Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

iron maiden er heller ikke heavy metal , men speed metal

9618719[/snapback]

 

Maiden er selvfølgelig death metal. C'mon, de har jo tross alt et levende lik på covrene sine. Ergo MÅ de være death metal.

 

Som noen andre nevnte tidligere i tråden, så er vel Maiden nærmere pseudo-prog metal enn ren heavy metal i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Edit: Det å si at ACDC ikke er Heavy, men tungrock er ikke kverulering.  Tungrock havner ikke inder metal i det hele tatt

Edit2: Dere var fullt klar over at det kom til å bli sjangerhoring. det er uungåelig når alle band skal puttes i bås allerede i første post.)

9621275[/snapback]

 

Så forutseende som du er, burde du også ha forutsett at vi må kjøre en gyllen middelvei.

 

Vi prøver ikke å fastsette hvilken sjanger et band hører til i førsteposten, vær så vennelig å forstå det. Det er ment som en ansamling av gode band som du lett kan få tilgang til.

 

Enda en ting: Sympfonisk black metal, melodisk black metal - vil ende under black metal, så ikke foreslå at jeg skal legge til disse sjangerene.

Lenke til kommentar
Barney fra Napalm Death synger da ikke på Hell is Empty...? Shane Embury bidrar med litt bass, akkurat som på Eschaton.

9621341[/snapback]

 

Ok. Da har jeg misforstått. Jeg hørte at vokalisten fra CoDC og en fra ND skulle ha inspill på plata. var sikkert snakk om Shane.. Vokalisten i Exploder skulle vel også være litt med? Det er jeg spent på å høre

 

Edit: joda. forstår at dette kommer til å bli en vanskelig tråd, serlig i begynnelsen, så jeg skal prøve å ikke hore så mye :yes:

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

Takk Svartskog, means the world to me. ;)

 

Oppdateringene har begynt, må få lagt til en slags mal slik at folk legger ved ferdig koding (er et slit å sitte å gjøre dette manuelt på en hel skokk band)

 

Takk for alle bidrag så langt, mange har vært gode på å skrive koder, det setter jeg pris på!

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Har høyrt gjennom promoen til Pagan's Minds nye plate God's Equation, og må seie meg veldig skuffa. Dette er på kanten til å ikkje vere prog lenger, men heavy metal. Einste dei syng er HEY HEY HEY, og nokre av melodiane er direkte kjedelege.

 

Dette hadde eg ikkje venta meg frå den kanten, sidan dei andre platene deira er steinbra.

9619927[/snapback]

 

Håper du tuller. Gleder meg nemlig til God's Equation.

9621036[/snapback]

 

Tuller dessverre ikkje i det heile. Gedigen nedtur for min del. Vokalen til Nils Rue er som vanleg meget bra, men på denne plata er den brukt på feil måte imo. Men hallo, kan godt hende du likar plata uansett.

Lenke til kommentar
(Edit: Det å si at ACDC ikke er Heavy, men tungrock er ikke kverulering.  Tungrock havner ikke inder metal i det hele tatt

Edit2: Dere var fullt klar over at det kom til å bli sjangerhoring. det er uungåelig når alle band skal puttes i bås allerede i første post.)

9621275[/snapback]

 

Så forutseende som du er, burde du også ha forutsett at vi må kjøre en gyllen middelvei.

 

Vi prøver ikke å fastsette hvilken sjanger et band hører til i førsteposten, vær så vennelig å forstå det. Det er ment som en ansamling av gode band som du lett kan få tilgang til.

 

Et forslag, legg til Hard Rock slik at det blir Hard Rock/Heavy Metal/Trad. Metal. i første post, problem solved! Slik det er nå står AC/DC under Heavy Metal, noe som blir helt feil.

Lenke til kommentar
Nasjonal Sosialistisk Black Metal

Det er bm uansett faen tekstene...

9621837[/snapback]

 

Langt ifra. Black metal blir ikke definert som "bråkete rask fuzzmetal med skrikevokal". Folk flest overser at black metal også har en ideologisk grunnmur som må ligge til rette for at musikken med rette kan kalles nettopp black metal, og nasjonalsosialistiske verdier står på mange felt milevis unna dette. Faktisk så er denne grunnmuren nesten viktigere enn eventuelle musikalske "regler" for sjangeren når det gjelder kriteriene for hva som kan kalles black metal og ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...