Gå til innhold

Premium med HDMI kommer NÅ - ny pris..


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Play-asia.com! 49 $ eller 35 euro. Om den støtter pal veit jeg ikke. Spørsmålet er om alt av 360 tilbehør er universiellt eller ikke. Kanskje andre på forumet veit dette? Skal være relativt sjapp levering fra asia, 2-3 virkedager.

9618187[/snapback]

 

 

En kamerat har vært i kontakt med Microsoft idag som sier 360 HDMI AV kabelen ikke er lansert i europa ennå. Kommer etter hvert. Så for dere som vil ha denne kabelen nå så må dere bestille fra asia, ex. play-asia.com

Lenke til kommentar
Okei, så M$ skal ha betalt for trådløst nett, spille på nett, lader til trådløs kontroll, HD-DVD spiller og nå også for å bruke HDMI og optisk på likt..?

 

Vet ikke om det blir X360 på meg allikevel...

9619981[/snapback]

 

360 er ikke for deg da nei. HD-DVD er jo ikke noe man trenger da.

 

Selv trenger jeg ikke noe av det du nevnte her så 360 var for meg.

Lenke til kommentar
Okei, så M$ skal ha betalt for trådløst nett, spille på nett, lader til trådløs kontroll, HD-DVD spiller og nå også for å bruke HDMI og optisk på likt..?

 

Vet ikke om det blir X360 på meg allikevel...

9619981[/snapback]

 

Spør deg hva du skal med HDMI på 360 først i så fall. Hvis du faktisk ikke har tenkt til å kjøre lyd og bilde i samme kabel, så spør deg hva er vitsen i hele tatt. Kjøp like gjerne den "vanlige" 360 premium som kommer med komponent kabel med utgang for optisk på den kabelen hvis du ønsker å bruke optisk for lyd. For billedmessig går du ikke glipp av så mye i de fleste tilfeller. Stoor TV eller projektor så synes jeg i hvert fall det har noe for seg. Men på mindre TV synes jeg HDMI på 360 har mer for seg hvis man nettopp ønsker å samle lyd/bilde i samme kabel og spare kabelrot.

 

HD DVD spilleren trenger du ikke for spill. Og vil du se HD DVD filmer kan du nødig klage over å måtte betale for en slik spiller uansett - synes det er litt på siden diskusjon.

 

Innebygget trådløst ville gjort konsollen dyrere, og for en del av oss var lavere pris viktigere da vi ikke trengte trådløst alikevel. Så synes det er greit at det er tilleggutstyr som de som faktisk vil bruke betaler for.

 

Likevel, litt mere on topic: Synes dog det er svakt hvis det stemmer at 360 premium med HDMI ikke leveres med "dongle'n" som har optisk utgang - slik som 360 Elite har. Var kjekt med den dongel'n på Elite i hvert fall.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Spør deg hva du skal med HDMI på 360 først i så fall. Hvis du faktisk ikke har tenkt til å kjøre lyd og bilde i samme kabel, så spør deg hva er vitsen i hele tatt. Kjøp like gjerne den "vanlige" 360 premium som kommer med komponent kabel med utgang for optisk på den kabelen hvis du ønsker å bruke optisk for lyd. For billedmessig går du ikke glipp av så mye i de fleste tilfeller. Stoor TV eller projektor så synes jeg i hvert fall det har noe for seg. Men på mindre TV synes jeg HDMI på 360 har mer for seg hvis man nettopp ønsker å samle lyd/bilde i samme kabel og spare kabelrot.

 

Jeg har projektor med 106" lerret... Så jeg tror jeg vil merke forskjell (vil uansett merke placebo-effekten ;) ). I tillegg har PJ'n 1 komponent inngang, som allerede er i bruk.

 

HD DVD spilleren trenger du ikke for spill. Og vil du se HD DVD filmer kan du nødig klage over å måtte betale for en slik spiller uansett - synes det er litt på siden diskusjon.

 

Joda, kanskje det er litt mye forlangt.. (Men Sony klarte det da :roll: )

 

Innebygget trådløst ville gjort konsollen dyrere, og for en del av oss var lavere pris viktigere da vi ikke trengte trådløst alikevel. Så synes det er greit at det er tilleggutstyr som de som faktisk vil bruke betaler for.

 

Det hadde da ikke kostet så mye ekstra for å legge inn trådløst.. Uansett så er 700kr for det dyrt! (Noen som vet om den amerikanse wi-fi'en virker på norske boxer?) (Igjen, Sony klarte det da :roll: )

 

Likevel, litt mere on topic: Synes dog det er svakt hvis det stemmer at 360 premium med HDMI ikke leveres med "dongle'n" som har optisk utgang - slik som 360 Elite har. Var kjekt med den dongel'n på Elite i hvert fall.

9620123[/snapback]

 

Enig, altfor svakt!

 

Greit nok, konsollen i seg selv er ikke så dyr. Men med engang du skal ha litt ekstra, koster det deg skjorta..

Lenke til kommentar
Sony greidde såvisst ikkje å inkludere BR-drev uten at prisen gjikk i dass :p OM det var det du meinte. Men så er denne også brukt til spill da ;)

9621043[/snapback]

 

Det var vel det jeg mente ja.. Uten å dra denne diskusjonen fooor langt, vil jeg si at prisen, tatt i betraktning hva du faktisk får med, ikke er så vond..

