Gå til innhold

Room with a view


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for kommentar.

 

Bildet er sammensatt av tre eller fire eksponeringar som varierer frå 1/50 til 1/200 og sett saman til HDR.

Har brukt blender f 6.3, ISO 125 og brennvidde 63mm

 

Utstyret eg har brukt er Canon 30D og EF-s 17-85.

9401424[/snapback]

 

Det der må jeg lære meg...., men man kan vel kanskje få til samme effekten i Photoshop? Har ikke det der programmet (HDR)

RandiA

Lenke til kommentar

Dette er gjort i Photoshop. Dersom du har Adobe bridge så kan du merke dei bilda som du vil bruke og høgre klikke.. ein plass der fins alternativet merge to hdr.

Litt usikker på korleis ein ellers gjer det. Har alltid brukt bridge..

 

Men det som er viktig er at du har bilde der motivet er akkurat det samme.. Bør bruke stativ, og så må du ha samme blender heile tida og berre over og undereksponere med lukkartida

Lenke til kommentar

Har brukt bildet på ei anna nettside og der er det krav til max-størrelse, så det var dette som vart lagt ut, men kan sjå om eg kan legge inn eit litt større.

 

Spartan: Takk for kommentaren. Som eg sa tidligare så tok eg vekk bunnen for å ikkje få med toppen av diverse blokker, som etter mi meining var meir skjemmande enn slike det er no.

Lenke til kommentar
Takk skal du ha, fin oppskrift ja. Har Photoshop 7.0 jeg tror jeg, har sett det står noe merge der ja. Skal undersøke. Fint med råd og hjelp til en nybegynner i dette forumet  :)

 

PS Room with a view, fin roman, 1908, av E.M.Forster det,

RandiA

9401659[/snapback]

 

Det finnes desverre ikke noen funksjon for HDR i photoshop 7.

Da må du evt gjøre det manuelt, med å legge bildene oppå hverandre, maskere og justere selv....

 

Merge to HDR ble innført i CS (Eller CS2, husker ikke helt om den var tilstede i CS (versj. 8))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...