Gå til innhold

Hvilket konsoll skal jeg velge?


twintommys

Anbefalte innlegg

Ett poeng med tanke på ps3/360 er hardware kvaliteten (ikke ytelsene).

 

Så langt virker ps3 som en meget solid konsoll med tanke på "driftssikkerhet". Har intrykk av at 360 ikke matcher ps3 her (ring of death osv.).

 

Men 360 har langt bredere utvalg av spill, samt du kan velge hvor mye penger du vil legge i konsollen. Vil du ha hd-dvd, tråløst nettverk osv...

Jeg tror 360 støyer mer en ps3 gjør.

 

Ps3 er en glimrende multimedia konsoll, har det meste du trenger med tanke på hardware. Br-spiller, blutouth, tråløst netverk, hdmi... Men pr. dd. er ikke spillutvalget bra nok etter min mening. Men det vil bedre seg etterhvert.

 

Wii må noen andre uttale seg om.

 

Har selv ps3. Blir mer og mer fornøyd med, til tross for et litt tynt spill utvalg.

Spiller en del, ser en del br-film og masse på oppskalert dvd (glimrende bilde kvalitet på hd-tv)

 

Det du bør se på når du velger konsoll:

-Dine bruksbehov

-Hardware behov utfra bruksbehov

-Pris

-Omtale (fra seriøse omtalere, ikke fanboys)

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja PS3 er klart overlegen i byggekvalitet, det kan ikkje ein kjeft her inne nekte for ein gang. Støyer langt mindre gjør den også. Men kontrollen følger langt fra samme kvalitet som konsollen, for denne er rett og slett heilt forferdelig. Dårligere enn PS2 sin, så Sony har gjort ein god jobb her gitt.

 

EDIT: Dette er min meining altså, men Warhawk + sixaxis er lite ideelt, uansett kor bra spillet er :p For her er det texas fra enda til annen, og slikt er umulig for meg med PS3 kontrollen. Men alt for underholdninga som ein sier :innocent:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Har MS forbedret byggekvaliteten (RROD, støy osv) på Elite?

 

Er selv veldig i tvil. Har ikke prøvd noen av de (skikkelig iaf), og begge har exclusives jeg kunne tenkt meg.

 

Tar meg heller ikke råd til å kjøpe begge..

9563878[/snapback]

 

Nei, Elite og forgjengerne er helt like, utenom fargen og HDD'en.

Lenke til kommentar
Har MS forbedret byggekvaliteten (RROD, støy osv) på Elite?

 

Er selv veldig i tvil. Har ikke prøvd noen av de (skikkelig iaf), og begge har exclusives jeg kunne tenkt meg.

 

Tar meg heller ikke råd til å kjøpe begge..

9563878[/snapback]

 

Nei, Elite og forgjengerne er helt like, utenom fargen og HDD'en.

9564330[/snapback]

 

 

Det stemmer ikkje heilt, elite verisjonen har langt bedre kjølesystem.

Endret av albions
Lenke til kommentar
Nei det har vel ingenting nytt i forhold til nyere Premium/Core konsoller. Men når det er sagt las eg nylig på N4G at alle nyere konsoller "der ute" er forbedret. Så de som leverer inn defekte konsoller skal etter sigende får "forbedrede" konsoller.

9564613[/snapback]

 

 

Ah, det eg vet er at elite har forbedret kjølesystem i forhold til de gammle Core/Premium

Lenke til kommentar
Eliten har jo HDMI-kontakt også.. Så er da liitt mer enn bare farge å HDD.

 

Fortsatt i tvil..

9567216[/snapback]

 

skal man ha xbox 360 venter du på premium med hdmi.. elite er waste of cash..

