Gå til innhold

Hva skal dere bli?


sxs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Skal bli "Skytebas" (Fjellsprenger)

 

Går siste året på VGS nå i VG2 anleggsteknikk med fordypning i Fjell og boreteknikk.

 

Gjelder bare å skaffe seg lærling-kontrakt til sommern så er det i boks :)

 

Hvorfor? Fordi sprengstoff og fjellboring er min lidenskap! Ingen ting er som å kjøre ned en 4" borkrone 15-20m ned i fjellet for og så stappe en haug med sprengstoff ned i hullet å sette det av.

 

Lyden som oppstår er helt utrolig, samt rystelsene. Iblant har jeg utsikt over området som skal sprenges vekk, og synet av glimtene som fyker avgårde er orgasmisk.

 

Desuten er det et yrke med manko for arbeidskraft så jobb vil det alltid være, samt gode lønninger :)

Endret av Freak627
Lenke til kommentar

Har visst siden jeg var seks år at jeg skal bli lærer. Er nå 21 år og går tredje året på allmennlærerutdanningen. Har en drøm om å studere britisk litteratur videre og eventuelt ha mulighetene åpne for å undervise i videregående også, i tillegg til grunnskolen. Kommer nok også til å fordype meg videre i spes. ped og jobbe med barn som trenger mer tilrettelagt undervisning og har større behov. Vi får se. Lærer skal jeg ihvertfall bli. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Ønsket å bli siv.ing. siden jeg var liten. Er nå siv.ing. i elektrooptikk og forsker innen samme fagfelt.

Hvor og hva studerte du?

 

Studerte på NTNU (og 4. år på Nanyang Technological University i Singapore). Studerte elektronikk med fordypning i mikroelektronikk og fotonikk (optikk og lasere). Skrev prosjektoppgave og diplomoppgave om gassmåling (HCl og NH3) med optisk fiberkoblede tunbare diodelasere i NIR-området (near infrared).

Lenke til kommentar

Akkurat hvilket yrke har jeg ikke funnet ut enda, men jeg har lyst å studere lingvistikk med mest fokus på de sosiale aspektene. Vil helst gjøre dette på engelsk, så muligens i Storbritania. Det er en utdanning som kan lede til mange slags yrker, som journalist, lærer, innen administrasjon, jobbe med mennesker med språk-problemer, osv. Så vil derfor starte med en bachelor innen lingvistikk, og dermed se hva jeg gjør videre :).

Endret av Noteknekk
Lenke til kommentar
Gjest medlem-122015

Vil bli

- Webdesigner

-Grafisk Designer

-3D artist

-musiker (studio)

-Motion Grafiker

-Multimedia designer

-Kanskje arkitekt

 

Hva burde jeg gå for?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...