Gå til innhold

Argh.. hvortid kommer 20 kjerne prossesorer?


trojanhorse

Anbefalte innlegg

Så fort går det altså, trodde min E6700 kom til å kunne drive alt på fullt sammen med mitt 8800 640 MB en god stund frem over.

Allerede 1 måned etter at jeg kjøpte den, lanseres spill som utnytter 4 kjerner..

Syntes knapt det hadde kommet spill som utnyttet tokjerner før 4 kjerner ble lansert. For litt siden prøvde jeg et av disse spillene som utnytter 4 kjerner, og med alle innstilinger på maks, var det en del hakking etc.

Trodde min nye "Spill-pc" kom til å holde hverfall et halvt år.

Hører nå rykter om spill som utnytter 8 kjerner og.

 

Katta i sekken :thumbdown:

9493496[/snapback]

 

*sukk*

 

hype hype hype...

 

Sjansene for at en quadcore i samme prisklasse som din E6700 faktisk klarer å utkonkurrere E6700'en du har er liten. Antall cores er ikke det eneste viktige man må vurdere på en prosessor. Dessuten har multithreading støtten for spill ikke bedret seg mye. Dvs. det er fremdeles hovedsakelig 1 kjerne som gjør allt arbeidet, mens de resterende 3 (eller 7) kjernene bare tar seg av småjobber.

 

Du kan ta det fullstendig rolig, fordi det er ingen grunn til å tro at multithreading støtte kommer til å bli bra over natten. Det kommer sansynligvis til å ta mange år med hard arbeid, og selv da vil det neppe oppnås noe i nærheten av "perfekt" mutithreading. Prosessoren du har kjøpt vil fint være aktuell i lang tid fremover.

 

Faktum er at dersom du hadde valgt en quadcore i samme prisklasse, så hadde sansynligvis den totale ytelsen din vært LAVERE i 99,9% av alle spill. Om det fremdeles vil være tilfellet om 1-2 år vet ingen, men det er ingen fakta som peker til at forbedringene på dette feltet skal komme over natten akkurat (selv om det utvilsomt vil bli bedre med tid, men innen den tid har du kjøpt din neste CPU uansett).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...