Gå til innhold

Hva skal dere bli?


sxs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du skal gå i 5-7 år på skole i noe du egentlig ikke helst vil gå, når du kan komme inn på AKKURAT det du har lyst til å gå? (hvis du har karakterene til å komme inn på lege, så regner jeg med at du kan komme inn på stort sett det du vil).

 

Jeg anbefaler deg å søke deg inn på det DU vil, ikke det familien forventer. Blir de sure, så er det deres problem.

 

Ikke så lett dessverre. Medisin=dekket alt av utgifter til bolig og mat, trenger i praksis ikke ta opp noe lån i det hele tatt.

 

Hvorfor skal du gå noe du ikke vil bare for å slippe studielån? Andre klarer seg jo på studielån og en ekstra jobb... Du trenger ikke mamma og pappas lommebok for å klare deg vettu ;). Siv. ing. er jo et eksempel på en utdanning som er minst like bra som lege. Personlig syntes jeg det er dårlig gjort av familien å drive på slik, men det er nå min mening. Gå det DU føler er best, du må huske at du skal jobbe med det i 40 års tid etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er så vanskelig å vite hvilket yrke som er det rette. Jeg studerer nå til sykepleier (har hatt sommerjobb som assistent på et sykehjem og syntes det var ok), men jeg kan allikevel ikke si 100% at det er det rette yrket for meg. Men hva skal jeg gjöre? Jeg må jo nesten bare velge noe (selv om det kanskje er flere yrker som virker interessante). Det virker så risikabelt å bare hoppe av for å pröve noe annet. Det kan jo hende man ikke trives med det heller. Resultatet kan jo da väre masse studielån og tapt studietid.

 

Andre som har det på den måten? Trodde aldri jeg skulle slite med det, men av og til lurer jeg faktisk på om jeg har valgt rett. Slitsomt, egentlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Går først året på almennfag nå. Har lyst å studere minst ett år i England, noe innen samfunnsfaget. Har lyst å jobbe litt på kontor og litt i feltet. Noen som kan gi meg noen ideer?

 

Har også tenkt at det å være fotograf kunne vært et artig yrke, men jeg må vel ta Media og kommunikasjon for det faget.

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...