Gå til innhold

Test: Ipod Classic


Anbefalte innlegg

Nei dette er skuffande test. Dette er jo berre rein skryteartikkel som Apple må ha betalt Amobil for å få fram.
Eh, javel? Testen er fin og nøytral - den belyser de positive og de negative tingene med denne spilleren - det er det tester gjør.

9575310[/snapback]

 

Testeren "glemmer" å nevne at spilleren ikke støtter drag-and-drop for å legge inn musikk på spilleren, kanskje den viktigste grunnen til å IKKE kjøpe ipod. Dette har vel så godt som alle andre produsenter (til og med Sony, om jeg ikke husker feil?) utstyrt sine mp3-spillere med nå, og da er det på tide at apple begynner å følge med i timen... som en annen lenger opp her også nevner, lurer på hva apple har betalt for denne testen.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som jeg leste testen så oppfattet jeg det i den rettningen at spilleren trengte itunes for å legge inn musikken var positivt. I alle anmeldelser av mp3-spillere jeg har lest på amobil så er det et negativt punkt at spilleren ikke støtter drag'n drop funksjon når det kommer til musikk.

 

Det faktum at en blir sittende med ekstra programvare en strengt tatt nødvendig burde være et trekkpunkt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er i alle fall uenig med testen. Sitter med spilleren nå. Jeg bruker den med Bose Quiet Comfort 3. Lyden er ikke bra i det hele tatt. Den vrenger på de aller fleste kraftige lyder. Headsettet er det i alle fall ikke, for det lyder fantastisk på andre spillere.

 

Så, min konklusjon er i alle fall at testen ikke er gjort grundig nok.

Lenke til kommentar

Dritgenialt at det har kommet hdd-spillere på 160GB, det er kult. Så får vi bare se når de andre følger etter!

Men det nevnes ingen ting om batterikapasitet på musikk?

 

Jeg vet at en viss iPod nano (red cross eller no) har en spesiell coating som det ikke blir riper i. Kanksje vært en idé å fjerne bakplata med noen som ikke tiltrekkes riper og fettmerker? Eh, ja.

 

At man ikke kan lade utenom PC (så sant man ikke har ekstra utstyr), det er krise i 2007, ikke noe mere å si om den saken.

Støtter den firewire 800?

Kan man koble spilleren til tv'en slik man kan med Creative M?hva blir i tilfelle oppløsningen da?

 

 

Jeg syns denne testen mangler en del, men det sjokkerer meg egentlig ikke.

Jeg visste at den kom til å få en karakter rundt 5 før jeg leste testen, slik har det alltid vært med iPods (sukk). Anmeldere pleier som oftest å skryte av lydkvaliteten, men de blir alltid bashet når forumhorene får snakke :devil:. Jeg konkluderer i mitt eget hode at anmelderen er nok en annen sau (no offence intended)

 

Jeg holder meg inn til videre til min kjære iRiver H340.

 

EDIT: leifs

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
En Cowon iAudio6 i sin tid, hadde jo langt bedre lydkvalitet enn forrige generasjons iPod Classic. iPod har da aldri hatt noe som kan klassifiseres som bedre middels god lyd.

9580129[/snapback]

 

iPod Classic har samme lyd som forrige generasjon, ifølge de fleste anmeldelser jeg har lest. Det er ingen hemmelighet at dette ikke er topp lydkvalitet, men det fungerer meget fint for de aller fleste.

 

 

Men selve designet er ikke nytt det er bare innmaten?

9580405[/snapback]

 

Designet er nytt. Noe rundere kanter, og hel-metall. Blankpolert stål på baksiden (som før) og anodisert aluminium (grå/sort) på forsiden (nytt - før var det plastikk (hvit/sort).

 

Jeg vet at en viss iPod nano (red cross eller no) har en spesiell coating som det ikke blir riper i. Kanksje vært en idé å fjerne bakplata med noen som ikke tiltrekkes riper og fettmerker? Eh, ja.

 

At man ikke kan lade utenom PC (så sant man ikke har ekstra utstyr), det er krise i 2007, ikke noe mere å si om den saken.

Støtter den firewire 800?

Kan man koble spilleren til tv'en slik man kan med Creative M?hva blir i tilfelle oppløsningen da?

9581698[/snapback]

 

Kjekt med blank bakside - da kan spilleren brukes som speil! (Dette tenkte sikkert Apple også.)

 

Man kan lade utenom PC - denne anmelderen har ikke helt riktige fakta.

Laderen følger for øvrig ikke med som standard, så vidt jeg vet.

