Gå til innhold

De syv dødssyndene på tv2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Er det for keg?" :!:

Han valgte jo de mest ekstreme fra Bærum da, alle er heldigvis ikke sånn her :)

 

Men genial episode :D

Ja det sa jo de også :)

 

"Vi som sitter her er ikke noe særlig rike"

 

Yeah, right.

 

Tankevekkende hvor mye vi drikker opp hver helg. Ble nesten litt trist og lei.

Lenke til kommentar

Likte programmet eg og.... men syns det var litt utvannet. Altfor mye statistikk dritt og kjedelig gørr som pølsekonkurranse? Eneste som gjorde at jeg gadd å se på det var all medieoppmerksomheten. Men ærlig talt. Håper det kommer litt mer action neste gang.. kanskje kirkebrenning? Eller bibelbrenning? eller.. satantilbredelse og kanskje litt spiritualisme? Gleder meg til sex-kjøp episoden og det er alltid gøyt å se andre lide, men eg vil ha litt mer enn en hakeoperasjon eller å spy av litt pølsekjøtt..

 

Jo flere kristne som syter/boycotter programmet jo flere seere får tv2 og programmet. Fra nå av skal jeg bare bruke 180.no når eg skal sjekke telefonnumre.

Lenke til kommentar

Programmet var slett ikke slik som jeg trodde. Ble veldig positivt overrasket, det er jo et meget samfunnskritisk TV program, og fungerer nok som en liten "vekker" for mange. Selv om de overdrev en god del og satt ting veldig på spissen.

 

Skjønner ikke hvorfor dette programmet skulle blitt tatt av skjermen, det er ikke værre enn at de fleste burde klare og tollerere det. Det er i alle fall min mening.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg ikke over de 7 dødssyndene.

Jeg er selv kristen og ser ikke humoren i slike ting.

Det er mange ting som er morsomt med Kristoffer Schau,

men dette er å gå for langt.

 

Jeg syns det er å gå for langt å forsvare et livssyn som har sin basis, sin kjerne i å si en ting og i å gjøre en annen. De fleste som har hatt øynene åpen om så bare en brøkdel av sitt liv, vet at kristendommen har stått for de blodigste slagene, de groveste personovertrampene, og de største løgnene som vi har sett de siste 2000 årene.

Det virker som om hver gang vi ser ondskap og urettferdighet et sted i verden så er religiøs indoktrinering en del av årsaken. (enten i mindre eller større grad)

 

Er det noen som gidder å linke til et sted der alle de bedriftene som boikotter er skrevet? Jeg skal boikotte dem.

Det jeg er ute etter å se er om det er noen der jeg kjøper tjenester fra gjevnlig (som ISP), der jeg kan sende de et oppsigelsesbrev hvor jeg skriver at jeg ikke er enig i deres støtte til sensur på initiativ av religiøse minoritets-ekstremgrupperinger.

Lenke til kommentar

Hva for noe er det dem har gjort hittil som er så veldig ille da? hva er de 7 dødssyndene btw :p?

Har ikke sett på denne serien, har ikke tro på sånne "dokumentarer" hvor dem skal teste ting som er overnaturlig da jeg tror det meste er iscenesatt. Mulig jeg har mistforstått denne serien da..

Lenke til kommentar
Hva for noe er det dem har gjort hittil som er så veldig ille da? hva er de 7 dødssyndene btw :p?

Har ikke sett på denne serien, har ikke tro på sånne "dokumentarer" hvor dem skal teste ting som er overnaturlig da jeg tror det meste er iscenesatt. Mulig jeg har mistforstått denne serien da..

 

Forfengelighet, fråtseri, grådighet, begjær, dovenskap, hovmod og vrede er de syv dødsyndene. Og det er ikke noe overnaturlig med de, det er ting vi mennesker gjør hver eneste dag, som Kristopher Schau har vært så fonuftig å sette søkelys på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...