Gå til innhold

Installere XP på Acer 5920G? = Framgangsmåten!


Mr-Antonios

Anbefalte innlegg

Så selv om jeg installerer XP på min maskin så kan jeg fortsatt installere Vista på nytt om jeg vil det??

 

Kan jeg bruke den vista nøkkelen til å installere XP??

 

Nei du kan ikke bruke vista koden til og installere xp..men mange liker xp i forhold til vista og med det så er det mange som kjøper xp eller har den allerede...maskinen funker 2-3 ganger bedre med vista for å si det slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har tent å innstallere XP på D: og fortsette å ha Vista på den andre. Noen ting jeg må ta hensyn til når jeg skal kjøre dualboot?

 

EDIT: Hehe, og hvor i all verden skal jeg pakke ut den bios oppdateringa? (Jeg har ikke så mye greie på dette. Beklager...)

 

Frostie

 

Neida det er ingen problem og kjøre dual boot..

 

Pakke ut bios oppdateringa?? du pakker ut filen som heter 3708.zip, inne i den ligger det et program som du oppdaterer bios med...

 

Slik gjør du det..da den er pakket ut, går du innpå mappa SWinFlash2034 og starter opp programmet SWinFlash, la programmet stå på "back up bios and flash bios with new settings" Trykk videre på den nederste "browse" og leit frem til 3708 mappa som du pakket ut så finner du denne filen "ZD13708.WPH" og trykk åpne..Til slutt trykker du flash bios, da går resten av seg selv...

Endret av Mr-Antonios
Lenke til kommentar

Har også testa ut med xp å disse driverne som er,men syns også att maskinen funker best med vista,rart spør du meg,men det viste seg slik på min maskin,men med andre ord så kommer acer nå starks til å legge ut driver på deres sider for bruk av xp på 5920g ,hvordan det blir vil tiden vise...

Lenke til kommentar
Har også testa ut med xp å disse driverne som er,men syns også att maskinen funker best med vista,rart spør du meg,men det viste seg slik på min maskin,men med andre ord så kommer acer nå starks til å legge ut driver på deres sider for bruk av xp på 5920g ,hvordan det blir vil tiden vise...

 

 

De har jo lagt ut sine xp drivere? Hva mener du med at din funker bedre med vista..hva legger du i det lissom...

Lenke til kommentar
Nei du kan ikke bruke vista koden til og installere xp..men mange liker xp i forhold til vista og med det så er det mange som kjøper xp eller har den allerede...maskinen funker 2-3 ganger bedre med vista for å si det slik...

 

Husk at Business og Ultimate Vista versjonen av vista har nedgraderingsrett til XP. - Alt du trenger å gjøre er å installere Xp med en cd-key som virker, ringe MS aktivering og forklare at du ønsker å benytte deg av nedgraderingsretten, så får du en manuell aktiveringskode. (gadd ikke sjekke hvilken versjon av vista denne hadde men ... ;))

Lenke til kommentar
Ikke på dere support side,maskinen virket treig på alt e gjorde,å e gjorde slik som beskret tidligere,vet ikke hva som er galt...siden maskinen funker topp med vista,å ikke xp
Ja jeg skal si meg enig at det var litt sånn treig med en gang...men faktisk, etter den første dagens bruk så funker den flott!! Virker som den trenger og bli innkjørt...hehe..
Husk at Business og Ultimate Vista versjonen av vista har nedgraderingsrett til XP. - Alt du trenger å gjøre er å installere Xp med en cd-key som virker, ringe MS aktivering og forklare at du ønsker å benytte deg av nedgraderingsretten, så får du en manuell aktiveringskode. (gadd ikke sjekke hvilken versjon av vista denne hadde men ... ;))
Det viste jeg ikke..Takker for tipset!!
Lenke til kommentar
Ja jeg skal si meg enig at det var litt sånn treig med en gang...men faktisk, etter den første dagens bruk så funker den flott!! Virker som den trenger og bli innkjørt...hehe..Det viste jeg ikke..Takker for tipset!!