 

og hva f mener man med velge om man vil ha trådløst eller ikke.. er det ikke bare pratisk at det er innebygd i ps3?:p

Lenke til kommentar
Hvis du bryr deg om spill kvalitet kjøper du så klart 360. Hvis du liker å bruke mest mulig penger og ha det dårligste spill utvalget kjøper du PS3. Og hvis du vil bruke enda mer penger kan du kjøpe Blu-ray filmer for 200kr+ stk.

9507921[/snapback]

:nei:

 

Selvmord på dette forumet. Ikke noe vanskelig å contre denne posten, men det er ingen vits fordi de fleste burde lese rett igjennom dette.

 

Til trådstarter så tror jeg at Xbox 360 er best nå, men hvis du kanskje også liker gamle Nintendo klasikkere så har Nintendo Wii med Resident Evil 4 på Wii fått kjempe god kritikk. Eller så er Resistance: Fall of Man et kjempe spill til Ps3, men ikke verdt 5,5 hvis ikke det er sånn at du har full-hd skjerm og kanskje vil ha et bra mediasenter.

9508088[/snapback]

 

haha, enig :p

RE4 ? Da kan han jo kjøpe en gamecube till 200kr og spille der. Eller PS2.

9508133[/snapback]

Lenke til kommentar
Det er ikke noe lagging i Resistance, Motorstorm, Rainbowsix eller Warhawk, er enig i at Live har noen bedre fordeler(mest med snakking osv.) dette gjør dog ikke Psn dårlig :)

9527538[/snapback]

Det sier jeg heller ikke, PSN er helt greit det synes jeg. Stabilt og bra. :)

 

Men synes fortsatt Xbox Live er langt bedre med tanke på grensesnittet og oppbyggingen. ;)

9531049[/snapback]

 

Helt klart..er jo ikke vits i å diskutere engang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Eliten har jo HDMI-kontakt også.. Så er da liitt mer enn bare farge å HDD.

 

Fortsatt i tvil..

 

skal man ha xbox 360 venter du på premium med hdmi.. elite er waste of cash..

 

og hva f mener man med velge om man vil ha trådløst eller ikke.. er det ikke bare pratisk at det er innebygd i ps3?:p

 

Tenkte i hovedsak på tråløst nettverk. Praktisk, hvis du har bruk for det. Er ikke sikker på hva tråstarter har bruk for. Men det vet vel du?

Endret av g_knap
Lenke til kommentar
Kjøp deg xbox! er bare best!

PS3 er bare Blu-ray cell og jalla greier.

 

ikke kjøp noe av de greiene.

Sony prøver bare å selge deg masse ting du ikke trenger.

 

På xbox kan du spille halo 3- verdens beste spill som har fådd verdens beste anmellellser

 

 

jaja saklig !:) skriver som en amøbe å:p

 

kjøp deg hva enn som appelerer til deg=)

Lenke til kommentar

Det finnes ikke et fasitsvar på hvilke(n) konsoll man bør kjøpe. Alle konsollene har sine fordeler og ulemper.

 

Xbox360:Bra:

Relativt billig i forhold til ytelse

Har vært lenge på markedet - har dermed bygget seg opp et bra spillbibliotek

Har den beste onlinetjenesten

 

Dårlig:

Støyer mest

Å spille online koster penger

Er litt skjør - mange har opplevd at konsollen går i stykker

 

Wii:

Bra:

Eneste maskin med Nintendos egne spillserier (Mario, Zelda, Metroid osv)

Billigste maskinen på markedet

Spennende kontroller

Tilgang på haugevis av 8, 16 og 64-bits-klassikere

 

Dårlig:

Grafisk sett bare litt kraftigere enn (den første) Xboxen

Begrensede onlinemuligheter

 

PS3:

Bra:

Kraftigste maskin på markedet

Blu-Ray spiller

Mye potensiale

 

Dårlig:

Foreløpig er det få gode spill tilgjengelig

Dyreste spillkonsollen

 

 

Kjøp den konsollen som passer best for dine spillvaner, i forhold til gameplay, grafikk, onlinespilling og tilgjengelige spill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...