Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det nye var ikkje store greiene. Har dei holdt på lenge?

9620481[/snapback]

 

Bare 2 album om jeg ikke husker helt feil, men er bedre enn mye annet thrash, de og Hyades er på min topp 5 liste etter 80 tallet i alle fall.

 

edit: de ble offisielt et band i 1999, men ga ikke ut album før i 2005, og det nyeste er fra 2007, så ganske ferskt egentlig.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Jaja, ny tråd :)

 

Har hørt masse på Asmegin de siste dagene. Pluss at jeg vil informere alle om at Immortal-albumguiden vil komme i nær framtid :thumbup:

9620324[/snapback]

 

Àsmegin er krem.

9620395[/snapback]

 

Enig :wee: Gleder meg noe jævlig til den nye skiva kommer :D

 

Er faktisk litt redd for Til Rondefolkets Herskab. Blir så jævla fort avhengig av den :ph34r:

Lenke til kommentar
Har høyrt gjennom promoen til Pagan's Minds nye plate God's Equation, og må seie meg veldig skuffa. Dette er på kanten til å ikkje vere prog lenger, men heavy metal. Einste dei syng er HEY HEY HEY, og nokre av melodiane er direkte kjedelege.

 

Dette hadde eg ikkje venta meg frå den kanten, sidan dei andre platene deira er steinbra.

9619927[/snapback]

 

Håper du tuller. Gleder meg nemlig til God's Equation.

Lenke til kommentar
Litt rart at du har med så få av de norske under anbefalinger her. Hva med Immortal, Emperor og muligens Mayhem? Hva med Darkthrone, om man skal kalle dem black metal (syns mye av det nye heller mer mot punk)? Vet at du ber om forslag til band på PM, men denne forglemmelsen var såpass åpenbar at jeg funderer på om det ligger andre grunner bak, og at det dermed muligens ikke er vits i å foreslå disse bandene på PM.

 

For det første regnes vel ikke AC/DC som heavy metal, men som tungrock. For det andre, er straight heavy metal virkelig den sjangeren flest mennesker hører på i dag?

9617282[/snapback]

 

Hva tenker du på nå? De som er tatt med en kun for å illustrere et par forskjellige band fra sjangeren. (Bare noen jeg skrev inn kjapt) Alle band som blir foreslått for meg innen BM vil få innpass der. Og nei, ikke bland punk inn i BM er du snill.

 

Tungrock, heavy metal, kverulant! :p Les det jeg har skrevet om sjangerhoring, vi kan ikke lage 500 forskjellige undersjangere.

 

Er virkelig heavy metal den sjangeren flest hører på? Det får du spøre Neb om, han skrev den introduksjonen. ;)

 

 

Anyways: Har nå fått inboxen stappfull med PM's, begynner å oppdatere om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Nye Anaal Nathrakh kan bli jævlig bra! liker vokalen i både ND og CoDC så st di gjester gjørmeg ikke mye.

 

Selv om dette blir likt Eschaton, kan det bli bra. Er enig at et skritt tilbake mot necro hadde vært en positiv ting. Det som først gjorde meg interessert i AN var "brutaliteten", og jeg ville ikke likt at di mistet mye av den.

 

Noe "penge-plate" tror jeg ikke det blir. Dave virker ikke som typen som spiller for penga sin del. Handler nok mer om det å realisere sitt potensial eller noe sånt...

 

(Edit: Det å si at ACDC ikke er Heavy, men tungrock er ikke kverulering. Tungrock havner ikke inder metal i det hele tatt

Edit2: Dere var fullt klar over at det kom til å bli sjangerhoring. det er uungåelig når alle band skal puttes i bås allerede i første post.)

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...