Man kan koble den til TV via kabel du får kjøpt som ekstrautstyr.

Endret av sindrefj
Lenke til kommentar
iPod Classic har samme lyd som forrige generasjon, ifølge de fleste anmeldelser jeg har lest. Det er ingen hemmelighet at dette ikke er topp lydkvalitet, men det fungerer meget fint for de aller fleste.

9581738[/snapback]

Vel, da skal ikke jeg ha iPod. Lydkvaliteten på de gamle iPodene er ikke akkurat imponerende. Veldig dårlig av testeren å påstå at denne knuser alle andre flash-mp3-spillere på lydkvalitet. Antar han kun har prøvd billige flashspillere...

Lenke til kommentar
iPod Classic har samme lyd som forrige generasjon, ifølge de fleste anmeldelser jeg har lest. Det er ingen hemmelighet at dette ikke er topp lydkvalitet, men det fungerer meget fint for de aller fleste.

9581738[/snapback]

Vel, da skal ikke jeg ha iPod. Lydkvaliteten på de gamle iPodene er ikke akkurat imponerende. Veldig dårlig av testeren å påstå at denne knuser alle andre flash-mp3-spillere på lydkvalitet. Antar han kun har prøvd billige flashspillere...

9582381[/snapback]

 

Nei da er lyden slettes ikke noe å skryte av :roll:

 

Når anmelder presterer å skrive:

"Det er ingen tvil om at iPod Classic er bedre enn alt av flash-spillere"

 

Det grenser jo rett og slett til jug.

Om den ikke har noe bedre lydkvalitet enn forrige generasjons iPod er det jo helt horibelt å si noe så bastant som at det ikke er noen tvil om at den er bedre enn ALT av flash-spillere. Slike uttalelser kan ikke aksepteres hvis Amobil.no ønsker å opprettholde et snev av ære og godt rykte.

 

Er jo faktisk flash-spillere som "gruser" iPod Classic på lydkvalitet.

Og jeg vil ikke si at en iPod Classic har noe særlig bedre lydkvalitet enn en gjennomsnittlig flash-spiller hvis lyden er den samme som forrige generasjon.

 

Blir litt oppgitt når en "anmelder" klarer å skrive noe så feil :nei:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det er uansett nytteløst å lese anmeldelser om iPod. De blir alltid roset opp i skyene for god programvare, gode menyer (kremt kremt, det var creative som "oppfant" dette fantastiske systemet, ja) og generelt en god spiller.

 

Jeg må forresten bare quote en ting fra et annet forum

 

Apple got it all wrong, either is a bar of soap that weighs as much as a brick, or its a screenless product resembling a tampon. I hate trends, especially when they suck !!

 

Ler meg skakk!

 

 

EDIT: Det står at spillern og itunes synces, obs obs til "uvitende":

Om du sletter en sang på ipoden din, blir den også slettet på dataen din, vice versa.

 

Jeg vet det var slik før, noen som kan bekrefte dette?

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
EDIT: Det står at spillern og itunes synces, obs obs til "uvitende":

Om du sletter en sang på ipoden din, blir den også slettet på dataen din, vice versa.

 

Jeg vet det var slik før, noen som kan bekrefte dette?

9582605[/snapback]

 

Dette kan du velge selv i iTunes, og slik har det vært så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
EDIT: Det står at spillern og itunes synces, obs obs til "uvitende":

Om du sletter en sang på ipoden din, blir den også slettet på dataen din, vice versa.

 

Jeg vet det var slik før, noen som kan bekrefte dette?

9582605[/snapback]

 

Dette kan du velge selv i iTunes, og slik har det vært så lenge jeg kan huske.

9582789[/snapback]

 

Ja, det skulle da bare mangle også. Men hvis den er satt som sync som default vil det være svært uheldig å slette sanger på dataen eller ipoden. Har hørt et par historier om folk som skal spare plass, så de sletter det fra dataen, i god tro om at det fortsatt er på spilleren.

 

EDIT: leif

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Først og fremst til Amobil. Dette er et nytt lavmål fra dere. Først fadesen av en test av iphone(test av en telefon, uten å faktisk teste den som en telefon), og nå dette..

 

Dere skriver direkte at dette er er et middelmådig produkt men dere gir den en femmer og anbefaller den for det.

 

Jeg spør dere, er det merkenavnet dere anmelder eller er det det faktiske produktet?

