Gå til innhold

Argh.. hvortid kommer 20 kjerne prossesorer?


trojanhorse

Anbefalte innlegg

Så fort går det altså, trodde min E6700 kom til å kunne drive alt på fullt sammen med mitt 8800 640 MB en god stund frem over.

Allerede 1 måned etter at jeg kjøpte den, lanseres spill som utnytter 4 kjerner..

Syntes knapt det hadde kommet spill som utnyttet tokjerner før 4 kjerner ble lansert. For litt siden prøvde jeg et av disse spillene som utnytter 4 kjerner, og med alle innstilinger på maks, var det en del hakking etc.

Trodde min nye "Spill-pc" kom til å holde hverfall et halvt år.

Hører nå rykter om spill som utnytter 8 kjerner og.

 

Katta i sekken :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og dette ene spillet er så bra at du bare må oppgradere for å kjøre det på maks? De resterende 1000vis av spill du kan spille helt fint har ingenting å si altså. Katta i sekken er å betale 4-8 ganger mer for en CPU som kun 1 spill vet å utnytte de neste 6 månedene.

9500222[/snapback]

 

Det finnes flere spill i dag som bruker den, og selv før jul kommer det mange flere. Jeg vil tro at før nyttår, så har vi minst 15 spill hvor en god del er gode titler som støtter 4 kjerner.

Lenke til kommentar

Vil tro at biologiske datamaskiner eller nano-proesseorer kommer før man gidder bruke så mye tid på Intel sin 50år gamle x86 platform at vi opplever en 32 evt. 64 kjerners prosessor. Slik utviklingen er i dag så må man jo halvere størrelsen på kjernen for å kvadrere antall kjerner. Det blir vanskelig i lengden, dagens teknologi når et maksimum.

Lenke til kommentar
kommer vel aldri 20-kjernersprosessor?

9493768[/snapback]

"Kommer vel aldri en gigabyte harddisk!"

9500476[/snapback]

 

“I think there is a world market for maybe five computers.” – Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

 

“This ‘telephone’ has too many shortcomings to be seriously considered as a means of communication. The device is inherently of no value to us.” – Western Union, internal memo, 1876

 

“Who the hell wants to hear actors talk?” – Harry Warner, Warner Brothers, 1927

 

“I’m just glad it will be Clark Gable falling on his face and not Gary Cooper” – Gary Cooper on his decision not to take the leading role in “Gone With the Wind”

 

“We don’t like their sound, and guitar music is on its way out.” – Decca Recording Company, rejecting The Beatles, 1962

 

“There is no reason anyone would want a computer in their home.” – Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

 

“The wireless music box has no imaginable commercial value. Who would pay for a message sent to nobody in particular?” – David Sarnoff’s associates in response to his urgings for investment in the radio in the 1920’s

 

“Everything that can be invented has been invented.” – Charles H. Duell, Commissioner, U.S. Patent Office, 1899

 

“So we went to Atari and said, “Hey we’ve got this amazing thing, even built with some of your parts, what do you think about funding us? Or we’ll give it to you. We just want to do it. Pay our salary, we’ll come work for you.” And they said, “No”. So then we went to Hewlett Packard and they said, “Hey, we don’t need you; you haven’t even got through college yet.” – Apple Computer Co–Founder Steve Jobs on attempts to get Atari and HP interested in he and Steve Wozniak’s personal computer.

 

“Louis Pasteur’s theory of germs is ridiculous fiction.” – Pierre Pachet, Professor of Physiology at Toulouse, 1872

 

“Airplanes are interesting toys, but are of no military value.” – Marechal Ferdinand Foch, Professor of strategy, Ecole Superieure de Guerre

 

“Drill for oil? You mean drill into the ground to try to find oil? You’re crazy.” – Drillers who Edwin L. Drake tried to enlist to his project to drill for oil in 1859

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...