Gå til innhold

Bioshock Vs. Halo 3


Rudde

Anbefalte innlegg

Hørt om subjektivitet, dil-hole?

 

Smaken er som "ryggen" min, delt. :p

 

Må bare legge til at jeg har kun spilt splittscreen. Det var veldig morsomt, det er ikke det jeg sier. Men det skuffa veldig. Mye ståhei for ingenting, liksom. Og den er meget lik halo 2. Jeg forventet meg mer next-gen enn det jeg har sett hittil.

Vi møtes til kamp neste uke :thumbup:

 

Noe som irriterer meg mest med Halo MP er at alle hopper hele tiden. Hopper 5-10meter som en jævla kenguru og jeg med min elendige aim.... :cry:

9538866[/snapback]

 

Så du spiller online med en kopi? Er ikke det litt skummelt? Trodde de bannet folk som gjorde det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at mange sier seg skuffet over Halo 3. Litt søkt å si det, når ingen her har spilt spillet (vil jeg anta). Bioshock var veldig bra. Men jeg spiller ikke igjennom det mer enn 2 ganger, så forblir det på hyllen. Halo 2 spiller jeg enda, helt siden det kom ut i 2004 har jeg spilt det. Og jeg vil anta at med Forge og Saved films vil opplevelsen bli enda mer langvarig med Halo 3.

 

Ang. å bringe nye ting på bordet, så gjør jo Halo 3 det med Forge og Saved films. Grafikkmessig har også Halo 3 forbedret seg betraktelig fra Halo 2.

 

Men man kan ikke sammenligne Bioshock med Halo 3. Det er nesten to helt forskjellige sjangre. Bioshock mangler MP, noe Halo 3 er særdeles sterk på. Det er jo MP-delen som gjorde Halo 2 til den sukseen det er i dag.

Lenke til kommentar
Bioshock er jo bare en korridor skyter.

 

Halo 3 er en større "korridor skyter" enn Bioshock, når det kommer til campaign delen. Det eneste man gjør er å skyte fiender og fortsette framover, mens historien fortelles ved siden av. Det er svært liten interaktivitet eller forsøk på variasjon. Det er skyt og løp. Ingenting nytt. Halo 3 = Halo 2 som noen andre sa. Ja, man kan velge å spille Bioshock som en "korridor skyter" også, men har innovativiteter som for min del er veldig vellykket. Man står mye friere til å løse spillets hindre og progressere historien.

Lenke til kommentar

Er Halo 3 større korridor skyter? Må le litt der.

 

Du kaller et spill som har kriger i vidstrakte åpne sletter og store slag med mange ganger flere AI's på skjermen enn Bioshock en større korridor skyter enn ett spill som bokstavelig talt foregår i korridorer og ganger, med maks 10 fiender på skjermen om gangen?

 

:!:

Lenke til kommentar
Er Halo 3 større korridor skyter? Må le litt der.

 

Du kaller et spill som har kriger i vidstrakte åpne sletter og store slag med mange ganger flere AI's på skjermen enn Bioshock en større korridor skyter enn ett spill som bokstavelig talt foregår i korridorer og ganger, med maks 10 fiender på skjermen om gangen?

 

Le i vei, men du vil forstå hva jeg mener når du spiller campaign delen. Noen steder er man i større åpne områder, ja, men det er ikke snakk om å løpe rundt og gjøre som man vil. Det er det ei heller noen grunn til, Halo 3 har ikke noen form for ressurs-samling eller spawning slik man f.eks. finner i Bioshock. Halo 3 går kun ut på å rydde vekk fiender og fortsette framover, uansett om man er i en trang gang eller i større landskap. Det er ei heller noen form for å "unngå" fiender og eventuelt vende tilbake til disse senere. Det er ingen form for "backtracking". Det er nettopp derfor jeg tør påstå Halo 3 fyller begrepet "korridor skyter" mer enn Bioshock. Selv om de fleste nivåene i Bioshock består av korridorer, så kan man og må man fritt vandre rundt på hvert nivå. I Halo 3 er det meningsløst å fritt vandre rundt, da det er ingen formål ved å gjøre det. Det er kun fortsette til neste fiender, drepe dem, fortsette, drepe, fortsette, etc.

Lenke til kommentar

Har kanskje noe med settingen i spillet og gjøre?

I Halo 3 er det krig, og i en krig rydder man fienden av veien, og fortsetter til den er borte.

Ingen som går tilbake til en gammel slagmark og leter etter støvelmerker fra en Elite/Brute senere.

 

I Bioshock er du strandet på ett ukjent sted, og utforskning spiller, som alltid når man er ett ukjent sted, en stor rolle.

 

Blir som og si at Saints Row er likt Crackdown, selv om det eneste de har til felles er at de er Sandkasse-spill.

