Gå til innhold

Bioshock Vs. Halo 3


Rudde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha spilt Halo3-betaen og spilt gjennom Bioshock er det faktisk avgjort for meg allerede.

 

Halo3 kommer for min del til å grisebanke Bioshock langt inni skogen.

 

Jeg har skrevet i div tråder om hvor overhypet jeg synes Bioshock er selv om det er ett bra spill. Jeg spilte Bioshock i kanskje 25timer men tror ikke jeg koste meg i mer enn 10-15av dem. Resten satt jeg og irriterte meg over gameplayet som var tatt rett fra Doom1(les hent dings 1 deretter dings2 deretter hent dings3 i doom var dette røde blå og gule nøkler). Var heller ikke spesiellt spennende å drepe den 23241de big daddyen når man visste at det ikke var noe pes å daue. Ting som måten man dør på og andre irriterende elementer gjør at jeg aldri kommer til å putte Bioshock-plata inn i min 360 igjen. Bioshock går for meg inn i historien som ett bra spill, men er sannsynligvis glemt rett over nyttår for min del.

 

Halo3 derimot vet jeg(på basis av betaen) at jeg kommer til å tilbringe ukesvis med multiplayeren for seg selv.

 

Legg til at jeg også gleder meg enormt til co-op i singleplayer og Bioshock har ikke en sjanse til å rekke Halo3 opp til knærne for min del.

Lenke til kommentar

Med forbehold siden jeg ikke har spilt ferdig Halo 3, så synes jeg personlig at Bioshock knuser Halo 3 når det gjelder singleplayer delen. Omgivelsene i Bioshock er mer unike enn Halo 3, hvor det jeg hittil har sett blir repeterende og litt kjedelig til tider. Bioshock har langt mer frihet, i den forstand at man har en rekke valg hvordan man vil gå fram når man vil kvitte seg med fiender. Det er også problemløsing man kan angripe på flere måter. Og hvis man føler at Bioshock er lineært og alt går fra A til B, er Halo 3 enda verre her. Man blir geleidet videre hele veien. Synes også Bioshock var bedre både grafisk sett og lydmessig. Lydbildet til Bioshock er noe av det råeste jeg har opplevd hittil og gir spillverdenen et utrolig realistisk lydbilde (hjelper selvsagt med et fett 7.1 anlegg). Halo 3 ble skuffendes i forhold.

 

Når det gjelder multiplayer har selvsagt Bioshock ingenting, bokstavelig talt, å stille opp med.

Lenke til kommentar

Nei, det er høyest relevant, du kan godt sende meg PM. Her påstår du at du var en av dem som kjøpte Halo 3 på Expert, stemmer ikke det? Hva fikk du for å bytte det inn, eller har du det enda?

 

Eller har du i det hele tatt Halo 3? Sier du bare at du har det, slik at ingen kan motsi deg fordi ingen her har spilt Halo 3 singleplayer?

Endret av Bamsemumsen
Lenke til kommentar
Nei, det er høyest relevant, du kan godt sende meg PM. Her påstår du at du var en av dem som kjøpte Halo 3 på Expert, stemmer ikke det? Hva fikk du for å bytte det inn, eller har du det enda?

 

Eller har du i det hele tatt Halo 3? Sier du bare at du har det, slik at ingen kan motsi deg fordi ingen her har spilt Halo 3 singleplayer?

 

Fælt til spekulasjoner da? Jeg gav min mening om hvordan disse to spillene veier opp mot hverandre, hva du velger å tro for være opp til deg. Tror nok uansett det er flere enn meg her som har sett Master Chief krasjlande.

Lenke til kommentar
Med forbehold siden jeg ikke har spilt ferdig Halo 3,

Du sier selv at du har spilt Halo 3 her, men ikke ferdig. Jeg lurer på hvor du har fått tak i spillet, og om du var blant de få som kjøpte på Expert. Jeg vet så og si hvem alle som kjøpte er, så derfor tror jeg deg ikke. Jeg tror du lyger fordi du misliker Halo 3, men elsker Bioshock.

 

Sett MC krasjlande, hva faen snakker du om?

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Er det lov å røpe ting som dette? Nå vet jeg og resten av Halo 3-fansa her at noe skjer med MC, fordi har har røpet det. Ikke si noe mer er du grei.

 

Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet mitt. Jeg er bare nyskjerrig, hvor spilte du Halo 3?

 

At Master Chief krasjlander er det første som skjer, tror ikke du skal ta det så tungt. ;) Anyways, tror du virkelig alle de titusenvis av Halo 3 som ligger på lager rundt omkring i det vide land, ligger nedlåst i bankhvelv? :D

Lenke til kommentar
Er det lov å røpe ting som dette? Nå vet jeg og resten av Halo 3-fansa her at noe skjer med MC, fordi har har røpet det. Ikke si noe mer er du grei.

 

Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet mitt. Jeg er bare nyskjerrig, hvor spilte du Halo 3?

9536833[/snapback]

 

 

Han har lastet ned en pirat version av HALO 3, enkelt og greit

Lenke til kommentar

Er veldig skuffet over Halo3. H3=H2:-( Hele greia er "hypa" opp av M$ og fanboys. Multiplayer delen er veldig likt Halo 2. Singelplayer delen er ok, men fikk ikke bakoversveis slik jeg gjorde med Bioshock.

 

Jeg liker multiplayern på CoD4 mer enn Halo3. Den er mye bedre og CoD bringer noe nytt. Det gjør ikke H3, bortsett fra den flyvetingen. Du kan kjøpe/selge våpen etc. Morsomt i noen timer.

Lenke til kommentar
Er veldig skuffet over Halo3. H3=H2:-( Hele greia er "hypa" opp av M$ og fanboys. Multiplayer delen er veldig likt Halo 2. Singelplayer delen er ok, men fikk ikke bakoversveis slik jeg gjorde med Bioshock.

9538070[/snapback]

Hørt om subjektivitet, dil-hole? :p

Var bare skrivemåten.

 

PS: Multiplayeren i Halo 2 var jo helt umenneskelig bra. Hadde de forandret for mye hadde jeg blitt skuffet.

Endret av MartinLande
Lenke til kommentar

Bioshock er jo bare en korridor skyter. Halo er jo mye større landskap, mange fler fiender på skjermen, variasjon osv.Men nå fikk jo Bioshock omtrent de beste krtiikkene noensinne så det er kanskje ikke så uventet at Halo 3 ikke "slår det".

 

Halo 3 har jo også enorme forventninger, Bioshock kom mer ut av intet. Det betyr også en del.

Lenke til kommentar
Hørt om subjektivitet, dil-hole?

 

Smaken er som "ryggen" min, delt. :p

 

Må bare legge til at jeg har kun spilt splittscreen. Det var veldig morsomt, det er ikke det jeg sier. Men det skuffa veldig. Mye ståhei for ingenting, liksom. Og den er meget lik halo 2. Jeg forventet meg mer next-gen enn det jeg har sett hittil.

Vi møtes til kamp neste uke :thumbup:

 

Noe som irriterer meg mest med Halo MP er at alle hopper hele tiden. Hopper 5-10meter som en jævla kenguru og jeg med min elendige aim.... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...