Gå til innhold

Total War: Hva ville dere hatt med i et Rome II spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker hele tiden på hvor fett det hadde vært med et nytt Rome spill, jeg er ikke særlig begeistret for Empire og ville mye heller hatt et nytt Rome spill. Hva synes dere?

9619815[/snapback]

Jeg digger ideen med Empire! Skulle jeg vært interessert i et Rome II, så måtte det enten være fordi soldatene kunne bruke terrenget mer i slagene (noe som er forespeilet i Empire) eller fordi de hadde laget et nytt konsept som gikk på at før de tre romerske familiene begynner å slåss, så finnes det ikke grenser og eierskap til provinser, slik at borgerkrigen blir mye mer uoversiktelig og strategisk utfordrende. Og selvfølgelig bedre AI, slik at de andre romerske familiene kan bli like mektig som din, ja kanskje de klarer å gjøre det bedre enn deg og da velger å starte borgerkrigen.

Lenke til kommentar
Jeg syntes de kan lage Rome II om 3-5 år. Blir for tidlig og begynne på det samme igjen. Hadde heller vært spennende og så hvordan de kunne klar å lage WW2 Total War spill er moderne krig.

9636961[/snapback]

Tror du det ikkje hadde blitt for mye politikk inn i spillet da? Sånn som forskjellige poster i et styre? Holder med en konge eller keiser for meg... :D

Lenke til kommentar

Har også lekt med meg tanken med moderne Total War altså første og andre verdenskrig, men jeg tror det hadde vært vanskelig å gjennomføre pga av at hvordan fly og tanks skulle fungert ville gjort at slagene ville blitt mye mindre. Hvis du har lyst til å spille andre verdenskrig skaff deg Hearts of Iron 2.

Lenke til kommentar

tror det skal godt jøres å lage F.eks WW2. Det passer bare ikke inn i serien. Blir spennende å se hvordan det går i Emperor. Om de klarer å ta skrittet opp i litt nyere tid.

 

Viss de skulle finne på å lage RTW2 må de endre på en del. Håper bla. man kan bygge på voldgraver ellar annet som å plasere borgen på en fjelltopp på hvilken som heilst borg. Ikke bare noen bestemmte som i Kingdoms.

Lenke til kommentar

Pass på så dette ikkje blir en tråd for et eventuelt WWII spill nå! Da får dere lage deres egen tråd for det! :hrm:

 

Hva tror dere om idéen om at man for eksempel er delt inn i mye mindre familier i et nytt spill? La oss si mellom femti til hundre forskjellige familiere som sloss for makten over Europa og Rom? Tror det hadde vært fett... Må enten være noe sånt eller bare en faksjon som styrer hele Romerriket.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lyst på et nytt Rome-spill før de har mulighet til å lage det MYE bedre.

 

Når de om 5-6 år kanskje kan lage et nytt spill, er det enkelte ting jeg vil se.

 

1. At de andre landene i Europa har mye mer forskjellige units.

2. Det bør være mulig å ta i bruk terenget mer.

3. Et mye bedre politisk system.

4. Slag bør være viktigere. Slik det er nå møter du på så mange små-hærer som det ser ut til ikke vet hva de skal gjøre. Hvert eneste slag bør ha en funksjon. Nå er det så drit kjedelig å gå i kamp mot fiender du vet du slår i blinde. Det ender bare opp med at du tar auto resolve (og mister mange units du ikke ville gjort hvis du spillte selv).

Lenke til kommentar
Tenker hele tiden på hvor fett det hadde vært med et nytt Rome spill, jeg er ikke særlig begeistret for Empire og ville mye heller hatt et nytt Rome spill. Hva synes dere?

 

Kunne ikke tenke meg noe nytt Rome spill nei. Tidsalderen er i mine øyne altfor kjedelig, for lite teknologi, synes også europa er noe kjedelig frem til man får mer Nasjonal dannelser som vi kjenner de i dag. Tidsalderen som Empire tar for seg er det perfekte neste steg for total war serien i mine øyne.

