Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel det er ikke toll på elektronikk, da den norske produksjonen som eventuelt måtte beskyttes er lite eller ingen, desuten er toll problematisk i globaliseringen og dermed er det stort sett bare matvarer som har dette i dag. Du slipper nok neppe unna å betale moms da denne maskinen er verdt mer enn 200 kroner.

 

OT: det må også betales toll på klær :)

Lenke til kommentar

yey, my asus eee 1000h has arrived :D Gikk rett igjennom tollen :D

Jeg er ikke hjemme, men min bror sier den er fet! :D

 

Men, er det totalt 2 RAM slotter, eller kun en? Jeg forstod det slik at det var en ekstra slot, men min bror sier at han finner kun en, og den er brukt :S Så må man kjøpe en 2 gb RAM brikke? eller er det bare at han ikkke finner den ekstra slotten?

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar
Haha.

Clove.co.uk sendte min 900 i går. den er ute med kurer nå på vei til min dør.

DET er raskt.

 

Da har jeg bestilt en 901 fra Clove. £308 inkludert frakt. Også blir det vel ca 800,- i moms. Totalt rett under 4000,-

Dyrere enn 900 (som enda ikke er kommet til Norge) men da er det med 6 cellers batteri, Atom CPU, 12GB SSD, 1 GB ram. Og med iallefall 16GB SDHC kort burde det holde med diskplass.

 

Levering med DHL skal også ta kun 1-2 dager. Så får vi se hvor lang tid tollen bruker. Det er vel det som tar lengst tid...

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Da har jeg også bestilt en 901 fra clove, men det blir jo rimeligere en 4000..

 

3 074 kroner for maskinen med frakt

Skal vel ikke momse for frakten, så jeg betaler moms på grunnlag av 2600 håper jeg.

 

da blir det vel rundt regnet 3500 for maskinen da.. Jaja.. ble ikke sååå billig, men nå er den da bestillt :p

Lenke til kommentar
Skal vel ikke momse for frakten, så jeg betaler moms på grunnlag av 2600 håper jeg.

 

Når verdien er over 200,- må du nok betale moms for både verdi og frakt. Slik er de norske tollreglene dessverre. Er verdien under 200,- betaler man ikke moms i det hele tatt.

 

Jeg bestilte med DHL (£13 pund ekstre). Dermed blir det ca 4000,- totalt.

Lenke til kommentar

Oppfordring til lovbrudd/svindel eller tips til hvordan man gjør dette tillates ikke på forumet. Jeg har derfor slettet noen innlegg som karakteriseres som dette.

 

Man kan i verste fall risikere at varen blir konfiskert eller sendt tilbake til forhandler, og du kan risikere å sitte igjen med noen tusen mindre, og ingen ny maskin.

 

jeg sverger, tollvesen og politi kunne gjort det stort om dem sporet alle som har innrømmet moms-svindel her inne ;)
Ja, de fleste tenker ikke på at det for politi og andre rettsinstanser er enkelt å finne ut av personer og adresser ut fra IP-adresser. Anbefaler derfor alle å tenke seg om et par ganger før de faktisk innrømmer lovbrudd og andre straffbare forhold her eller andre steder på internett.
Lenke til kommentar
Meh... 901 er styggere på lokket enn 701... En sentrert og stilren ASUS-logo er mye bedre enn tre rundbøyelige e-er på skjeiva i det ene hjørnet. Sånn sett ser 901 ut som en leke-PC kjøpt på Europris...

 

Du minner meg om en av dem som har kjøpt en 900 eller 701 å nekter for at du har gått på en smell.

Lenke til kommentar
Meh... 901 er styggere på lokket enn 701... En sentrert og stilren ASUS-logo er mye bedre enn tre rundbøyelige e-er på skjeiva i det ene hjørnet. Sånn sett ser 901 ut som en leke-PC kjøpt på Europris...

 

Du minner meg om en av dem som har kjøpt en 900 eller 701 å nekter for at du har gått på en smell.

 

Vel, kanskje jeg gjør det, men jeg har faktisk ikke kjøpt meg noen EEE ennå. Har lyst på 901, men sånn jeg ser det er logoen på lokket en ripe i den ellers så perfekte lakken. Når man først skal være overfladisk...

 

For de som ikke gidder å finne bilder selv: Lekkert lokk og ikke lekkert lokk

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...