 

Tilbake til kablene, hvordan er VGA på bildekvalitet vs. HDMI?

Lenke til kommentar
Sony greidde såvisst ikkje å inkludere BR-drev uten at prisen gjikk i dass :p OM det var det du meinte. Men så er denne også brukt til spill da ;)

9621043[/snapback]

 

Det var vel det jeg mente ja.. Uten å dra denne diskusjonen fooor langt, vil jeg si at prisen, tatt i betraktning hva du faktisk får med, ikke er så vond..

 

Tilbake til kablene, hvordan er VGA på bildekvalitet vs. HDMI?

9621090[/snapback]

 

 

Jeg mener den er merkbart værre på PC skjermer da. Hvor mye du vil merke det i spill på en flatskjermTV er dog heller usikkert. Her i huset blir det "digital all the way" uansett... når de forbanna falcon'ene kommer

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Spør deg hva du skal med HDMI på 360 først i så fall. Hvis du faktisk ikke har tenkt til å kjøre lyd og bilde i samme kabel, så spør deg hva er vitsen i hele tatt. Kjøp like gjerne den "vanlige" 360 premium som kommer med komponent kabel med utgang for optisk på den kabelen hvis du ønsker å bruke optisk for lyd. For billedmessig går du ikke glipp av så mye i de fleste tilfeller. Stoor TV eller projektor så synes jeg i hvert fall det har noe for seg. Men på mindre TV synes jeg HDMI på 360 har mer for seg hvis man nettopp ønsker å samle lyd/bilde i samme kabel og spare kabelrot.

 

Jeg har projektor med 106" lerret... Så jeg tror jeg vil merke forskjell (vil uansett merke placebo-effekten ;) ). I tillegg har PJ'n 1 komponent inngang, som allerede er i bruk.

 

HD DVD spilleren trenger du ikke for spill. Og vil du se HD DVD filmer kan du nødig klage over å måtte betale for en slik spiller uansett - synes det er litt på siden diskusjon.

 

Joda, kanskje det er litt mye forlangt.. (Men Sony klarte det da :roll: )

 

Innebygget trådløst ville gjort konsollen dyrere, og for en del av oss var lavere pris viktigere da vi ikke trengte trådløst alikevel. Så synes det er greit at det er tilleggutstyr som de som faktisk vil bruke betaler for.

 

Det hadde da ikke kostet så mye ekstra for å legge inn trådløst.. Uansett så er 700kr for det dyrt! (Noen som vet om den amerikanse wi-fi'en virker på norske boxer?) (Igjen, Sony klarte det da :roll: )

 

Likevel, litt mere on topic: Synes dog det er svakt hvis det stemmer at 360 premium med HDMI ikke leveres med "dongle'n" som har optisk utgang - slik som 360 Elite har. Var kjekt med den dongel'n på Elite i hvert fall.

9620123[/snapback]

 

Enig, altfor svakt!

 

Greit nok, konsollen i seg selv er ikke så dyr. Men med engang du skal ha litt ekstra, koster det deg skjorta..

9620874[/snapback]

 

Joda, skal man ha ekstra så koster det. Men man skal huske på for en god del spillere - kanskje ikke de som frekventerer her på forumet (for vi er jo rimelig entusiastiske) så spilles det 360 på helt vanlige (SD) TV'er og i noen tilfeller evt på HDTV men feil oppkoblet - og uten nettilkobling i hele tatt :) Og mange nyter nok sin PS3 på vanlig TV også. Så jeg synes forsåvidt linja til MS er grei - betal for det du vil ha ved siden av, f.eks for HD DVD filmavspiller hvis du vil SE film i tillegg til å spille. Spillene kommer jo på vanlig DVD uansett. Sony klarte BD spiller, ja. Men det kostet jo mere for konsollen også. Men la oss ikke ryke ut i ny PS3/360 debatt.

 

HDMI på projektor/lerrett, ja.. Kjører det jeg også. Selv der er ikke forskjellene all verden når jeg switcher mellom komponent og HDMI. Så hvis du ikke har testet ennå, så ikke forvent alt for mye. Dog - det er deilig å slippe å dra så mye kabler opp til projektoren. Nå har jeg en HDMI opp til projektoren, via en switch som det er koblet fire HDMI kilder til.

Lenke til kommentar

Noen i Bergen som har sett Pro-versjonen med HDMI i sentrum? Mulighens at de har den ute på Lagunen, Elkjøp, men ikke faen om jeg gidder det uten bil.

I sentrum virker det som de pusher Halo-utgaven så lenge de klarer.

ERhm, når jeg får tak i HDMI-versjonen, trenger jeg en HDMI-kabel til PJ'en og en til anlegget?

Lenke til kommentar
Likevel, litt mere on topic: Synes dog det er svakt hvis det stemmer at 360 premium med HDMI ikke leveres med "dongle'n" som har optisk utgang - slik som 360 Elite har. Var kjekt med den dongel'n på Elite i hvert fall.

9620123[/snapback]

Dette stemmer. Har selv Halo-versjonen med HDMI. Måtte sage istykker VGA-kabelen (som jeg ikke bruker), for å lage meg en optisk-dongle. Elendig tilbud av MS. Er jo umulig å få brukt HDMI-utgangen for folk som ønsker optisk lyd samtidig. Hadde jeg vært klar over dette på forhånd (at det rent fysisk er umulig å bruke optisk pluss HDMI samtidig), hadde jeg nok avventet kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...