

Og ikke skrevet 108kr (19,95dollar) ;)

 

Det sitter vell en million folk der ute nå som hopper i taket når de får wow theam... selv syns jeg det var stykt :p og dårlig eksemplar av programmet...

Men smaken er som baken...

Lenke til kommentar
Noen sitter på bra maskinvare vet du :) Ikke alle så syns vista er "tungt" å kjøre med alt på.

9627098[/snapback]

 

Noen som sitter på god maskinavare, bare at den ikek er god på riktig måte som sliter, sitter du på et par skjermer med litt oppløsning, så merker man at et 128 MB grafikkort begynner å slite feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Liker å bruke det som er minst resurskrevende.

Uxtheme.dll :)

 

Men bra at dere skriver om windows blinds :)

9625662[/snapback]

 

Uses no additional memory over the default Windows XP or Windows Vista display system.

Faktisk tar WindowBlinds i bruk ditt skjermkort til dette, så noe forskjell vil du ikke merke.

9625890[/snapback]

Sier du det samme til dem som trenger kraften fra skjermkortet i programmer som også benytter skjermkortet, som videoredigering, PS osv.?

 

Ingen dum pakke for xp brukere dette her, da får de for 100kr _hele_ vista opplevelsen :!: Forutsatt at man ser bort fra alle de problemer _mange_ vista brukerene møter på!

Lenke til kommentar

Selv er jeg mer opptatt av effektivisere grensesnitt enn å bruke ressurser på å legge lag-på-lag av visuelle effekter oppå et grensesnitt som i utgangspunktet forkrøpler ethvert tappert forsøk på arbeide effektivt. Dersom du har litt samme synet på saken som meg, finner du kanskje sjelefred i ên eller annen variant av BB4win (Blackbox for Windows). Den mest brukte varianten er bbLean. Noen standardinnstillinger kan virke avskrekkende, men det skal bare et lite dykk i forumet for å få alt til å oppføre seg som man er vant til. Det meste kan endres i enkle tekstfiler, eller enda enklere, hold inn CTRL og høyreklikk på f.eks Taskbaren for å få opp innstillingene for denne. Er du windowsbruker, vil du nok foretrekke å sette Taskbaren til å oppføre seg som en System Menu først som sist.

 

http://bb4win.sourceforge.net/bblean/

 

Finner masse informasjon og tips på forumet der, eller så kan man besøke ei gruppe på DeviantArt dedikert til å hjelpe folk å komme i gang:

 

http://bb-lovers.deviantart.com/?offset=50

 

Eller en annen guide for de nysjerrige

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=221268

 

Ta med pluginen bbIconBox med det samme du er i farta. Minner om Windows Quickstart, bare at du kan ha så mange du vil, hvor du vil. Også her gjelder Ctrl-Høyreklikk for innstillinger. Både til IconBox og til bygging av selve menyen anbefaler jeg å lage egne mapper med Snarveier til programmer/spill, for så å peke egne IconBoxer på disse, eller linke til de i selve menyen. Høres tungvindt ut, men alt er drag'n drop... menyen selv oppfører seg som en light-versjon av en filbehandler med context-meny og full pupp.

 

Edit: Ikke glem å åpne TaskManager for å skru av Explorer.exe om du prøver bbLean for første gang. Ellers vil du se både bbLean og Explorer samtidig. Explorer Shell altså, IKKE filutforsker... den kan du fortsatt bruke om du vil.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Liker å bruke det som er minst resurskrevende.

Uxtheme.dll :)

 

Men bra at dere skriver om windows blinds :)

9625662[/snapback]

 

Uses no additional memory over the default Windows XP or Windows Vista display system.

Faktisk tar WindowBlinds i bruk ditt skjermkort til dette, så noe forskjell vil du ikke merke.

9625890[/snapback]

Sier du det samme til dem som trenger kraften fra skjermkortet i programmer som også benytter skjermkortet, som videoredigering, PS osv.?

 

Ingen dum pakke for xp brukere dette her, da får de for 100kr _hele_ vista opplevelsen :!: Forutsatt at man ser bort fra alle de problemer _mange_ vista brukerene møter på!

9628015[/snapback]

hadde dx10 vært med hadde vista vært historie :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...