Gå til innhold

Hva skal dere bli?


sxs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, det jeg sa er sannhet med modifikasjoner Vbrattla ;)

 

Joda er enig med deg det er fullt mulig å komme ut offshore som eletriker og automatiker. Er bare mange flere jobber offshore innen FU enn automatiker jobber og dermed mye større sjangs for å komme ut i fast turnus! Ikke minst som lærling!

 

Men som du selv vet alt om så er muligheten der! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor vil folk bli vanlig eletriker? Har aldri helt forstått det der.Vil nesten sammenligne det som å bli spikerslager på et hus. Det må jo være helt uten tilnærming en av de mest repetive og mest rutinepregete eletrikeyrkene. :whistle:

 

Har selv gått elektrolinje og er offshore i eletriker/mekaniker yrke :) (bare slik at du ikke tror jeg er helt kontorotte)

 

Hvis du hadde visst hva du egentlig skal kunne så er det ikke så repetetivt som man skulle tro, men alle yrker er jo hva man gjør det til, non? Har du interesse for det du driver med, uansett fag, så blir det interessant. Jeg tror at det å slå spiker kan være interessant, tenk på alle mekanikk/fysikk-beregningene man kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Jeg skal bli Elektriker ;) Går VG2 Elenergi nå :) Lærling til høsten!

 

Hvorfor vil folk bli vanlig eletriker? Har aldri helt forstått det der.Vil nesten sammenligne det som å bli spikerslager på et hus. Det må jo være helt uten tilnærming en av de mest repetive og mest rutinepregete eletrikeyrkene. :whistle:

 

Har selv gått elektrolinje og er offshore i eletriker/mekaniker yrke :) (bare slik at du ikke tror jeg er helt kontorotte)

 

Hvordan kan du sammenligne to jobber når du kun har prøvd en av dem ? (tenkt at du kun har 4 månders arbeidserfaring) Btw; Elenergi er vel Høyspent om jeg ikke tar feil, og ikke elektriker ?

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar
Hvordan kan du sammenligne to jobber når du kun har prøvd en av dem ? (tenkt at du kun har 4 månders arbeidserfaring) Btw; Elenergi er vel Høyspent om jeg ikke tar feil, og ikke elektriker ?

Elenergi kan man gå to veier. (Mener jeg å huske)

 

Ene er installasjon i hus

 

Den andre er som du sier høyspent. Jobbe for Fortum på linjenettet eller lignende..

Lenke til kommentar
jeg har til mål å bli elektriker/tavlemontør/automatiker. lang vei å gå siden jeg kun er elektriker nå men begynner på tavlemontør 1. mars så det er håp :)

 

Hvis du har fagbrev som elektriker, er du ikke da også mer eller mindre kvalifisert til å bli tavlemontør? Jeg bare spør, mener å huske at man som elektriker Gr.L kunne bare lese endel andre normer/forskrifter for så å ta fagbrev som tavlemontør..? Er det feil?

 

Automatiker derimot det er vel noe man må ha spesialutdanning for..?

 

Gratulerer med yrkesvalg forresten! ;)

Lenke til kommentar
jeg har til mål å bli elektriker/tavlemontør/automatiker. lang vei å gå siden jeg kun er elektriker nå men begynner på tavlemontør 1. mars så det er håp :)

 

Hvis du har fagbrev som elektriker, er du ikke da også mer eller mindre kvalifisert til å bli tavlemontør? Jeg bare spør, mener å huske at man som elektriker Gr.L kunne bare lese endel andre normer/forskrifter for så å ta fagbrev som tavlemontør..? Er det feil?

 

Automatiker derimot det er vel noe man må ha spesialutdanning for..?

 

Gratulerer med yrkesvalg forresten! ;)

Jeg skal begynne å gjobbe som tavlemontør nå så vi får se hvor mye som skal til før jeg får tatt fagbrevet, skal jobbe med full lønn så fagbrevet får jeg bare ta som det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...