 

Men hør på denne ideen folkens! Hva om neste spill i serien tar for seg hel tidsepoken fra Rom til Empire i ett spill! Mer som Civ serien, bare med de fantastiske slagene til Total war.

Lenke til kommentar

Synes vi allerede har nok spill som omhandler andre verdenskrig. Jeg er glad for at Total war har sine perioder før 1900-tallet.

 

Hvis vi skulle se Rome 2 vil jeg ha:

 

Mye bedre AI

Mer realistisk diplomasjon

Mulighet for å ha mye flere menn på kartet

Bruke terrenget på kartet bedre

Unike units for hver faksjon

Mer vold, blod og brutalitet i kampene.

Allianser burde ha større betydning, man burde kunne rope om hjelp til dine allierte hvor dem da kansje kommer til unnsetning hvis du er i nød.

 

sikkert masse mer, men det er alt jeg kom på nå :)

Lenke til kommentar
Synes vi allerede har nok spill som omhandler andre verdenskrig. Jeg er glad for at Total war har sine perioder før 1900-tallet.

 

Hvis vi skulle se Rome 2 vil jeg ha:

 

Mye bedre AI

Mer realistisk diplomasjon

Mulighet for å ha mye flere menn på kartet

Bruke terrenget på kartet bedre

Unike units for hver faksjon

Mer vold, blod og brutalitet i kampene.

Allianser burde ha større betydning, man burde kunne rope om hjelp til dine allierte hvor dem da kansje kommer til unnsetning hvis du er i nød.

 

sikkert masse mer, men det er alt jeg kom på nå :)

Hva er maks nå da?

 

Jeg prøvde meg fram å fant ut at man får en legion på korrekt størelse inn i en hær med 20 slots, dog pre Marius.

Lenke til kommentar
Synes vi allerede har nok spill som omhandler andre verdenskrig. Jeg er glad for at Total war har sine perioder før 1900-tallet. Hvis vi skulle se Rome 2 vil jeg ha:Mye bedre AIMer realistisk diplomasjonMulighet for å ha mye flere menn på kartetBruke terrenget på kartet bedreUnike units for hver faksjonMer vold, blod og brutalitet i kampene. Allianser burde ha større betydning, man burde kunne rope om hjelp til dine allierte hvor dem da kansje kommer til unnsetning hvis du er i nød.sikkert masse mer, men det er alt jeg kom på nå :)
Enig med alliansene. Det er en av de tingene jeg har savnet i serien. Det at du kan kalle på hjelp om motstanderen er i overtall.
Jeg har ikke lyst på et nytt Rome-spill før de har mulighet til å lage det MYE bedre. Når de om 5-6 år kanskje kan lage et nytt spill, er det enkelte ting jeg vil se.1. At de andre landene i Europa har mye mer forskjellige units. 2. Det bør være mulig å ta i bruk terenget mer. 3. Et mye bedre politisk system.4. Slag bør være viktigere. Slik det er nå møter du på så mange små-hærer som det ser ut til ikke vet hva de skal gjøre. Hvert eneste slag bør ha en funksjon. Nå er det så drit kjedelig å gå i kamp mot fiender du vet du slår i blinde. Det ender bare opp med at du tar auto resolve (og mister mange units du ikke ville gjort hvis du spillte selv).
Helt enig med deg! :thumbup: Slagene til nå har nesten ingen betydning. Hele tiden dukker det opp slag uten betydning for videre spill. Dette må endres fort :hrm:
Lenke til kommentar
Hva er maks nå da?

 

Jeg prøvde meg fram å fant ut at man får en legion på korrekt størelse inn i en hær med 20 slots, dog pre Marius.

 

Vel på Medieval 2 får jeg opp en ekstremt irriterende melding som sier at systemet mitt suger og at jeg må oppgradere om jeg skal kunne ha flere folk på kartet. En gang med Apachene på kingdoms hadde fienden og jeg 3 fulle hærer mot hverandre. Slaget hadde bestått av rundt 10 000 menn på hver side. Hvis ikke meldingen hadde kommet opp hadde slaget sikkert blitt et lagghelvete, men legendarisk :). Normal har jeg rundt 2-3000 folk på hver side på det høyeste noe som er alt for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...