Gå til innhold

Overklokking av e6750


Anbefalte innlegg

Jøss, har jeg aldri sett før. Ikke si at du har nTune installert?

 

Ellers hvordan BIOS settings har du?

 

Er et intel P35 hk, gjør alt i bios og har ingen sånn software installlert. BIOS settingene husker jeg ikke i hodet, poster de når jeg kommer hjem.

 

Har du fulgt en overklokkingsguide ifbm. bios instillinger? I så fall hvem?

 

Er en bug i vista med sleep mode, men trodde ikke den resatte slikt. Du kan i alle fall søke litt etter vista og sleep mode bugs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
josh:Hvilken biosversjon har du?Kan gjerne være en buggete bios du har.Søk litt på kortet ditt,og se om andre har problemet.Da får du gjerne tips om hvilken bios som er best også.

 

Har sjekket, har siste (ikke-beta) versjon. Fulgte ikke en spesifikk guide, har lest generelle guider. Har kjørt Prime på maskinen i et par timer, ingenting var ustabilt, ingen feilmeldinger. Merkelige greier...

Endret av josh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Driver selv med litt klokking av en ny maskin, men forstår ikke helt hva som skjer.

 

Maskinvare: GB P35C-DS3R, E6750, Corsair PC6400C4DHX 2Gb

 

Det er lenge siden jeg har drevet med dette, men etter det jeg har lest meg til i denne tråden så skal det bare være å:

1. Slå av C1 state ++

2. Sette 1:1 ratio på minne

3. Sette FSB til 400

4. La volt stå på auto

 

Når jeg gjør dette så nekter maskinen å boote, eller låser seg. Noe jeg ikke helt skjønner når minnet er spesifisert for å kjøre på 400 MHz (800), når jeg senker multiplier til 7 så skjer akkurat det samme.

 

Jeg kjører nå på 8x350 med minneratio på auto som er det eneste måten jeg får klokket opp CPU på, i bios gir dette minneFSB på 840MHz.

 

Kan noen hjelpe meg litt med denne saken for jeg skjønner ingenting.

 

 

**EDIT**

 

Problemet løst, fjernet en turbo setting i BIOS. Kjører nå 400x8.

Endret av Subterfuge
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en E6750, har prøvd å klokke litt. Men klarer ikke komme over 400fsb. 395 går greit, men prøver jeg 400 så booter ikke PC-en og jeg må resete bios. Noen som har noen ide om hva som er feil? Har ett GIGABYTE GA-N650SLI-DS4L hovedkort og CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2 ram. Volt står på auto også. Er nokså ny på dette så hadde vært greit om noen hadde noen ide :)

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Har en E6750, har prøvd å klokke litt. Men klarer ikke komme over 400fsb. 395 går greit, men prøver jeg 400 så booter ikke PC-en og jeg må resete bios. Noen som har noen ide om hva som er feil? Har ett GIGABYTE GA-N650SLI-DS4L hovedkort og CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2 ram. Volt står på auto også. Er nokså ny på dette så hadde vært greit om noen hadde noen ide :)

 

På forhånd takk :)

Husk at du må senke ram-divider fra 6:5 til 1:1, ellers kjører ram på 500mhz(1000) istedet for 400(800)mhz... sikkert det som er problemet...

Lenke til kommentar
Har en E6750, har prøvd å klokke litt. Men klarer ikke komme over 400fsb. 395 går greit, men prøver jeg 400 så booter ikke PC-en og jeg må resete bios. Noen som har noen ide om hva som er feil? Har ett GIGABYTE GA-N650SLI-DS4L hovedkort og CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2 ram. Volt står på auto også. Er nokså ny på dette så hadde vært greit om noen hadde noen ide :)

 

På forhånd takk :)

 

problemet ditt er at 650i chipsettet er DORLIG på ram klokk. mitt 650i bootet ikke alltid engang når jeg brukte 800mhz moduller i 128bit konfig. setter du dem til 1 kanal så skal den klare 400mhz. kan ikke mer en si at jeg avskyr nvidia briksetta til intel cpu'er .

Lenke til kommentar
Har en E6750, har prøvd å klokke litt. Men klarer ikke komme over 400fsb. 395 går greit, men prøver jeg 400 så booter ikke PC-en og jeg må resete bios. Noen som har noen ide om hva som er feil? Har ett GIGABYTE GA-N650SLI-DS4L hovedkort og CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2 ram. Volt står på auto også. Er nokså ny på dette så hadde vært greit om noen hadde noen ide :)

 

På forhånd takk :)

 

Prøvd å øke spenninga til NB?Du bør nok ha minst 1.45v over 400 fsb,kanskje mer.

Lenke til kommentar

Hei.

Sitter å tenker på en E6750 for tiden. Har nå lest litt i denne tråden og ser veldig varierende resultater. Hva er det forventet at prosessoren vil klokke til med de beste luftkjølerne (sett at man ellers har et system som henger med)?

 

Et litt off topic spm til slutt: Skal E6750 klokke like langt som E6850? Eller er det plukket bedre waffere til sistnevnte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...