Gå til innhold

Raskeste Blu-ray-brenner hittil


Anbefalte innlegg

 

altså enkelte nettbutikker , ingen lokale ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en filmsamler er det ihvertfall et must å ha platene fysisk i hylla fremfor å streame de fra nettet eller ha noen harddisker liggende med masse rippet innhold.

9404784[/snapback]

 

Allurat det skjønner jeg ikke, jeg synes ikke det er noe must å ha det "fysisk i hylla". Tvert imot er det vesentlig mer praktisk å ha det på disk.

 

AtW

9404805[/snapback]

 

Det gir ikke samme følelsen. Å ha en hylle med samlingen som man kan se på fysisk og ta ut en film, kikke på coveret etc. er overlegent. Filmer liggende på en harddisk gir en billig følelse og ikke noe eierskapsforhold.

9404844[/snapback]

 

husk nå på at en harddisk kan krasje og bli ødelagt mye lettere en en dvd plate .

så platene trenger du uansett. det er lettere å spille av også fremfor å bygge opp filmbasen på nytt

Lenke til kommentar

jeg samler litt på dvd`er, selv om jeg ikke har så mange (170 stk ca.), er det en del "klasikere" blant dem (filmer som typisk er på "99 filmer du bør ha sett" - lister ol). jeg foretrekker selvsagt å ha disse fysisk med cover i en hylle. riktignok er de skjult, men jeg mener det ikke blir det samma å ha det liggende som "divxrip-hardboiled" -mediafil på pcen. skal man ta det med til andre for å se det på dvd-spiller har det en tendens til å bli trøbbel også, enten man selv gjør noe feil ved brenninga, eller dvd-spilleren det skal spilles av på er kranglete.

 

må si at alle jeg kjenner som samler på filmer også gjør det samme. det virker som at det er helt normalt blant disse å laste ned filmer, lage cover, trykke plata og sette den i hylla. greit nok, det er unødvendig, men en del folk liker altså å ha filmene stående fysisk i hylla

Lenke til kommentar
hardrock_ram: Et bedre alternative enn "divxrip-hardboiled" er selvfølgelig å ikke transkode til divx. Behold heller filene som VOB (MPEG2) så slipper man kvalitetstap og mangel på menyer, tekster, etc.

9407281[/snapback]

 

Personlig liker jeg dvd-decrypter, som lager en img-fil, da kan man også enkelt fjerne slike "låser" som gjør at man ikke kan hoppe over reklame, disclaimere og liknende på dvder.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Spillindustrien brukte lang tid før de gikk fra CD til DVD, så det går nok minst like lang tid før de går fra DVD, muligens ennå lengre tid hvis de ikke finner ut at de vil ha mer innhold på platene.

 

Kanskje vi får se at spill blir delvis reklamefinansiert med filmtrailere osv osv, samt at de inkluderer flere og flere store demoer av nye egne spill på platene.

 

Edit:

Jeg benytter dvd-decrypter, dvd-shrink og ripit4me. Tar alltid backup av filmene mine med full kvalitet, dog at jeg fjerner ting jeg ikke ønsker å ha på disken først med dvd-shrink.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Spillindustrien brukte lang tid før de gikk fra CD til DVD, så det går nok minst like lang tid før de går fra DVD, muligens ennå lengre tid hvis de ikke finner ut at de vil ha mer innhold på platene.

 

Kanskje vi får se at spill blir delvis reklamefinansiert med filmtrailere osv osv, samt at de inkluderer flere og flere store demoer av nye egne spill på platene.

 

 

Kanskje de bundler filmer, f.eks. doom, resident evil, final fantasy, tomb raider, etc. Prisene er jo allerede så høye at man kunne gjort det uten spesielt høye merkostnader. Dette gjelder naturligvis bare et begrenset antall spill. De færreste opplever jo å få laget film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...