 

Jeg er glad hw.no fortsatt har noen greie artikler. Da er det verd å stikke innom en gang i blant.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hva som er så fantastisk med iPod. Jeg hadde tidligere en IRiver H120, med Rockbox, det var MP3-spiller det. Originalfirmwaren var grei nok, men når jeg puttet Rockbox på den, åpnet den for nye muligheter.

 

Dessverre døde spilleren etter 3 års tro tjeneste, og jeg tenkte jeg skulle prøve dette overhypa produktet kalt iPod. Kjøpte 80GiB-versjonen, og ble skuffet. Designet var ikke spennende, grensesnittet var dårlig. Scrollwheel er sikkert bra for noen, men jeg hater det. Skjermen var middelmådig til video, og selve konverteringsprosessen var tungvint.

 

Filformatstøtten er dårlig. MP3 og AAC er ikke nok for meg, ettersom 70% av samlingen min er i FLAC og OGG. Man kan legge inn støtte for disse i iTunes, men de blir ikke automatisk transkodet.

 

iTunes er det verste programmet jeg har vert borti (kanskje med unntak av SonicStage). Resurskrevende, fungerer ikke slik jeg vil, etc.

 

Det ble riktignok bedre når jeg la inn Rockbox på iPoden også. Støtte for flere filformater, drag'n'drop av musikk, bedre grensesnitt, etc.

 

iPoden slik den leveres i stock tilstand er i alle fall ubrukelig for meg, og tviler på at denne er noe bedre.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Dessverre døde spilleren etter 3 års tro tjeneste, og jeg tenkte jeg skulle prøve dette overhypa produktet kalt iPod. Kjøpte 80GiB-versjonen, og ble skuffet. Designet var ikke spennende, grensesnittet var dårlig. Scrollwheel er sikkert bra for noen, men jeg hater det. Skjermen var middelmådig til video, og selve konverteringsprosessen var tungvint.

Hvis det hadde vært iPoden som hadde dødd etter 3 år hadde du vel sakt at iPod er dritt ikke sant ? Designet var ikke spennende - så du kjøper altså alltid ting uten å se produktene på forhånd ? Og hvis du hater scroll-wheel, hvorfor kjøpte du i det hele tatt spilleren i utgangspunktet ?

iPod er ment for å være en veldig enkel og stilren mp3-spiller uten dilldall. Lydkvaliteten er litt over middels og de som får skurring bør bytte den.

Lenke til kommentar

"Menyen er basert på lister og undermapper, og ligner de du finner på eldre iPod-er. Du kan velge mellom å vise musikken etter artister, albumer, sjangre eller komponister".

 

160gig uten mulighet for å bla på rent mappenivå? Happy tagging!

En mulig redning: Støtter den Rockbox? Altså; hvordan hardware sitter det i den.

Og så, selve rosinen i pølsa: Kan man.... <trommevirvel> bytte batteri? Oppklaring for vante Applebrukere følger: ... <trommevirvel> .... på egen hånd?

 

Hva er det forresten dere snakker om oppi der? Dere som sier den ikke støtter Drag'n Drop? Blir forvirra... den kan kobles til maskina som en vanlig harddisk...? Mener dere det er sperre mot å flytte musikk i denne modusen?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært iPoden som hadde dødd etter 3 år hadde du vel sakt at iPod er dritt ikke sant ? Designet var ikke spennende - så du kjøper altså alltid ting uten å se produktene på forhånd ? Og hvis du hater scroll-wheel, hvorfor kjøpte du i det hele tatt spilleren i utgangspunktet ?

iPod er ment for å være en veldig enkel og stilren mp3-spiller uten dilldall. Lydkvaliteten er litt over middels og de som får skurring bør bytte den.

9584773[/snapback]

Nei, da hadde jeg sagt at det er normalt for mitt bruk. En harddisk-mp3-spiller har ikke lang forventet levetid, den får seg ofte en smell eller to. På min iRiver var det disken som røyk, og jeg kunne selvsagt skrudd den opp, og repararert den, men en ny harddisk hadde kostet meg ca. like mye som en ny spiller (1.8"-disker er dyre for forbrukere).

 

Når det gjelder designet, så driter jeg egentlig i det. Iriver'en min var ikke noen skjønnhet den heller, men der var det funksjon over form som gjaldt, noe som ikke gjelder iPod'en. Noen påstår at iPod er ett stykke kunst designmesseg, men jeg er uenig. Likevel er det det jeg bryr meg om minst.

 

Jeg kjøpte iPod fordi jeg hadde hørt mye bra om den, at naviasjon skulle være enkel, etc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...