Gå til innhold

Total War: Hva ville dere hatt med i et Rome II spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fordi de er i samme enhet og kjenner hverandre, og fodi i virkligheten ville de stå nærmere hverandre enn resten,

 

TW er ikke 100% det er abstrakt skalaen er ikke helt som den skal

 

når han du bor i telt med flykter flykter du også, mens når noen karer du ikke kjenner flykter 300 meter borte er det ikke alltid du vil flykte,

 

moral er sykt viktig i krig, og bli enda viktigere i empire.

 

hele hærer står og faller ofte på en hendelse.

 

feks under waterloo da brittene skøyt ned 400 franskmen fra garden på en volley. så ble det for mye for dem, så de flyktet, for første gang noen sinne, flyktet garden, dette spredde seg i den franske hæren og når de hørte at garden flyktet mistet alle franskmenn motet og begynnte å flykte, noe som gjorde at prøyserne og brittene kunne overkjøre dem

Lenke til kommentar

Jeg tror Rome II hadde vært midt i blinken. Elsker Rome og den tidsalderen. Men skjønner at de vil heller lage et nytt Total war spill i en annen setting eller tidsalder.

Ting som de burde ha tatt med i Rome II:

Flere Factions: F.eks. Gallerne er delt inn i mange forskjellige stammer som kjemper mot hverandre, men i visse tider kan de alliere seg sammen mot en felles fiende som f.eks. Roma.

(I denne tiden var det veldig få "nasjoner" og Europa var mer preget av høvdingstater, med noen få unntak.)

Fjerne "klone hærene", til og med de romerske soldatene var ikke 100% helt like.

Bedre allianse system og muligheten for å tilkalle på hjelp fra allierte.

Mye mer aktiv kontroll i hendhold til å skaffe seg seter i senate og utnytte senatorenes makt i spillet.

Når man tar over makten i Roma og blir diktator/keiser så skifter navnet på Faction ledern til Keiser ... et eller annet.

At AI'en ikke erobrer i det uenderlige, f.eks. at egypterne tar over hele Midtøsten og Asia osv (Som ALLtid skjer i Rome TW). Det bør være en usynnlig grense for hvor de forskjellige factionsene kan ta over (til og med Roma).

At AI noen ganger kommer for å kun plyndre byene dine.

At kulturer har mye mer å si f.eks. at hvis man okkuperer et område med romerne, så kan man enten systematisk prøve å fjerne den kulturen eller la den få en viss uavhegighet.

Når man er romerne og tar over nye provinser kan man bestemme hva slags stilling de nye folkene vil ha, enten de er borgere eller ikke.

Å kunne skaffe seg forskjellige Guilds (IKKE THIEVES GUILD, helt ubruklig i Medivel 2)

Mulighet til å ta over flere områder en 50 på campagin mapen. Irriterende å ikke ha mulighet til å ta over hele Romerriket.

En ny spilletype: Sandbox, hvor man kan bestemme mye mer over forholdene og egentlig alt.

Lenke til kommentar
Hva er maks nå da?

 

Jeg prøvde meg fram å fant ut at man får en legion på korrekt størelse inn i en hær med 20 slots, dog pre Marius.

 

Vel på Medieval 2 får jeg opp en ekstremt irriterende melding som sier at systemet mitt suger og at jeg må oppgradere om jeg skal kunne ha flere folk på kartet. En gang med Apachene på kingdoms hadde fienden og jeg 3 fulle hærer mot hverandre. Slaget hadde bestått av rundt 10 000 menn på hver side. Hvis ikke meldingen hadde kommet opp hadde slaget sikkert blitt et lagghelvete, men legendarisk :). Normal har jeg rundt 2-3000 folk på hver side på det høyeste noe som er alt for lite.

Du kan jo skaffe deg ny prosessor. Eg har Quad core 6600. Og før med ein pentium 4 på 3.0 ghz så begynte det å hakke på over 4300 soldater.

Nå kan eg faktisk ha uten nokre problem over 10000 soldater. Har faktisk 16000 soldater ein gang og. Det gjekk fint. Men lagga sjølvsagt litt. Men bruktbart.

 

 

Eg trur ikkje eg hadde orka å kjøpt noko nytt rome total war spel. Då må heile konseptet bli betre som nevnt tidligare.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tror du det ikkje hadde blitt for mye politikk inn i spillet da? Sånn som forskjellige poster i et styre? Holder med en konge eller keiser for meg... :D

For en pave, en kirke, utallige diplomater, prester, kjettere, muslimer og den ortodokse kirke har ingenting med politikk å gjøre?

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...