Gå til innhold

Trailer: Gran Turismo 5 Prologue


Anbefalte innlegg

Det er forskjell på realisme og fysikk.

 

Realisme er når du kjører på en vegg, blir blien ødelagt og kjøringen virdere får konsekvenser (blien går tregere, styrer til venstre osv)

 

Fysikk er hvordan bilen oppfører seg ved forskjellige forhold. Regner det, må du ned med farten. Bråbremser du midt i en sving, vil svingen gå svært dårlig!

 

Jeg er egentlig en arkade person, TDU NFS osv. Men realisme og fysikk liker jeg fremdeles. Jeg har gått for anskaffelse av Logitech G25 noe som gjør bil spill mer realistisk, og spennende. (Usikker hvorfor den siste delen ble med.. :S)

 

 

Men må si at jeg har likt GT serien så langt, men har ikke alltid være like realistisk. Har vært litt for lett å bare kjøre rett over en gressmark i steden for å svinge rundt den, kræsje i en motstdander i en sving for å så la han hjelpe deg igjennom ... Og jeg tror ikke GT5 vil være noe mer enn samma konseptet med bedre grafikk. Jeg har spilt demoen litt, og er ikke noe særlig impontert. - Selv ikke av grafikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper GT5 får en brukbar rallydel jeg, i GT4 så sklir jo bare bilene sidelengs :roll: Er frusterende at det er så mange rallybiler og så dårlig rallydel, er som og kjøre på blank is hele tiden.

Og en måte og modifisere utseende på hadde også vært noe, bytte farge, sette på vinyl, bodykit etc.... Og det kuleste hadde vært og kunne bytte ut motor og drivverk :dribble:

M

 

en den tingen som irriterer meg mest med GT4 er at 240en veier 1800kg på spillet, i virkeligheten veier den rundt 1200-1300kg.

Endret av Floyd88
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg.

9405125[/snapback]

 

 

Hvis ikke GTR2 og LFS er bilsimulatorer, så må jeg nesten be deg dra fram et eksempel på hva som er bilsimulator da, for da er jeg blank...

9585539[/snapback]

Sega Rally er simulator, daaaah! :roll:

Lenke til kommentar
Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg.

9405125[/snapback]

 

 

Hvis ikke GTR2 og LFS er bilsimulatorer, så må jeg nesten be deg dra fram et eksempel på hva som er bilsimulator da, for da er jeg blank...

9585539[/snapback]

 

Gran Turismo. GTR2 og LFS gir meg dessverre ikke den kjørefølelsen som Gran Turismo gjør. Man føler virkelig at man kjører der. Klart det har mangler som ikke er realistisk men det har alle bilspill og særlig GTR2 og LFS.

Lenke til kommentar
Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg.

9405125[/snapback]

 

 

Hvis ikke GTR2 og LFS er bilsimulatorer, så må jeg nesten be deg dra fram et eksempel på hva som er bilsimulator da, for da er jeg blank...

9585539[/snapback]

 

Gran Turismo. GTR2 og LFS gir meg dessverre ikke den kjørefølelsen som Gran Turismo gjør. Man føler virkelig at man kjører der. Klart det har mangler som ikke er realistisk men det har alle bilspill og særlig GTR2 og LFS.

9588898[/snapback]

Jeg trur du trenger litt tid bak rattet på en ordentlig bil før du kan si hvordan det er å kjøre bil Avean.

 

Trur jeg rett så har du kun kjøreerfaring fra LEGO bilene i Danmark. Det er det somvirker mest fornuftig for meg nå hvertfall etter å ha lest dine meninger.

 

Et spill laget for Konsoll kan ALDRI bli en ordentlig simulator. Spillet blir laget slik at alle kan spille det og da med håndkontrollern.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg.

9405125[/snapback]

 

 

Hvis ikke GTR2 og LFS er bilsimulatorer, så må jeg nesten be deg dra fram et eksempel på hva som er bilsimulator da, for da er jeg blank...

