Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med accidental support? Noen formening om det?

 

Vet ikke hva du gjør til vanlig, men du bør sjekke om du har andre forsikringer som dekker det samme! F.eks. dersom du er student og medlem av NITO eller TEKNA, så tilbyr de f.eks. pc-forsikring!

 

 

Istemmes. Jeg kjøpte ulykkesforsikring for 3år, noe som kunne vært dekket for 300kr i året gjennom tekna:(

Lenke til kommentar

Hadde planer om å investere i en m1530 nå, men så ser jeg at Toshiba kommer med en spennende modell straks.

Prismessig er det omtrent på samme nivå. Noen eksperter som kan bedømme hva som er beste kjøpet?

 

Dell m1530 eller

 

Toshiba Qosmio F50?

 

- Operating System: Microsoft Windows Vista Home Premium

- Processor: Intel Core 2 Duo P8400 2.26GHz 3MB Cache (1066MHz FSB)

- Graphics: Nvidia GeForce 9600M GT 512MB

- Memory: 4GB DDR2 RAM

- Hard Drive: 320GB SATA (5400RPM)

- Optical Drive: DVD Super Multi Dual Layer Drive

- Screen: 15.4" WXGA TruBrite LCD Widescreen (1280x800)

- Bluetooth: Bluetooth 2.1 + Enhanced Data Rate

- Wireless LAN: 802.11a, 802.11b, 802.11g & 802.11n

- Ethernet LAN: 10/100/1000

- Sound Controller: High Definition Audio

- Speakers: Harman Kardon Stereo

- Expansion: 54mm ExpressCard Slot

- Card Reader: SD Card, Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMedia Card, MultiMedia Card Plus & xD-Picture Card

- Camera: 1.3 Megapixel

- TV Tuner: Hybrid Digital (DVB-T) & Analog

- Security: Biometric Fingerprint Reader & Kensington Lock Slot

- Connections: 4x USB 2.0, 1x i.LINK (IEEE 1394), 1x eSATA, 1x HDMI, 1x VGA, 1x RJ-11, 1x RJ-45, 1x Microphone & 1x Speakers/Headphones

- Battery: Lithium-Ion

- Dimensions: 368.5mm x 278.0mm x 38.0mm

- Weight: 2.9kg

Lenke til kommentar

Krise, krise. Min Dell M1530 slukte to cd'er dontgetit.gif . En sånn liten en og en vanlig en.

Pc'en låser seg når jeg trykker på uttaks knappen. Dekker garantien dette??

 

Ble litt rotete, men slik skjedde det.

jeg kom glad hjem fra skolen og oppdager at pakken fra dealextreme er kommet.

Jeg pakker opp og finner mp3'en jeg hadde bestilt. Jeg går på pc'en før og innstalere programvaren (som lå på den lille cd'en) men den vil ikke helt inn så jeg tar en annen cd plate og bruker den til og presse den lille inn, men det skjedde ingenting. Deretter prøver jeg igjen og stikker den vanlige cden inn før og får den lille i rett spor, men istendenfor så tar pcen denne cd'en også inn:( hva skal jeg gjøre???

Endret av Kingleverpostei
Lenke til kommentar
1280x800 er mer enn nok hvis ikke du bruiker den mye til videoredigering etc, synes i alle fall jeg...

 

Vel, da får vi bare være enig om å være uenig :) er vel to år siden jeg redigerte min siste film (i det superavanserte programmet Windows Movie Maker), men noe mindre enn mine nåværende 1400x1050 kunne jeg aldri tenkt meg, ikke engang til bare surfing. Men det er en vanesak, om du sjelden eller aldri har prøvd mer enn 1280x800 savner du neppe den ekstra plassen heller...

Lenke til kommentar
What? Kunne du ikke funnet den programvaren på nettet, eller noe?

 

Hva gjør du nå? Ikke godt å si. Må vel kanskje ringe Dell og høre. Hvis du ikke har "accidental support" vet ikke jeg om de dekker det.

Tenkte ikke så langt :nei: . er jo tross alt lettere og ta programmvare fra cd, en og lete på nettet.

(damn. at jeg skal være så lat :hrm: )

Lenke til kommentar

Hei hei folkens!

 

Jeg trenger litt hjelp til et problem med visning av webtv fra pc til tv.

 

Jeg har en dell m1530 og har nettopp kjøpt meg en lcdtv (samsung 656-serie). Skulle for en stund siden prøve å se TV2 webtv på tven vha hdmikabel. Selve videobildet blir av en eller annen grunn helt hvitt. Youtube, vgtv etc fungerer, men ikke TV2 og NRKs webtv.

 

Noe som jeg syntes var enda merkeligere var da jeg gikk inn på en artikkel på tv2s nettsider, her var det også mulig å se en videosnutt. Før snutten om selve artikkelen var det litt reklame. Reklamen var fullt mulig å se, men da videoen om artikkelen begynte ble det helt hvitt igjen...

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

 

Jeg prøvde både med firefox og internet explorer.

 

Det er muligens galt sted å poste dette, men fant ikke mer passende sted..

Endret av Anaconda1985
Lenke til kommentar

Hvilken Windows anbefales til laptopen med tanke på 4GB ram? Vurderer 64bit XP hvis støtten er god. Hvis støtten er dårlig er da 4GB/64bitVista et bedre valg enn 3GB/32bitXP ? Liker XP bedre enn Vista, men er åpen for å prøve ut Vista om det lønner seg minne- og drivermessig.

Lenke til kommentar

Det er ingen problem å bruke 32-bits operativsystem med 4GB ram. At du ikke får utnyttet all tilgjengelig minnekapasitet er ett overhypet problem, det er ikke slik at maskinen tar skade av det, eller blir merkbart tregere av det. Minne er såpass billig i dag (koster vel 300 kroner for 4GB bærbar-minne kjøpt løst), så det er like greit å kjøpe 4GB uansett, så har man makset ut kapasiteten for fremtiden.

 

Hvis man heller vil oppgradere om 3-4 år, når DDR2-ram er gått ut av produksjon, vil dette bli mye dyrere. Min maskin, som bruker DDR-brikker, vil det koste borti tusenlappen å oppgradere til 2GB ram (som er maks på denne), fordi DDR er gått ut av produksjon og dermed er de brikkene som finnes forholdsvis dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...