Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor sluttet Darkthrone å spille live?

9627068[/snapback]

 

Etter det jeg har lest om dem var det fordi de synes ikke selv at Darkthrone live ikke kunne måle seg med Darkthrone på CD.

 

edit: Leste en annen artikkel og, hvor det var en kar som spurte hvorfor de mengte seg i så mye skog. Så skreiv de: Skau er bra for kroppen :p

 

edit 2: Fant artikkelen http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/02/459498.html

 

edit 3: Hører på Kathaarian Life Code nå. Hva er Kathaaria? Litt vankelig å forstå teksten :hmm:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Desert... Night...

Coyotes Feel the Cold Wave of The Dark

Red Eyes eats through

the Vast Nocturnal Landscape

A Strong Light - The Only Night

 

This is where he made Sculptures

from the Visions that Created The Force

 

Baphomet in Steel

For the Flesh of Cain

A Throne made by remains

of 12 holy Disciples

 

New Disciples rose,

one by one, ten by ten

All met under the Desert Moonlight

Knowledge fired across the Landscape

Sparks that mixed with Coyote Eyes

Diabolic Forces in a Ceremonial Union

 

And each Beast of the Land

took its own way in Living

(the) Seven forbidden things

were Eternally Desecrated

 

Kathaaria was Built - World without End

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Hvorfor i dypeste faen er ikke Dream Theater med under Progressive Metal?!

9627209[/snapback]

 

Jeg vil tro dette er mye av grunnen til det:

 

Hjelp meg å holde denne posten oppdatert! Har du et band du vil resten av metalverden skal vite om, send meg en PM som inneholder:

 

1. Bandets navn og sjanger

2. Myspace / Offisiell hjemmeside ta helst begge!

 

Forslag som viker fra denne malen vil dessverre bli ignorert da jeg ikke har ressursjer til å lete opp myspace m.m for hvert eneste band som kommer inn på egenhånd.

 

Bandanbefalinger taes kun imot via PM! Forslag i tråden vil bli oversett.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Man kan akseptere satanisme og forakte kristendomen samtidig som man aksepterer jøder. Begrepet jøde er et komplisert siden det pr dags dato e både et rasebegrep og religionsbegrep.

9624003[/snapback]

Godt sagt. Satanisme er for meg greit nok (ikke det at jeg er noe i nærheten av satanist), og jeg kan flire litt av "drep de kristne", men lefling med nazisme byr meg imot fordi det går mye på rase i stedet for religion.

 

Interessant Darkthrone-intervju, forresten. Ser at de definerer seg selv som "både black metal og heavy metal", og inspirert av punken. Black punk?

Lenke til kommentar

Antisemmitisme blir mer foraktet enn antikristendom rett og slett pga. krigen. Hadde de kristne vært usatt for en massakre på samme måten som jødene ville begrepet antikristen vært fy-fy. Jeg er antikristen og antisemmitist. Egentlig så er jeg i mot religion generelt. Jeg er ikke nazist for det. Ønsker ikke å drepe noen. Tviler på om noen av de onde black metal-banda ønsker det også.

Lenke til kommentar
Antisemmitisme blir mer foraktet enn antikristendom rett og slett pga. krigen. Hadde de kristne vært usatt for en massakre på samme måten som jødene ville begrepet antikristen vært fy-fy. Jeg er antikristen og antisemmitist. Egentlig så er jeg i mot religion generelt. Jeg er ikke nazist for det. Ønsker ikke å drepe noen. Tviler på om noen av de onde black metal-banda ønsker det også.

9628351[/snapback]

 

Du sier du er antisemmitist, så du hater jøder med andre ord? :roll:

 

Det er ikke bare krigen som har ført til at jødene fikk sympati og ny stat, jødene har vært forfulgt i over 2000 år if you didn't know..

Lenke til kommentar
Antisemmitisme blir mer foraktet enn antikristendom rett og slett pga. krigen. Hadde de kristne vært usatt for en massakre på samme måten som jødene ville begrepet antikristen vært fy-fy. Jeg er antikristen og antisemmitist. Egentlig så er jeg i mot religion generelt. Jeg er ikke nazist for det. Ønsker ikke å drepe noen. Tviler på om noen av de onde black metal-banda ønsker det også.

9628351[/snapback]

 

Du sier du er antisemmitist, så du hater jøder med andre ord? :roll:

 

Det er ikke bare krigen som har ført til at jødene fikk sympati og ny stat, jødene har vært forfulgt i over 2000 år if you didn't know..

9628444[/snapback]

 

Jeg hater ikke folkeslaget jøder. Jeg hater religionen jødedom. Blir det feil å kalle seg antisemmitist da?

 

Edit: Hater andre religioner også.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Sitter å hører på Camel nå. Never Let Go er helt klart inspirasjonen Mikael Åkerfeldt fra Opeth hadde da han skrev Benighted. Det er enda en låt, Ending Credits, som vistnok er sterkt inspirert av Camel (Eller snarere en rip-off) - Vet noen navnet på denne låta til Camel?

9628446[/snapback]

 

Ending Credits er sterkt inspirert av Camel ja, men har aldri funne ut kva sang det gjeld. Held ein knapp på at det er meir stilmessig rip-off, og ikkje direkte ein låt.

Lenke til kommentar
Ending Credits er sterkt inspirert av Camel ja, men har aldri funne ut kva sang det gjeld. Held ein knapp på at det er meir stilmessig rip-off, og ikkje direkte ein låt.

9628568[/snapback]

 

Nøyaktig hvor grundig har du lett? (Hvis du har lett skikkelig gidder jeg ikke å prøve) Åkerfeldt sier jo "It's totaly ripped off from a band called Camel." For meg høres det ut som de har stjålet hele låta.

Lenke til kommentar
Ending Credits er sterkt inspirert av Camel ja, men har aldri funne ut kva sang det gjeld. Held ein knapp på at det er meir stilmessig rip-off, og ikkje direkte ein låt.

9628568[/snapback]

 

Nøyaktig hvor grundig har du lett? (Hvis du har lett skikkelig gidder jeg ikke å prøve) Åkerfeldt sier jo "It's totaly ripped off from a band called Camel." For meg høres det ut som de har stjålet hele låta.

9628600[/snapback]

 

Tror de mener "denne låta kunne like så godt vært en av Camel sine, for den ligner på deres stil"

Lenke til kommentar
Hvorfor i dypeste faen er ikke Dream Theater med under Progressive Metal?!

9627209[/snapback]

 

Jeg vil tro dette er mye av grunnen til det:

 

Hjelp meg å holde denne posten oppdatert! Har du et band du vil resten av metalverden skal vite om, send meg en PM som inneholder:

 

1. Bandets navn og sjanger

2. Myspace / Offisiell hjemmeside ta helst begge!

 

Forslag som viker fra denne malen vil dessverre bli ignorert da jeg ikke har ressursjer til å lete opp myspace m.m for hvert eneste band som kommer inn på egenhånd.

 

Bandanbefalinger taes kun imot via PM! Forslag i tråden vil bli oversett.

9627245[/snapback]

 

Sjekk din innboks igjen, i så fall - sendte PM for to dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...