9585539[/snapback]

 

Gran Turismo. GTR2 og LFS gir meg dessverre ikke den kjørefølelsen som Gran Turismo gjør. Man føler virkelig at man kjører der. Klart det har mangler som ikke er realistisk men det har alle bilspill og særlig GTR2 og LFS.

9588898[/snapback]

Jeg trur du trenger litt tid bak rattet på en ordentlig bil før du kan si hvordan det er å kjøre bil Avean.

 

Trur jeg rett så har du kun kjøreerfaring fra LEGO bilene i Danmark. Det er det somvirker mest fornuftig for meg nå hvertfall etter å ha lest dine meninger.

 

Et spill laget for Konsoll kan ALDRI bli en ordentlig simulator. Spillet blir laget slik at alle kan spille det og da med håndkontrollern.

9589468[/snapback]

Tror jeg har kjørt mer enn de fleste her, eier en Nissan 350Z og drifter på bane aktivt. Virkelig feil person du sa det til :p

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Tror vi bare kan gi opp Avean gutta. Enten er han en ekstrem GT fan-boy, ellers så aner han vet hva han snakker om.

 

Hvis du driver med drifting aktivt...Kan du fortelle meg hva du syntes om å drifte i GT spillene kontra LFS?

 

Jeg tror nok de fleste som har prøvd GT spillene og LFS med et godt ratt setter LFS på førsteplass når det kommer til kjørefølelse og fysikk. Selv var jeg en stor GT fan før, men fant etterhvert LFS og skjønte fort hvilket spill som egentlig fortjente undertittelen "the real driving simulator"...

Lenke til kommentar

Er du som bør gi opp i å belære andre hva de skal like.

 

Begge er ræva, har aldri sagt GT er i nærheten av en ekte kjørefølelse. Det er det ingen spill som gir uansett. Men jeg foretrekker Gran Turismo som en kjøresimulator mer enn de overnevnte spillene. Jeg liker måten jeg kan mekke på bilen og kjøpe til deler, jeg elsker driftingen i GT HD siden det er ufattelig vanskelig å mestre noe det IKKE er i de andre spillene. Så er det faktum at GT representerer alle merkene på en troverdig måte, de reklamerer jo seg selv som en bilsimulator, det er ikke uten grunn.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Er du som bør gi opp i å belære andre hva de skal like.

 

Begge er ræva, har aldri sagt GT er i nærheten av en ekte kjørefølelse. Det er det ingen spill som gir uansett. Men jeg foretrekker Gran Turismo som en kjøresimulator mer enn de overnevnte spillene. Jeg liker måten jeg kan mekke på bilen og kjøpe til deler, jeg elsker driftingen i GT HD siden det er ufattelig vanskelig å mestre noe det IKKE er i de andre spillene. Så er det faktum at GT representerer alle merkene på en troverdig måte, de reklamerer jo seg selv som en bilsimulator, det er ikke uten grunn.

9590817[/snapback]

 

 

jeg tror du har ikke spilt GTR2 eller LFS. Hvis du syns det er LETT å drifte i GTR2, så skulle jeg likt å se deg spille, for da er du god! du sier du elsker driftingen i GT. det sier egentlig det meste, for hverken i LFS asfaltkjøring eller GTR2 drifter man nevneverdig i det hele tatt (gjelder i spesielt høy grad GTR2).

 

mekkinga i GTR2 og LFS overgår GT med så høy margin at hvis du i det hele tatt har prøvd disse spillene, så har du garantert ikke vært inne på "garasjen". EDIT: snakker seff om fjæring, justering av for\bakstilling, luftinntak osv... ikke styling, lakk osv.

 

godt mulig du har sett disse spillene, men det skinner igjennom at du ikke har spilt dem mye, siden det du sier er direkte feil.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Tror jeg har kjørt mer enn de fleste her, eier en Nissan 350Z og drifter på bane aktivt. Virkelig feil person du sa det til :p

9590332[/snapback]

Hehe, joa.. Jeg eier 15 Nissan Skyline's, og 29 Porsche GT2 biler. Såeehh ;)

Disse bilene har vinger, pluss at de er vanntette.

 

Ganske lett å skryte på seg på nettet gitt. :)

 

Hvis du drifter aktivt, så har du vell noe bevis?

