Gå til innhold

AMD lanserer ny Linux-driver


Anbefalte innlegg

Hurra :fun: Har slitt utallige timer med å (prøve) å få compiz til å fungere med mitt x1600, men har måtte gi opp. Er heller ikke noen bevandret linux bruker enda, men bruker det mer og mer. Har faktisk tenkt at mitt neste kort skal bli fra Nvidia pga ATI`s hittil svært dårlige støtte i linux, men denne nyheten gjør nok at det blir Amd/Ati for alle penga framover.

 

Føler på en måte at selv om Intel og Nvidia pr i dag leverer de kraftigste (og dyreste) løsningene, så satser Amd/Ati på smarte løsninger for en rimeligere penge med et ca. tilsvarende resultat som Intel / Nvidia. Siden min hovedmål når jeg bygger pc er å få en maskin som gir meg en best mulig opplevelse av de spillene jeg interesserer meg for til den beste prisen, og jeg ikke har for vane å kjøre 3dmarks syntetetiske tester og superpi på daglig basis, så føler jeg at Amd/Ati er min vei å gå.

 

Er også må jeg innrømme blitt en AMD "fanboy" med åra etter å ha hatt 8 prosessorer fra dem siden K6-233 til Athlon 64 3500+ (snart 6000+, evt. om jeg venter på "Phenom") har i denne perioden ikke eid en Intel cpu, selv om jeg bygde en Core2duo for far min i våres. Skal bli litt spennende å sammenlikne den med min neste AMD cpu :yes: siden oppsettet i maskinene våre er relativt like ellers :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hurra  :fun:  Har slitt utallige timer med å (prøve) å få compiz til å fungere med mitt x1600, men har måtte gi opp.

9490215[/snapback]

 

Ikke så rart det. Er ingen AIGLX-støtte ennå i driveren ;)

 

This driver does not support AIGLX for Beryl or Compiz, but that support will finally arrive next month with fglrx 8.42.

 

edit:

 

La nettopp inn den nye driveren...

Gikk fra 250 fps til 450 fps med "fgl_glxgears".... fytte katta, det kaller jeg økning.

Dette lover bra :D

Endret av kwikdahl
Lenke til kommentar

Jeg og Fredrick (Mixy) testet nettopp den nye driveren og sammenlignet med Vista og XP. Den har fortsatt et lite stykke å gå, men forbedringene er store og sikkert veldig behagelige for ATI/AMD brukere.

 

P.S: Vi testet et x1950pro kort, driveren skal visstnok fungere best med HD2000 serien mens optimaliseringer og stabilisering for de eldre seriene visstnok skal komme i oktober oppdateringen, det blir nok en ny test da kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Synd ATI bestemte seg for å begrense denne driveren til kort i X2K-serien. Om de heller ikke støtter de lavere kortene i neste versjon, betyr det at X1950-kortet jeg har tenkt å kjøpe aldri får noen fullverdig driver fra ATI.

9485302[/snapback]

 

De åpner opp støtten for X1xxx serien også. Så det tar nok ikke altfor lang tid før du får støtte for ditt kort heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...