Lenke til kommentar
Er Halo 3 større korridor skyter? Må le litt der.

 

Du kaller et spill som har kriger i vidstrakte åpne sletter og store slag med mange ganger flere AI's på skjermen enn Bioshock en større korridor skyter enn ett spill som bokstavelig talt foregår i korridorer og ganger, med maks 10 fiender på skjermen om gangen?

 

Le i vei, men du vil forstå hva jeg mener når du spiller campaign delen. Noen steder er man i større åpne områder, ja, men det er ikke snakk om å løpe rundt og gjøre som man vil. Det er det ei heller noen grunn til, Halo 3 har ikke noen form for ressurs-samling eller spawning slik man f.eks. finner i Bioshock. Halo 3 går kun ut på å rydde vekk fiender og fortsette framover, uansett om man er i en trang gang eller i større landskap. Det er ei heller noen form for å "unngå" fiender og eventuelt vende tilbake til disse senere. Det er ingen form for "backtracking". Det er nettopp derfor jeg tør påstå Halo 3 fyller begrepet "korridor skyter" mer enn Bioshock. Selv om de fleste nivåene i Bioshock består av korridorer, så kan man og må man fritt vandre rundt på hvert nivå. I Halo 3 er det meningsløst å fritt vandre rundt, da det er ingen formål ved å gjøre det. Det er kun fortsette til neste fiender, drepe dem, fortsette, drepe, fortsette, etc.

9539416[/snapback]

 

viste du ikke att Halo 3 skulle bli større i form av større områder, sterkere AI og flere fiender :)

 

Halo 3 er og blir konge uansett hva folk måtte mene, jeg elsket både Halo og Halo 2, jeg er helt gira til å få spillet i postkassa enten den 25 eller 26 september og girsegleder meg! :dribble:

Lenke til kommentar
Har kanskje noe med settingen i spillet og gjøre?

I Halo 3 er det krig, og i en krig rydder man fienden av veien, og fortsetter til den er borte.

Ingen som går tilbake til en gammel slagmark og leter etter støvelmerker fra en Elite/Brute senere.

 

I Bioshock er du strandet på ett ukjent sted, og utforskning spiller, som alltid når man er ett ukjent sted, en stor rolle.

 

Blir som og si at Saints Row er likt Crackdown, selv om det eneste de har til felles er at de er Sandkasse-spill.

 

Så hvorfor sier du da at du må le av at Halo 3 er en større "korridor skyter" enn Bioshock? Det du sier nå tilsier jo noe annet.

 

"Korridor skyter" er et begrep, vi snakker ikke om å skyte i korridorer bokstavelig talt. Men et spill hvor man blir geleidet på en bestemt sti gjennom hele spillet og hvor det kun er snakk om å rydde unna fiender. Generelt sett er både Halo 3 og Bioshock slik, men mens Halo 3 utelukkende er å gå fra A til B til C etc mens man rydder unna fiender, er Bioshock mye mer.

 

Nå er selvsagt ikke Halo 3 et dårlig spill, multiplayer er ekstremt underholdende. Singleplayer er ikke dårlig den heller, men det er ingenting som utmerker seg. Det blir for monotont å bare skyte og ingenting annet. Her er Bioshock bedre. I tillegg til det jeg har nevnt vil jeg også si det har en spenning og stemning som Halo 3 mangler.

Lenke til kommentar
JAAAAAAAAA!

 

Absoluttspill.no har fått inn Halo 3: Limited Edition..det sendes ut på mandag, så da er spillet i hus hos meg på tirsdag. Fy faen!! Imba! Med mindre posten holder igjen til onsdag da.

9541307[/snapback]

 

 

Samme her. Hadde egentlig bestilt vanlig, men bestilte LE idag isteden for å være sikker på å ha det til release.

 

 

 

:love: Absoluttspill.no :love:

 

Forresten så sa de at de hadde igjen ca 75 spill (LE) når jeg bestilte i 13 tida idag, så hvis det er noen flere som har lyst på det så er det sikkert igjen flere enda.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Bioshock er Bioshock, noen elsker det mens andre hater det.

Halo er Halo, noen elsker det mens andre hater det.

 

Hva er da fasitsvaret til trådens tittel, Bioshock Vs Halo 3?

 

Smaken er som baken, den er delt.

 

Hvorfor gidder dere krangel om hvilket spill er korridorskyttere og hvem er ikke? Bioshock foregår med metervis av vann over hodet, hvor kan du få vidåpene solsletter i et slikt spill, sier seg selv at det blir korridorer. Men Bioshock er langt ifra en korridor skytter, skal dere ha korridor skytter spill Quake 4 eller Doom 3.

 

Begge spillene er bra på sin måte, og noe bedre svar enn fasit svaret finnes ikke.

 

(For fasit svar start på nytt i innlegget mitt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...