 

De fleste som driver med slikt drar jo f.eks. til gatebil treffene og er med på DVD'ene der f.eks?

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Er du som bør gi opp i å belære andre hva de skal like.

 

Begge er ræva, har aldri sagt GT er i nærheten av en ekte kjørefølelse. Det er det ingen spill som gir uansett. Men jeg foretrekker Gran Turismo som en kjøresimulator mer enn de overnevnte spillene. Jeg liker måten jeg kan mekke på bilen og kjøpe til deler, jeg elsker driftingen i GT HD siden det er ufattelig vanskelig å mestre noe det IKKE er i de andre spillene. Så er det faktum at GT representerer alle merkene på en troverdig måte, de reklamerer jo seg selv som en bilsimulator, det er ikke uten grunn.

9590817[/snapback]

Du sier du liker GT som en kjøresimulator, også legger du på at du liker det pga du kan kjøpe deler og "mekke"? Hehe! :p

 

Morsomt :)

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Jeg liker måten jeg kan mekke på bilen og kjøpe til deler,

 

 

Det har strengt tatt ikke noe å si for om spillet kan betraktes som en simulator.

 

jeg elsker driftingen i GT HD siden det er ufattelig vanskelig å mestre noe det IKKE er i de andre spillene.

 

Det at det er vanskelig betyr ikke at det automatisk er realistisk. Og nei, det er ikke lett å drifte i hverken GTR2 eller LFS, eller i noen andre simulatorer for den saks skyld.

 

Så er det faktum at GT representerer alle merkene på en troverdig måte, de reklamerer jo seg selv som en bilsimulator, det er ikke uten grunn.

9590817[/snapback]

 

Selvsagt gjør de det. Folk liker å tro at de spiller realistiske spill, det var vel TOCA Race driver som reklamerte seg som "The real driving simulator" eller noe sånt, bullshit fra a til å.

 

 

For meg ser det ikke ut som om du er ute etter spill som gir den beste kjørefølelsen som er mulig i spill, men heller bilspill som har kule biler, forandre på motorer og alt mulig rart som samtidig har et snev av realisme. Da er jo GT greit. Men ikke kom å si at GT serien er fullblods bilsimulatorer.

Vil kalle det en hybrid mellom simulator og arkade.

Lenke til kommentar

Jeg liker FlatOut jeg. Kjører daglig 4-5mil hver vei til jobben og kan ikke forestille meg noe mere kjedelig bilspill enn et som er realistisk nok til å simulere veien til jobb. Hele poenget med et spill til pc/konsoll må jo være en viss underholdningsverdi, noe som på et eller annet tidspunkt er nødt til å inneholde enkelte arkadeelementer. FlatOut er kanskje å dra'n litt langt selvsagt, men du verden så moro ;)

Lenke til kommentar
Tror jeg har kjørt mer enn de fleste her, eier en Nissan 350Z og drifter på bane aktivt. Virkelig feil person du sa det til :p

9590332[/snapback]

 

Haha, du klarer å trykke ut av deg de mest latterlige tingene. Pix or it didnt happen sier bare jeg da. Fordi jeg som faktisk er aktiv i banekjøringsmiljøet her i Norge har ikke sett en eneste norsk 350Z drifte på noen treff ennå. Faktum er at i driftingmiljøet i Norge finnes det faktisk ikke en eneste driftrigget 350Z. Så hvis du har en, så har du gjemt den godt og aldri kjørt på bane i Norge.

 

edit: Bare for å bidra til diskusjonen om GT så er jeg enig med alle de her som sier at spillene absolutt ikke er realistiske fysikkmessig. Det er morsomme spill og det føles som du faktisk kjører bil fort, men friksjonsfysikken er helt på trynet.

 

edit2: Ser du hadde en 1.6 liter Civic før. Tenker du "driftet" mye med den ja :roll: Ser også at du ville selge den for en mer praktisk bil til familien så da er det jaggu bra at du kjøpte en 350Z... Rart hva man finner ut på nettet, ikke sant Johnny?

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...