Gå til innhold

Porcupine Tree - Albumguide og diskusjon!


Whalecore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Porcupine Tree kjem til Norge må eg på den konserten!

 

Har høyrt ein del på PT i det siste, heilt fabelaktig musikk, rett og slett råbra. Eg har lært av mine feil ved å høyre på eitt album over ein lengre periode og gå lei, difor har eg kjøpt 6 album i slengen.

 

Nokre andre eg burde anskaffe med ein gang? Har kjøpt: Deadwing, In Absentia, Signify, Lightbulb Sun, Fear of A Blank Planet og Up The Downstair.

Lenke til kommentar

Frå guiden: "Etter to relativt metalorienterte sanger kommer Lazarus. Dette er en veldig femi, pusete popsang."

 

:ohmy:

 

Femi, pusete popsang? Det er ei nydeleg låt, å samanlikne det med pop er horribelt. Det er sånne innstikk med rolege låter som gjer eit album sterkt i mine auge.

 

Eg har rydda litt opp i førstepost, i forbindelse med ein forumendring for ei stund tilbake vart ein del tagger ødelagt.

Lenke til kommentar

Det har jo pop-preg da. Men han oppførte jo også sangen som et av høydepunktene på albumet. Så han deler nok din oppfatning (og min) at det er en nydelig låt. Men pop-preg må jeg si den har. Rolig rock, tydelig rytmeomslag til refreng osv. Det at det er pop-aktig er jo ikke ensbetydende med noe negativt. Sangen er jo ikke akkurat noe a la Dragonstea din Tei eller hva de het.. :p

 

Selv har jeg den oppfatningen at det beste i Deadwing starter med Lazarus, alle sangene derfra og fram til den nest siste er pur kvalitet (Lazarus - The start of something beautiful), og også de beste sangene på albumet. Deadwing og Shallow har jeg aldri helt klart å skikkelig like.

 

Og Zeph: Vil også anbefale Stupid Dream. Spesielt hvis du liker stilen på Lazarus. Stupid Dream har en rolig stil. Det er selvfølgelig i ypperste toppsjikte blant Porcupine Trees album for meg. I tillegg så får du med litt flott bonusmateriale. (jeg fikk iallefall en DVD med alle sangene på albumet i 5.1-kvalitet i tillegg til selve albumet, + litt mer bonusmateriale) Vil påstå at Stupid Dream er mer kvalitet enn Up the Downstair, Lightbulb Sun og Signify som du har kjøpt. Det er selvsagt en smakssak, men min mening iallefall, og tror mange har samme oppfatning.

Lenke til kommentar

Kjøpte Stupid Dream i dag, fått rippa den og høyrt gjennom ein gang. Det var riktignok mens eg dreiv med andre ting, så eg hadde ikkje fokus på riktig plass, men det var mykje bra der ja. Kjøpte versjonen med 5.1-materiale, har to sånne album av PT, no manglar eg berre eit surroundanlegg. :p

Lenke til kommentar

Stupid Dream var mitt første album med PT, kjøpt back in 2002. Åpningslåta "Even Less" er fantastisk, sammen med perler som "Pure Narcotic" og "Stranger by the Minute". Litt mer pop over denne skiva enn de nyere, men genial musikk.

 

Koselig å høre at det kommer ny plate. Fear of a Blank Planet er helt utspilt. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Frå guiden: "Etter to relativt metalorienterte sanger kommer Lazarus. Dette er en veldig femi, pusete popsang."

 

:ohmy:

 

Femi, pusete popsang? Det er ei nydeleg låt, å samanlikne det med pop er horribelt. Det er sånne innstikk med rolege låter som gjer eit album sterkt i mine auge.

 

Eg har rydda litt opp i førstepost, i forbindelse med ein forumendring for ei stund tilbake vart ein del tagger ødelagt.

Takk for oppryddningen, det setter jeg pris på. :)

 

Tja, kanskje å ta litt i med å kalle det en veldig femi, pusete popsang. Tror ikke jeg hadde formulert meg på samme måte om jeg hadde skrevet denne guiden idag! :p Men den har helt klart et pop-preg, og det står jeg på ennå. En fantastisk sang alikevel. Og det jeg egentlig ville få frem med setningen var at Lazarus er veldig nybegynnervennlig i forhold til resten av PT-sangene.

 

Minner om at det er over ett og et halvt år siden jeg skrev dette, og tør egentlig ikke lese gjennom guiden fordi jeg blir så flau av småpirk og diverse. Uten å ha tid til å rette det opp selv, ender det mest sansynlig opp med at jeg ønsker å få tråden lukket! Og så lenge tråden blir brukt til småprat rundt det fantastiske bandet, vil vi ikke ha noe av det.

 

Om eg ikkje tar feil kjem Steven Wilsons soloalbum Insurgentes i butikkane om ei uke.. eg har ventet lenge på det albumet, det blir bra.

Har ikke hørt det ennå, må skaffes! Har bare hørt det lille fra teaseren:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...