Gå til innhold

Hva skal dere bli?


sxs

Anbefalte innlegg

Lege, er ikke det som frister mest, men det forventes av familien...

 

Så du skal gå i 5-7 år på skole i noe du egentlig ikke helst vil gå, når du kan komme inn på AKKURAT det du har lyst til å gå? (hvis du har karakterene til å komme inn på lege, så regner jeg med at du kan komme inn på stort sett det du vil).

 

Jeg anbefaler deg å søke deg inn på det DU vil, ikke det familien forventer. Blir de sure, så er det deres problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du skal gå i 5-7 år på skole i noe du egentlig ikke helst vil gå, når du kan komme inn på AKKURAT det du har lyst til å gå? (hvis du har karakterene til å komme inn på lege, så regner jeg med at du kan komme inn på stort sett det du vil).

 

Jeg anbefaler deg å søke deg inn på det DU vil, ikke det familien forventer. Blir de sure, så er det deres problem.

 

Ikke så lett dessverre. Medisin=dekket alt av utgifter til bolig og mat, trenger i praksis ikke ta opp noe lån i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ikke så lett dessverre. Medisin=dekket alt av utgifter til bolig og mat, trenger i praksis ikke ta opp noe lån i det hele tatt.

 

Så søk på lån fra lånekassen. For all del, du må gjøre som du vil, men jeg mener det er en stor tabbe å gå så lenge på skole på en studieretning du egentlig ikke har mest lyst til å gå.

 

Å drive med det du vil istedet for det foreldrene vil mener jeg at er verdt mer enn det å få dekket bolig og mat.

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar

Hva mener dere jeg burde gå på videregående? Skrev isted at jeg har lyst til å jobbe på en oljeplatform.

 

Jeg tenkte jeg skulle gå Elektro i 3 år og studere mekanikk på universitetet. Vil ikke gå så mye inn i det å jobbe på en oljeplatform så jeg ikke har noe annet jeg kan gå, men føler selv jeg kan få noe nytte ut av det. Noen som har noe erfaring?

Lenke til kommentar
Hva mener dere jeg burde gå på videregående? Skrev isted at jeg har lyst til å jobbe på en oljeplatform.

 

Jeg tenkte jeg skulle gå Elektro i 3 år og studere mekanikk på universitetet. Vil ikke gå så mye inn i det å jobbe på en oljeplatform så jeg ikke har noe annet jeg kan gå, men føler selv jeg kan få noe nytte ut av det. Noen som har noe erfaring?

 

Du kan enten gå elektro eller teknikk og industriell produksjon.

Spørs hva du vil gjøre på platforen da ;)

 

En jeg kjenner gikk elektro og jobber no på båt som lærling. Han hadde første åre som lærling en inntekt på 235.000 kr. Så er penger der å.

 

Men platform så vil jeg no ha gåd TIP og så fordypning innen realfagene.

Da kan du gå før studekompetanse og så gå på universitetet.

Men går du tip så har du mange muligheter.

 

Går du TIP og så kjemiprosses så er du på god vei.

Sjekk ut denne linken

Vilbli.no

Lenke til kommentar
Hva mener dere jeg burde gå på videregående? Skrev isted at jeg har lyst til å jobbe på en oljeplatform.

 

Jeg tenkte jeg skulle gå Elektro i 3 år og studere mekanikk på universitetet. Vil ikke gå så mye inn i det å jobbe på en oljeplatform så jeg ikke har noe annet jeg kan gå, men føler selv jeg kan få noe nytte ut av det. Noen som har noe erfaring?

 

Du kan enten gå elektro eller teknikk og industriell produksjon.

Spørs hva du vil gjøre på platforen da ;)

 

En jeg kjenner gikk elektro og jobber no på båt som lærling. Han hadde første åre som lærling en inntekt på 235.000 kr. Så er penger der å.

 

Men platform så vil jeg no ha gåd TIP og så fordypning innen realfagene.

Da kan du gå før studekompetanse og så gå på universitetet.

Men går du tip så har du mange muligheter.

 

Går du TIP og så kjemiprosses så er du på god vei.

Sjekk ut denne linken

Vilbli.no

 

Tusen takk får hjelpen. :) Skal se nærmere på det.

Lenke til kommentar
Hva mener dere jeg burde gå på videregående? Skrev isted at jeg har lyst til å jobbe på en oljeplatform.

 

Jeg tenkte jeg skulle gå Elektro i 3 år og studere mekanikk på universitetet. Vil ikke gå så mye inn i det å jobbe på en oljeplatform så jeg ikke har noe annet jeg kan gå, men føler selv jeg kan få noe nytte ut av det. Noen som har noe erfaring?

 

Du kan enten gå elektro eller teknikk og industriell produksjon.

Spørs hva du vil gjøre på platforen da ;)

 

En jeg kjenner gikk elektro og jobber no på båt som lærling. Han hadde første åre som lærling en inntekt på 235.000 kr. Så er penger der å.

 

Men platform så vil jeg no ha gåd TIP og så fordypning innen realfagene.

Da kan du gå før studekompetanse og så gå på universitetet.

Men går du tip så har du mange muligheter.

 

Går du TIP og så kjemiprosses så er du på god vei.

Sjekk ut denne linken

Vilbli.no

 

Tusen takk får hjelpen. :) Skal se nærmere på det.

 

Ikke noe problem. Har selv vurdert det samme. Så vet va man må gå. Er bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Har tenkt på utdanning i forsvaret om et par år, men det spørs hvordan det går.

 

Kommer jeg ikke inn der har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre. :cry:

 

Min drøm har også alltid vært å kunne få utdanne seg i forsvaret, og til slutt ende opp i cockpiten :yes:

 

Om jeg ikke består opptaksprøvene kommer jeg til å bli helt knust... :cry:

Endret av Jonatan777
Lenke til kommentar
Har tenkt på utdanning i forsvaret om et par år, men det spørs hvordan det går.

 

Kommer jeg ikke inn der har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre. :cry:

 

Min drøm har også alltid vært å kunne få utdanne seg i forsvaret, og til slutt ende opp i cockpiten :yes:

 

Om jeg ikke består opptaksprøvene kommer jeg til å bli helt knust... :cry:

Hvis du skal bli pilot i forsvaret så skal det mye til.

Så ikke forvent deg og komme inn!

Men er lov og prøve og finne ut av hvordan det går. Bare ha en plan B ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...