Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klassisk historie om en vokalist i omgang med horer, knark og alkohol. Det utseendet på vokalisten hadde passet godt inn i "Alkis in wonderland"

 

det er vel beklagelig at han lever som arbeiderklasse-sliter selv om han har påvirket mange musikere og album gjennom Pentagram.

Lenke til kommentar

Silence The Sky

l.jpg

 

Sjanger: Metal/Hardcore

Medlemmer: Christer Reitan, Petter Hazen, Ulrick Berg, Stein Erik Svendheim, Bjørnar Wold

Aktivt siden: 2010

Beksrivelse:

Hadde satt pris på om noen her inne sjekker ut bandet. Debut EP, Citadel. Sangene ligger på blant annet på Facebook. :)

Diskografi:

Citadel

 

Eksterne lenker: http://www.facebook.com/silencethesky

http://www.myspace.com/silencethesky

Lenke til kommentar

Endelig noe nytt fra Wintersun. Her er en liveversjon av en av sangene som kommer til å dukke opp på Time:

 

 

About fucking time? og man kunne vel ikke forvente noe kortere enn 10 minutter fra den fronten?

 

at albumet kommer ut i nærmeste framtid tviler jeg på da...

Lenke til kommentar

Flere som skal på Norwegian Wood i morra?

 

Ja. Blir fett!

 

Det var skamfett.

Insense begynte bra, så kom Gojira (som nok var kveldens høydepunkt for min del, til tross for en del tekniske problemer). Så kom Enslaved. Aldri hørt på bandet, og jeg kommer definitivt ALDRI til å høre på bandet. Makan til kjedelig musikk. Sang på sang som hørtes helt like ut. Jaja, de fleste jeg overhørte på konserten sa det samme. Syns ikke Enslaved passet inn i det hele tatt, mellom Gojira og Mastodon. Heldigvis var det tid for Mastodon, som leverte en konge konsert.

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sang på sang som hørtes helt lik ut? Jaja, da regner jeg med at du 1) er døv, eller 2) er helt jævlig tilbakestående og dum.

 

Enslaved suger uansett live om dagen. Var kult rundt 04, men helt forferdelig rundt 08-09. Hadde dog ingen problemer med å skille mellom låtene.

 

Samme med Mastodon. Dritkult i 04-05, elendig i 2011.

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig å ikke høre forskjell på låtene, når man aldri har hørt et band før, og så hører de live. Jeg opplevde det med Marduk da de varmet opp for Mayhem.

 

Men jeg er fortsatt overasket over at Enslaved er bandet i denne situasjonen, da de har beveget seg over i en progressiv stil for lenge siden og har mye variasjon i låtene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var skamfett.

Insense begynte bra, så kom Gojira (som nok var kveldens høydepunkt for min del, til tross for en del tekniske problemer). Så kom Enslaved. Aldri hørt på bandet, og jeg kommer definitivt ALDRI til å høre på bandet. Makan til kjedelig musikk. Sang på sang som hørtes helt like ut. Jaja, de fleste jeg overhørte på konserten sa det samme. Syns ikke Enslaved passet inn i det hele tatt, mellom Gojira og Mastodon. Heldigvis var det tid for Mastodon, som leverte en konge konsert.

Nei Enslaved passer definitivt ikke mellom to drittband. Men nå har jo Enslaved utviklet seg i en stygg rettning da, pluss at de er norges største festivalhorer.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig å ikke høre forskjell på låtene, når man aldri har hørt et band før, og så hører de live. Jeg opplevde det med Marduk da de varmet opp for Mayhem.

 

Jeg kan skjønne at folk ikke greier og høre forskjell på låtene om et band som Marduk kun kjører på med norsecore-drittet sitt og blaster seg igjennom en hel konsert. Eller om man faktisk ikke er kjent med den typen musikk, som er metal i dette tilfellet, men har fått et visst inntrykk av at det ikke gjelder Knewt. Men når det kommer til et band som Enslaved burde det være lett å skille låtene.

 

Har forresten sett opptil flere band selv som jeg har hatt null kjennskap til fra før, men aldri hatt problemer med å skille låtene fra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...