Gå til innhold

Tråden om Plantronics Discovery 655


R@ge

Anbefalte innlegg

Plantronics Discovery 665

mobil bluetooth® headset

 

normal_plantronics_discovery_655_4.jpg

thumb_plantronics_discovery_655_0.jpgthumb_plantronics_discovery_655_1.jpgthumb_plantronics_discovery_655_2.jpg

**************************************************

 

Produktbeskrivelse:

• Navn: Plantronics Discovery 665

• Produkttype: Blåtann universal headset

• Taletid: ca 4 timer.

• Stanby: ca 90 timer.

• Teknologi: Bluetooth 2.0.

• Medfølger:

- 230 VAC lader

- USB lader

- 12V billader

- portabel batterilader for nødlading

- øreproppsett

- ørekrokfeste (kan brukes både med/uten ørekrokfeste).

 

Discovery 665 veier bare 9 gram og parrer seg automatisk opp til din mobiltelefon, PC, LapTop, PDA (inntil 8 enheter).

 

Designet for virkelighetens vekslende støyforhold, som utendørslivet, i bilen, på flyplassen, i butikken - med periodevis støyende omgivelser.

Imponerende AudioIQ® DSP mikrofon teknologi forbedrer samtalene i begge ender.

 

AudioIQ - industriens første DSP lyd teknologi som automatisk optimaliserer lydkvaliteten i begge ender av en samtale. Støy dempes & svake signaler forsterkes.

 

Linker:

- pdf.gif Last ned bruksanvisning til Discovery 665 (1.26 MB)

- pdf.gif Datasheet for Discovery 665

- thumb_flash_ico.gif Amerikansk demo - hvordan headset pares med mobil

- thumb_flash_ico.gif Flashdemo som viser ActiveIQ teknologien

- ico_explorer.gif www.plantronics.com

- ico_explorer.gif Hardware.no > Prisguide > Mobiltelefoni > Trådløse hodesett > Plantronics

 

Tester:

- reviews.cnet.com

- award_SIG_ces2007.gif

 

Filmer:

- mov.gif SlashGear Unboxing of Plantronics Discovery 665

x2svqVgu8OQ

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

- mov.gif Plantronics Headset Fashion Show

lK8Aqn7hZTw

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

Mine erfaringer og notater

 

Jepp, plantronic headsettet er bestilt sammen men den nye HTC telefonen.

 

Jeg har i grunnen utelukkende brukt blåtann headset i to år med varierende suksess. Det største problemet er lyd nivå for meg, alternativt for de jeg snakker med.

 

21.09.2007 - Første dag:

Har nå brukt Plantronics headsettet i en dag på jobb...

 

Litt stille til å være fredag, men det ble nå 2 timer og 16 minutter totalt fordelt på sikkert 20-30 samtaler... Jeg passet på å spørre 10-15 av dem om de hørte meg godt, noe samtlige kunne bekrefte...

 

Jeg har jo en N73 som jeg bruker i dag, og den begynte å sutre etter mer strøm allerede etter 2 timer. Headsettet hadde ingen problemer...

(Nå tror jeg ikke strømforbruket var annerledes da altså...)

 

Var litt knotete opplegg med laderen syntes jeg, det kunne de løst annerledes..

De har her valgt en løsning hvor holderen er en slags base stasjon, og du plugger da laderen inn i holderen...

Ser egentlig ikke noe poeng med å tvinge sluttbruker til å måtte bruke selve holderen til å lade headsettet, den er kjekk å ha i dressen, men kun til det...

 

Jeg ser allerede etter en dag at jeg må kjøpe meg flere sånne holdere sånn at jeg slipper å fly rundt med den hele tiden og det var jo litt dumt.

 

Lyden var helt konge, og mye bedre enn BH-900 headsettet, og jeg måtte for første gang siden jeg har hatt et blåtann headsett skru ned lyden!

 

Rekkevidden var litt så som så, men det er ikke noe direkte problem da.

Men det var en ganske stor forskjell på rekkevidden på BH-900 og Plantronics....

 

BH-900 headsettet mistet ikke forbindelsen noen gang inne på kontoret, men plantronics mistet forbindelsen ganske kjapt når jeg gikk inn på lageret. (det er en tykk betongvegg og et pauserom i mellom).

Nå er jo egentlig ikke det noe seriøst problem sånn sett, for jeg kunne aldri ta telefonen før heller når jeg var langt unna telefonen...

 

Den henger jo stort sett i beltet da, og liggende på pulten, og på den avstanden var det ikke antydning til skurring eller ulyder som jeg ofte opplevde med BH-900

 

Knappene på headsettet var sykt vanskelig å betjene, men skyldes nok primært størrelsen på headsettet. Den er rett og slett så liten, så når du trykker på den så føltes det ubehagelig i øret... Du fikk liksom ikke trykket på den uten at den trykket mot øregangen, som var ubehagelig.

 

Sånn sett hadde Nokia BH-900 en genial patent, den hadde en sånn mikrofon du kunne dra ut, og når du tok denne ut så svarte du på samtalen, og når jeg skjøv den inn igjen så la du på. Lyd volumet var også enklere å betjene. Nå justerte jeg aldri lyden på Headsettet da, eller det vil si jeg prøvde alltid å få det høyere for jeg syntes det var for lavt...

 

Sånn etter første dag så vil jeg si jeg er fornøyd med kjøpet, og den er generelt sett mye bedre enn Nokia BH-900...

 

Skal oppdatere tråden om jeg kommer over noen andre geniale ting, eller ulemper...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...