 

Hehe får teste ut med den nye som jeg får,se om det kanskje hva en mandagsmaskin e hadde fått :) vill helst bruk xp...kan mest om den,i forhold til vista...jepp

Lenke til kommentar
Fiksa problemet selv =)Takk for en nice guide =)
Bare hyggelig...
Hehe får teste ut med den nye som jeg får,se om det kanskje hva en mandagsmaskin e hadde fått :) vill helst bruk xp...kan mest om den,i forhold til vista...jepp
Min fungerer ivertfall helt topp...den funker på absolutt alle spill som er på markedet, med meget god flyt og lyden på den er bare toppers! det beste som er å finne til den prisen er min min dom...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Og det du da gjør er:

 

1. Trykk start --> kontrollpanel --> brukerkonto --> slå av brukerkontroll

 

2. Oppdater bios fra 3508 til 3708, jeg har lagt ved en zip kalt 3708 til dette formålet.

 

3. Last ned alle driverene fra acer sine sider forutenom webcamera. gå inn her:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp...ire_5920/"

 

Hei!

 

Når jeg skal gjøre som som det står i punkt 3 kommer jeg bare til en side hvor det ikke er noen drivere? :hmm:

Hvordan i all hverden skal jeg finnne de driverne jeg skal ha når det ikke er noe inne på den linken der?

 

Håper virkelig noen gidder å hjelpe meg, for nå er jeg rimelig lei av vista. :cry:

Lenke til kommentar
"Og det du da gjør er:

 

1. Trykk start --> kontrollpanel --> brukerkonto --> slå av brukerkontroll

 

2. Oppdater bios fra 3508 til 3708, jeg har lagt ved en zip kalt 3708 til dette formålet.

 

3. Last ned alle driverene fra acer sine sider forutenom webcamera. gå inn her:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp...ire_5920/"

 

Hei!

 

Når jeg skal gjøre som som det står i punkt 3 kommer jeg bare til en side hvor det ikke er noen drivere? :hmm:

Hvordan i all hverden skal jeg finnne de driverne jeg skal ha når det ikke er noe inne på den linken der?

 

Håper virkelig noen gidder å hjelpe meg, for nå er jeg rimelig lei av vista. :cry:

 

Hmm, det var rart, Acer har tatt vekk xp filene, det er kunn filer der til den litt nyere 5920G med HD-DVD rom. den til 12-13 tusen, vist du vet hva jeg mener...Det ligger ikke der i det hele tatt faktisk..skal ta meg en titt rundt om på nettet...skal nok finne dem..

Lenke til kommentar
"Og det du da gjør er:

 

1. Trykk start --> kontrollpanel --> brukerkonto --> slå av brukerkontroll

 

2. Oppdater bios fra 3508 til 3708, jeg har lagt ved en zip kalt 3708 til dette formålet.

 

3. Last ned alle driverene fra acer sine sider forutenom webcamera. gå inn her:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp...ire_5920/"

 

Hei!

 

Når jeg skal gjøre som som det står i punkt 3 kommer jeg bare til en side hvor det ikke er noen drivere? :hmm:

Hvordan i all hverden skal jeg finnne de driverne jeg skal ha når det ikke er noe inne på den linken der?

 

Håper virkelig noen gidder å hjelpe meg, for nå er jeg rimelig lei av vista. :cry:

 

Hmm, det var rart, Acer har tatt vekk xp filene, det er kunn filer der til den litt nyere 5920G med HD-DVD rom. den til 12-13 tusen, vist du vet hva jeg mener...Det ligger ikke der i det hele tatt faktisk..skal ta meg en titt rundt om på nettet...skal nok finne dem..

Tusen takk.

Hadde vært kjempe fint om du hadde funnet dem :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var rart. Så og si alle sier det omvendte.

 

Jeg har stort sett bare positivt og si om bytte fra vista til xp... Jeg føler ikke vista helt er ferdig med alle de bugsa..da bruker jeg xp et år til...åsså får vi se om den første service packen til vista har kommet, da blir det nok noe anna...

 

Jeg har også stort sett bare positivt å si om byttet fra Vista til XP. Derfor syntes jeg det var rart at du mente maskinen din var 2-3 ganger bedre med Vista.

Lenke til kommentar
Det var rart. Så og si alle sier det omvendte.

 

Jeg har stort sett bare positivt og si om bytte fra vista til xp... Jeg føler ikke vista helt er ferdig med alle de bugsa..da bruker jeg xp et år til...åsså får vi se om den første service packen til vista har kommet, da blir det nok noe anna...

 

Jeg har også stort sett bare positivt å si om byttet fra Vista til XP. Derfor syntes jeg det var rart at du mente maskinen din var 2-3 ganger bedre med Vista.

 

Ehmm....først nå skjønte jeg at jeg hadde skrevet vista istedenfor XP! hehehehe..jeg mente selvfølgelig at XP på maskina er 2-3 ganger bedre enn med vista...selvfølgelig!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...