Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Hei kan noen hjelpe meg med min asus eee 700 2G surf.

Jeg får ikke til å lese eller skrive til mitt Topram 8G SD kort. (no Permission)

Det står at eier av kortet er Root Root. Hvordan kan jeg forandre eier til User?

Har sjekket en del linker men med ingen hjelp.

Er det noen som forstår seg på dette så håper jeg noen kan hjelpe meg. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei kan noen hjelpe meg med min asus eee 700 2G surf.

Jeg får ikke til å lese eller skrive til mitt Topram 8G SD kort. (no Permission)

Det står at eier av kortet er Root Root. Hvordan kan jeg forandre eier til User?

Har sjekket en del linker men med ingen hjelp.

Er det noen som forstår seg på dette så håper jeg noen kan hjelpe meg. :hmm:

Det enkleste er å bruke kcontrol til å sette opp disken. Jeg har skrevet om det her:

http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(...til_ny_harddisk

Lenke til kommentar
Ser at PS har 10. sept som bekrefet leveringdato for 901, mens komplett har 16. spet. Er det noen grunn til i det hele tatt å stole på disse datoene? Skal ha meg en 901, og skal også klare å vente i ti dager til....

Du burde ikke regne med noe før i slutten av måneden. Kan jo hende Asus overrasker og leverer tidlig, men det har vel ikke vært tilfelle med de andre akkurat.

Lenke til kommentar

Etterspurte nylig (4 dager siden) 901 hos komplett.no; her er hva jeg fikk til svar:

 

Hei,

vi har foreløpig ikke valgt å ta inn 901 vi har 900 for øyeblikket

 

komplett asa har ikke noen foreløpige planer om å ta inn 901 men markedet skifter fort. så beste anbefalingen er å følge med på www.komplett.no

 

Mvh

BAG

Komplett.no Kundesenter

Lenke til kommentar
Har foresten snakket med Asus, og EEE 1000/1000H kommer ikke til Norge før 1. kvartal 2009. :shrug:

Sa de noe om hvorfor de leverer så sent til Norge? Det synes jeg helt ærlig er latterlig dårlig. Globaliseringen fører ikke til annet enn at vi i kalde nord får ting sent.. Ikke noe problem for meg da, min 1000h kommer fra PH i løpet av neste uke.. :)

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Jeg har ekstremt lyst på en av disse minipcene. Men der er utrolig vanskelig å velge. Favoritten er vel Asus eee pc 1000. Noen som vet når denne kommer til Norge? Og blir tastaturet på Asus eee pc 901 veldig lite? Kommer til å bruke den i skolesammenheng.

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Er tastene på 1000 på samme størrelse som aspire one? Var og prøvde en 900 igår og jeg hadde jo ikke sjangs til å skrive en setning uten å treffe to bokstaver hvertfall engang.

Nei, de skal være litt større enn Aspire One (som igjen skal være pittelitt større enn 900/901?).

 

hva ble totalprisen på?

 

rett under 4000kr?

Inkl. frakt/toll/moms ender den på ca. 4300-4400 NOK.

Lenke til kommentar
Er tastene på 1000 på samme størrelse som aspire one? Var og prøvde en 900 igår og jeg hadde jo ikke sjangs til å skrive en setning uten å treffe to bokstaver hvertfall engang.

Nei, de skal være litt større enn Aspire One (som igjen skal være pittelitt større enn 900/901?).

 

hva ble totalprisen på?

 

rett under 4000kr?

Inkl. frakt/toll/moms ender den på ca. 4300-4400 NOK.

Stemmer rimelig bra den summen ja! :)

 

Vet noen forresten hvilke gamle spill en 1000/1000h kan dra? Forventer ikke all verden, men om den greier f.eks Warcraft III Reign of Chaos/The Frozen Throne hadde jo det vært ypperlig å spille i friminutt på skolen og slik. Andre gamle spill hadde også vært moro.

Dette er jo "recommended" til WC3, så prosessormessig burde den i hvert fall greie seg. De andre tingene som står der kan jeg svært lite om:

# 600 MHz processor

# 256 MB of RAM

# 32 MB 3D video card

# DirectX® 8.1 compatible sound card (Windows)

 

 

Tror forresten jeg har bestemt meg for å kjøpe Logitech VX Nano til 1000h'en også, og prisen varierer faktisk fra 449kr på Expert til 599kr på Elprice. (Pris i nettbutikkene deres)

Lenke til kommentar

FAEN, nå ble jeg usikker.

 

MSI Wind (norsk) + 9 cellers batteri = 4500 kr.

EEE 1000 (engelsk) m/ 6 cellers bat. = 4400 kr.

 

Positivt med EEE 1000:

-Den er tilgjengelig RIGHT NOW.

 

Negativt med EEE 1000:

-"Mister" garantien

-Engelsk layout

 

Positivt med MSI Wind:

-Ingen spesielle over EEE 1000, men får den med norsk tastatur

-Får 9-cellers batteri i tillegg til samme pris

 

Negativt med MSI Wind:

-Ikke tilgjengelig før på en stund, og jeg trenger en Netbook NÅ!

 

 

Dette skal faen meg ikke være enkelt. HJELP!

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...