Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er den at EISA-partisjonen er noe ekkel å få bort. Når man formaterer så sletter man innholden på en partisjon, ikke partisjonen i seg selv. For å fjerne en partisjon trenger man andre program.

 

Resultatet etter EISA-problemet ble lagt ut i denne posten. Kan også brukes til å fjerne partisjoner generelt, hvis man ikke er i Windows.

Lenke til kommentar

Jeg mener at den partisjonen på 2.5 GB har noe med system media å gjøre...om man reformaterer og bruker recovery dvdèn så blir ikke driverne installert automatisk og det er der jeg mener at systemmedia kommer inn. det følger en ekstra cd med som heter system media som man skal boote med for at driverene skal installeres automatisk..les litt på side 128 i boka som fulgte med..

Lenke til kommentar
Det er svært tvilsomt at Dell har lagt Sidevekslingsfilen på egen partisjon. Tror det har noe med recovery-styret å gjøre. Er bare glad at jeg selv har blitt kvitt alt det tullet der. Omtrent det første jeg gjorde da jeg fikk min 1530, var å fjerne alle partisjoner for så lage 2stk jeg selv har full kontroll over. Fikk jo med DVD, så jeg trengte dem ikke.

Det er i så fall noe operativsystemet krever, og ikke noe Dell har gjort selv. Med linux så opprettes sidevekslingsfilen som en egen partisjon. Hvordan det er med Vista veit jeg ikke, var bare et forslag på hva det kunne være.

Lenke til kommentar

Har netop bestilt denne:D

 

Specs:

 

Base: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Operativsystem: Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Minne: 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x1024+2x2048]

Grafikkort: NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

Harddisk: 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Primærbatteri: 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

LCD: 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

 

Kjøpte via bedrift så pris kom på 7,768.00 kr inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Har fryktelig lyst på en slik maskin men er usikker på om jeg bør vente litt. Er det noen som vet om, og da eventuelt når, denne maskinen kommer med Centrino 2? Og er det planer om LED-skjerm slik som hos lillebror m1330? Er skeptisk til dagens utgave på grunn av alle problemene med varmeutvikling osv, og vil ikke kjøpe nå dersom en oppgradering er like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Hei. Formaterte pcen i dag og har litt problemer med driverne. Følger det med en cd jeg burde vite om der driverene ligger? Får ikke driver til skjermkort og nettverk (via ledning). klarte å grave meg frem til driver til wifi...Håper på kjapt svar da en pc er null verdt uten internett :p

 

Det fulgte med cd. men lurer på hvorfor du ikke bare gjør slik den går tilbake til fabrikkstandard? tar jo mye mindre tid, mellom 4-7 minutter :D

Lenke til kommentar

Hei!

Har nå innstallert xp på maskinen, brukte Udi's driver pack fra denne siden :http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=254815

Men har et problem: Når jeg prøver å innstallere AHCI driveren, kommer det opp en feilmelding: This computer does not meet the minimum requirements for innstalling this software.

Setup will exit.

 

Hvordan kan jeg løse dette?

 

Takk for svar =)

 

Bare glem det folkens ;)

Endret av a7x
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min m1530 i snart 2 uker og i dag så gikk noen galt ^^ Jeg var på skolen og plutselig begynte den å henge seg. Jeg trodde dette bare var et engangstilfelle og restartet maskinen. Det samme hente igjen og jeg begynte å få panikk. Så når jeg kom hjem så ringte jeg til dell service greia. Fett ass!!! Har sett at flere folk klager over servicen på denne tråden og jeg ser på meg selv som ganske heldig. Fikk mye hjelp, digg, og det viste seg etter at vi tok en analyse eller noe sånt (fn+start) at hardisken var defekt. Så nå kommer det en teknikker på mandag som skal bytte ut hardisken min.

Lenke til kommentar

hmm, noen som vet når evnt Dell kommer til å sette inn de nye grafikk kortene til Nvidia egentlig? står å tripper på terskelen om jeg skal kjøpe XPS M1530 eller vente. Trenger den strengt tatt om ikke så altfor lenge pga skole, så hvis det er lenge til driter jeg i og handler. :)

 

Har også vurdert Acer ettersom de leverer mye kraft for lite penger, men likte ikke designet med runde kanter. XPS'en var mye mer innbydende i mine øyne. :)

Lenke til kommentar

Skulle også likt å vite om det kom nytt grafikkort til denne som er verdt å vente på? Dell ser jo ut til å ha et godt tilbud på denne nå.

 

Lurer også på om det er nødvendig og bruke 672kr ekstra for å få Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer) istedenfor Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9500 (2,60 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)?

Endret av vede
Lenke til kommentar

Har kommet frem til et oppsett som ser tåelig ok ut, men tenkte jeg skulle forhøre meg her først. :)

Prosessor: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

Minne: 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

Skjermkort: NVIDIA GeForce Go 8600M GT med 256 MB

Skjerm: 15,4 true life skjerm

9-cellers primært litiumionbatteri

Vista

1 års begrenset garanti

 

til den nette sum av 10800,-

Bra?

Har jo lyst på nye grafikkortet så jeg ikke kjøper en PC som har et "utdatert" skjermkort.

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Dette oppsettet koster 10804,-:

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

KUNDESTØTTETJENESTER 3 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet

FARGEVALG 2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

LCD 15,4-tommers widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

MINNE 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

HARDDISK 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 2X Blu Ray smal stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

 

 

Vista som er med denne maskinen er det 32bit eller 64bit?

Endret av vede
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...